درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:18   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49195صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابییکشنبه، 14 فروردین 1401 - 08:39
تبلیغات در متاورس و چالش‌های آن
به راحتی می توان آینده تبلیغات دیجیتال را تصور و آن را به روز کرد، همانطور که امروز در دنیای VR می‌بینیم. در تبلیغات دیجیتال می توانیم با استفاده از اصول مشابه تبلیغات VR بکار برد و مکانیسم های هدفگیری مبتنی بر داده مصرف کنندگان، از املاک متاورس بعنوان نقاط خاص تبلیغات دیجیتال استفاده کرد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در ده سال آینده انتظار این می‌رود که تعداد کاربران متاورس به یک بیلیون برسد و متاورس به یک تریلیون دلار درآمد برسد. این اتفاق، یک فرصت عظیم برای برندها، بازاریابها و تبلیغاتچی ها ایجاد خواهد کرد.

صندوق های سرمایه گذاری و کمپانی کریپتو، نشان می‌دهند که متاورس جریان‌های درآمدی جدید از راه تبلیغات، رویدادهای دیجیتال، تجارت الکترونیک و سخت افزار ایجاد می کند و اعتقاد بر این است که تبلیغات، حداقل منابع ورودی را دارند.

به راحتی می توان آینده تبلیغات دیجیتال را تصور و آن را به روز کرد، همانطور که امروز در دنیای VR می‌بینیم. در تبلیغات دیجیتال می توانیم با استفاده از اصول مشابه تبلیغات VR بکار برد و مکانیسمهای هدفگیری مبتنی بر داده مصرف کنندگان، از املاک متاورس بعنوان نقاط خاص تبلیغات دیجیتال استفاده کرد.


در هر حال، پویایی تعامل کاربر و آرایش فضایی در VR کاملا متفاوتندو بنابراین، وقتی متاورس فراگیر شود، جنگلی خواهد بود.


تعریف متاورس برای یک بازاریاب

در زمینه تبلیغات و بازاریابی، یک فضای سه بعدی مجازی پایدار ایجاد می‌شود که کاربران می‌توانند در آن وقت بگذرانند و با محتوای مرتبط به برند و تاکتیکهای توانمندسازی فروش، مورد هدف قرار گیرند.

نزدیکترین قیاس امروز می‌تواند شبکه‌های اجتماعی باشد، جایی که کاربران در آن حضور دارند، با دوستان، خانواده و افراد مشابه خود ارتباط دارند و در جریان این فعل و انفعالات، با برندها، تبلیغات، مطالب اسپانسری و فراخوان‌ها مواجه می‌شوند.

در بلند مدت، شبکه‌های اجتماعی به گونه‌ای تکامل یافتند که مستقیما در آنها خرید و فروش می‌شود، بطوریکه می‌توانید هزینه را بصورت آنلاین پرداخت کرده و در آدرس خود دریافت کنید. متاورس هم می‌تواند بطور مشابه، مغازه‌های سه بعدی داشته باشد که نه تنها در آنها تبلیغات را ببینید بلکه می‌توانید خرید و فروش هم انجام دهید.


تبلیغات در متاورس چگونه خواهد بود؟

دو دیدگاه درباره فرصتهای تبلیغ در این فضا وجود دارد:
اول: این یک کانال اضافی به ترکیب بازاریابی شماست، دقیقا مثل اینکه شما یک اپلیکیشن موبایل، بنر تبلیغاتی در گوگل، وبسایت و شبکه اجتماعی (هم ارگانیک و هم اسپانسر شده) دارید. همچنین متاورس فرمتهای منحصربفرد تبلیغات خود را دارد تا تبلیغ کنندگان بتوانند ترافیک را ردیابی کرده ، هوشمندانه سرمایه گذاری کنند.

دوم: متاورس می تواند بعنوان ابزار جدیدی برای قصه گویی تلقی شود. جدا از تبلیغات سنتی مثل پاپ آپها در گوگل، فیسبوک، لینکدین و… می توانید تجارب تبلیغاتی فراگیری داشته باشید که داستان برند شما را بیان می‌کند. بسیار جالب است که این یک اتفاق جدید نیست. از زمان ظهور و پذیرش تدریجی هدستهای VR، برندها روی ویدئوهای پیچیده 360 درجه برای کمپینهای تبلیغاتی خاص، سرمایه گذاری کرده‌اند.


برای مثال، کمپین پیش از پاییز 2017 گوچی، حضار را برای شرکت در یک رقص صحنه روح از دهه شصت دعوت کرد.


این موارد، دو روش اصلی برای کارکرد تبلیغات در متاورس هستند اما چالشهای خودشان را هم دارند.


چالش‌ها و نگرانی‌های کلیدی: اینجا جنگلی است برای خودش!

در حالیکه قبلا تبلیغات VR توسط شرکت ها مورد آزمایش قرار داده شده، متاورس یک بازی کاملا جدید با توپ است. هدف آن برای قابلیت همکاری در یک مقیاس، بی سابقه است و پتانسیل ارتباط کاربران برای مدت طولانی را دارد.
همچنین، معماری غیر متمرکز آن، مکانیسم‌های جدید روابط و اقتصاد مبتنی بر رمز ارز، چالشهای بیشتری را ایجاد می کند.

در بهترین حالت، حداقل در سالهای اولیه، تبلیغاتچی ها، با موارد زیر دست و پنجه نرم خواهند کرد:

مرزهای مبهم برندینگ: از آنجایی که متاورس غیر متمرکز است، شرکتها ممکن است نتوانند روی نقاط تبلیغات کنترل داشته باشند. ممکن است حتی یک آیتم ورزشی تاثیرگذار، از دو شرکت رقیب بصورت همزمان ظاهر شود.


تکرار محصولات در دنیای واقعی: مشتریان بالقوه می توانند درگیر سفارشی سازی بیش از حد در VR شوند. اما وقتی برندها نتوانند تجربه مشابهی را در دنیای واقعی ارائه دهند، تعامل محصول ممکن است کاهش بیابد.


محتوا غرق می‌شود: پاپ آپهای مداوم ویدئویی، محتوای حمایت شده غیر قابل تشخیص و تبلیغات تکراری در دنیای دیجیتال بسیار رایج هستند. در متاورس، این تبلیغات ابعاد نفوذی تری به خود می گیرند و می توانند باعث اضافه بار حسی شوند.


حریم خصوصی داده‌ها و مسائل اخلاقی: در این فضا، برندها می توانند یک نسخه از هویت شما را بصورت آواتار سه بعدی ببینند. اما آیا آواتار رضایت صریح را نشان می دهد؟ بنابراین آیا تبلیغاتچی می تواند تبلیغات را بر اساس ظاهر کسی در VR هدف قرار دهد؟


این مسائل هنوز حل نشده اند.

 

منبع: didma
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد