درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 بهمن 1401 - 02:39   

مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان

  درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی

  کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود

  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درخواست از ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به زنان و دختران افغان
  رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان زنجان: آگاهی سازی و اطلاع رسانی دقیق و به موقع فعالیت ها توسط روابط‌عمومی‌ها ضروری است
  برگزاری نشست شورای اطلاع رسانی و بررسی فعالیت چند روابط‌عمومی
  رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی تاکید کرد: روابط‌عمومی، فرهنگ ساز و پیشانی هر سازمان
  جلسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برگزار شد
  رئیس هیأت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران: با پلتفرمِ متخلفی که جریانِ تنظیم‌گری را برهم می‌زند، برخورد جدی شود
  احساس خطر شرکت‌های بزرگ از «چت بات» جدید
  کارگاه مدیریت بحران در روابط‌عمومی
  چین بزرگ‌ترین صادر کننده دوربین‌های تشخیص چهره در جهان است
  روزنامه نگار ابزار سیاست!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4920صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 11 شهریور 1392 - 19:58
رویکرد استراتژیک حسابداری مدیریت
  

نویسندگان

دکتر شهباز براهویی

علی هاشمی نیا

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی دانشگاه  آزاد اسلامی قشم
شارا-

 

چکیده

: برای مدت زمان طولانی، حسابداری مدیریت عمدتاً برای محاسبه بهای تمام شده به کار گرفته می شد. اما به تدریج، به رویکرد تصمیم گیری حسابداری مدیریت، نفوذ در رفتار مسئولین مدیریت منابع نیز اضافه شد. اما مدیریت مدرن نیاز به اهداف جدید از حسابداری مدیریت دارد تا به مدیران در تجزیه و تحلیل استراتژیک کمک کند، بنابراین تجدید نظر در اهداف و ابزارهای حسابداری مدیریت با استفاده از یک رویکرد استراتژیک که تصمیم گیری های بلند مدت را تسهیل و مزیت رقابتی پایدار را تضمین می کند، لازم است. در این مقاله ابتدا حسابداری مدیریت و تعاریف متفاوت آن ارائه، سپس جهت گیری حسابداری مدیریت به سمت اهداف استراتژیک و برخی از تکنیک های استراتژیک آن بطور خلاصه معرفی و تبیین می گردد.


واژگان کلیدی: حسابداری مدیریت استراتژیک، ابزارهای حسابداری مدیریت استراتژیک، هزینه یابی بر مبنای فعالیت

  

مقدمه
در وهله اول، حسابداری ابزار ارتباطی است که  باعث ارتباط بین استفاده کنند گان داخلی و خارجی می شود، که نیازمند تحصیل مداوم و آموزش است. امروزه با توجه به اینکه محیط اقتصادی و اجتماعی در حال دگرگونی است. لذا مدیریت عقلایی و کارآمد شرکت نیازمند کنترل بیشتر اطلاعات است و در این راستا ضرورت دارد حسابداری نیز همگام با ین تغییرات به روز شده تا بتواند پاسخگوی نیازهای جدید کاربران باشد.  جدایی اطلاعات باعث ایجاد تمایز بین دو حوزه حسابداری، یعنی حسابداری مالی و حسابداری مدیریت می شود.
 برای اطمینان از سودمندی حسابداری مدیریت در فرایند مدیریتی سازمان، لازم است حسابداری مدیریت به اهداف و استراتژی شرکت در دراز مدت نزدیک شود. به طور سنتی، استراتژی ها آینده نگرند، تصمیم گیری های طولانی مدت نیازمند مرور کلی شرکت می باشد در حالیکه حسابداری گذشته نگر است، برای کسب اهداف کوتاه مدت.

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه نگار ابزار سیاست!


  دورۀ چهار جلدی «عوامل مؤثر بر اقناع» منتشر شد


  ضعف شناختی روابط‌عمومی‌ها‌


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی‌ پتروشیمی اروند


  جای خالی روابط‌عمومی‌‌ اورژانس در زلزله خوی


  رد نظام‌مند و سیستماتیک اقدامات نادرست


  روابط‌عمومی؛ آنچه که باید، آنچه که هست


  نبض رسانه در سازمان‌ها در دست روابط‌عمومی‌‌ است


  روزنامه‌نگاری که گزارشگری جنگ را بنیادگذارد


  مسئول روابط‌عمومی‌‌ اداره کل پست گیلان منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد