درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 20:07   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49194صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیشنبه، 13 فروردین 1401 - 13:33
متاورس و مدیریت: واقعیت مجازی چه اثری بر کسب‌وکارها دارد؟
با توجه به گستردگی نامحدود متاورس در تمام ابعاد، شرکت ها و سازمان های پیشرو به دنبال این خواهند بود که برند خود را در این بستر جدید معرفی کرده و جایگاه مناسبی برای عرضه محصولاتشان به بازارهای هدف که در متاورس به صورت آواتارهای اختصاصی در دسترس هستند، بیابند. این اتفاق بدون تردید رخ خواهد داد؛ همچنان که با ظهور اینترنت و توسعه استفاده از آن به ویژه در دوران همه گیری اخیر رخ داد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| متاورس و مدیریت چگونه با هم مرتبط خواهند شد؟ در مفهوم متاورس و جریان رسانه ای پر سر و صدایی که اخیرا توسط مارک زاگربرگ، مدیر کمپانی فیس بوک راه افتاد، موضوعات مختلفی مورد توجه اقشار گوناگون جامعه قرار گرفته است. یکی از مهم ترین این موضوعات، بحث «برند سازی» و مدیریت کسب و کار های توسعه یافته در جهان دیجیتالی واقعیت مجازی است.

با توجه به گستردگی نامحدود متاورس در تمام ابعاد، شرکت ها و سازمان های پیشرو به دنبال این خواهند بود که برند خود را در این بستر جدید معرفی کرده و جایگاه مناسبی برای عرضه محصولاتشان به بازارهای هدف که در متاورس به صورت آواتارهای اختصاصی در دسترس هستند، بیابند. این اتفاق بدون تردید رخ خواهد داد؛ همچنان که با ظهور اینترنت و توسعه استفاده از آن به ویژه در دوران همه گیری اخیر رخ داد.

متاورس و مدیریت در جهان واقعیت مجازی برای کسب و کارها جذاب است

توسعه، معرفی و مدیریت کسب و کار ها در فضای مجازی درس های زیادی برای صاحبان آنها به همراه داشت. اینترنت این موضوع را ثابت کرد که تبلیغات سنتی به تدریج در حال منسوخ و ناکارآمد شدن است، اما می توان از فضای مجازی به عنوان جایگزین مناسبی برای آن استفاده نمود که کنترل آن به سادگی انجام می پذیرد. به طور کلی بازاریابی از بازاریابی برند یک کسب و کار، به بازاریابی نیازها و مشتریان تغییر می کند و این روند در فضای مجازی و به شیوه آنلاین ساده تر و بهتر صورت می گیرد.

برداشت و جمع آوری داده ها در متاورس یک تجارت بزرگ خواهد بود و راه های زیادی را برای درآمدزایی برای صاحبان کسب و کارها فراهم می کند. به عنوان مثال بازی های آنلاین محیط مناسبی برای درآمد زایی در متاورس و مدیریت در این فضا هستند. بازیکنان آنلاین حاضر به پرداخت هزینه قابل توجهی برای کاراکترهای داستانی بازی که آنها را اداره می کنند، خواهند بود، حتی با اینکه جز در همان محیط هیچ کاربردی برایشان ندارد.

مطالعات نشان می دهد که فعالان مدیریت کسب و کار و سازمان ها از مزایای بی شماری در متاورس بهره می برند، بنابراین متاورس و مدیریت چندان از هم فاصله ندارند. واقعیت مجازی یک تجربه دست اول است؛ درست مانند واقعیت که شما از در وارد شده، از پله ها بالا می روید و در یک شرکت حضور پیدا می کنید. اینکه کسب و کارها چقدر وارد فضای دیجیتال شوند، به نوع وظایف و محصولات آن شرکت و نیز اهداف مدیریت کسب و کار بستگی دارد.

پاسخگویی به چالش های متاورس و مدیریت کسب و کار در این فضا به شیوه های نوین صورت می گیرد. رویکردهای بدیع خود را می نمایانند و همکاری های مجازی شکل گسترده تر و عمیق تری به خود می گیرند. طیف بیشتری از افراد می توانند در فرآیندها مشارکت داشته باشند و حتی مقیاس شرکت ها می تواند در ابعاد بسیار عظیم و چه بسا نامحدود وسعت یابد. در این فضا، هر کارمند و هر مدیر آواتار و هویت مجازی خود را خواهد داشت.

آیا همه مدیران دوست دارند کسب و کار آنها به متاورس بپیوندد؟

فعالیت در یک جهان واقعیت مجازی برای همه مدیران مطلوب نیست و تمایلی به حضور در متاورس و مدیریت در این فضا ندارند. برخی از افراد می گویند: «چرا باید زمان خود را در قالب یک هویت دیجیتالی در یک دفتر کار مجازی سپری کنیم؟» چه مایکروسافت و فیس بوک که اکنون متا نامیده می شود و چه کمپانی های دیگری که پروژه توسعه متاورس را در دستور کار دارند، باید از موانع تکنولوژیکی دلهره آوری عبور کنند تا بتوانند دستاورد خود را در ابعاد کامل آن به جهان عرضه نمایند. برخی معتقدند متاورس به خاطر چالش ها و دشواری هایی که بر سر راه خود دارد، فعلا دست کم در حوزه مدیریت کسب وکار و برند سازی در حد یک اسم باقی خواهد ماند.

با این وجود حتی حالا که متاورس هنوز در دست ساخت است، کسب و کارها در حال آماده شدن برای یک تحول اساسی در متاورس و مدیریت در آن هستند. درآمدهای بازارهای مجازی روز به روز در حال گسترش است و استفاده از فناوری های جدید و نیز رمزارزها در بازارهای مالی، نوید از آینده ای روشن برای کسب و کارهای آنلاین و فعال در دنیای دیجیتال می دهد. برای مثال، پیش بینی می شود درآمد دنیای بازی های آنلاین از ۱۸۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به ۴۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد، و این تازه پیش از آن است که این کسب و کارها در بستر تکمیل شده متاورس شروع به فعالیت نمایند.


متاورس و مدیریت بازاریابی، تبلیغات و برند سازی

با وجود مشابهت های متاورس و اینترنت، هنوز استراتژی های مشخصی برای فعالیت، تبلیغات و مدیریت کسب و کار ها در متاورس شکل نگرفته است. هرچند انتظار می رود متاورس و مدیریت واقعیت مجازی فرصت تجاری عظیمی را به لحاظ منابع گوناگون، ارتباطات و رسانه ها، تبلیغات و تجارت الکترونیک، رویدادهای مجازی و امکانات نوین مدیریتی برای سازمان ها فراهم کند. چند سال آینده برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ و همچنین سرمایه گذاران سال های حیاتی خواهد بود، زیرا پیامدهای توسعه متاورس بیشتر خود را نشان می دهند.

متاورس، تکرار اینترنت و دنیای رسانه های اجتماعی خواهد بود، اما با چند تفاوت:

کاربران متاورس می توانند از طریق واقعیت مجازی (VR) وارد آن شوند. این ابزار امکان تعامل با نام تجاری جدید را فراهم می کند.
کاربران متاورس می توانند در هر نقطه از جهان مستقر شوند و هرگونه موانع جغرافیایی در تجارت الکترونیک را از بین ببرند.
کاربران به یک کیف پول دیجیتال مجهز خواهند شد که مشکلات معاملات و خریدها را رفع می کند.
کاربران می توانند آزادانه در متاورس تله پورت (انتقال آنی در فضا و مکان) انجام دهند، در گروه ها و تیم های مختلف حضور یابند و به رویدادها بپیوندند.
کاربران متاورس با کمک ویدیوهای ۳۶۰ درجه و مدل سازی سه بعدی، درگیر نوع جدیدی از تبلیغات خواهند شد.
استراتژی های بازاریابی و آمیخته بازاریابی کسب و کار ها به گونه ای تکامل خواهند یافت که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را نیز شامل شوند.

فعالیت در متاورس و مدیریت کسب و کارها در این فضا دو نوع خواهد بود: دسته اول، کسب و کارهای سنتی که از پیش وجود داشته و اکنون به این فضا منتقل شده اند یا شرکت هایی که هم زمان در دنیای واقعی و دنیای دیجیتال به فعالیت خود ادامه می دهند؛ و دسته دوم کسب و کارهایی که از ابتدا در متاورس شکل خواهند گرفت و هیچ گونه تجربه فعالیت حضوری در دنیای واقعی را نخواهند داشت.

خطرات تجارت و مدیریت کسب و کار در متاورس چیست؟

انجام معامله در متاورس و مدیریت کسب و کار خالی از ایراد نخواهد بود. سرمایه گذاری در بخش های جدید همیشه درصدی از ریسک و بی اعتمادی را به همراه دارد، و این امر به ویژه در سال های اول تاسیس متاورس (تا سال ۲۰۳۵) نیز صادق خواهد بود.

تولید هدست های واقعیت مجازی در مقایسه با کل جمعیت جهان بسیار محدود است و تولید انبوه آن ممکن است با مشکلاتی مواجه شود؛ در حالی که امکان پشتیبانی متاورس از برنامه های دو بعدی و سیستم عامل های موجود در رایانه ها و تلفن های همراه قطعی نیست.

کاربران مختلف بسته به ترجیحات شخصی و شرایط سلامتی خود، ممکن است واکنش های متفاوتی نسبت به واقعیت مجازی نشان دهند. دسترسی کسب و کارها به متاورس و مدیریت آنها ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. تغییرات ارزش رمزارزها می تواند منجر به بی ثباتی اقتصادی در متاورس شود که خود در مدیریت کسب و کار ها ایجاد مشکل و بحران می کند.

بسیاری از توسعه دهندگان معتقدند که متاورس باید غیر متمرکز و فرای مالکیت افراد باشد و از شفافیت و دموکراسی کامل بهره ببرد؛ اما اعمال قوانین و نظارت در این فضا هر اندازه که قوی باشد، با توجه به معماری دیجیتالی و غیر متمرکز آن احتمالا با چالش های جدی مواجه خواهد شد.

آیا متاورس تهدیدی برای مشاغل سنتی به شمار می رود؟

هر شرایط جدید اقتصادی ناگزیر شرایط رقابتی جدیدی را ایجاد می کند و متاورس نیز از این قاعده مستثنی نیست. متاورس و مدیریت یک موضوع بسیار قابل توجه است زیرا کسب و کارهایی که موفق شوند در همان مراحل اولیه به بازارهای دیجیتال این جهان ورود پیدا کنند، مزایای قابل توجهی به دست خواهند آورد. این امر می تواند وضعیت را به طور نامتناسبی به نفع کسب و کارهای بزرگ پیش ببرد، زیرا آنها هستند که ریسک پذیری بالاتر و تجهیزات و سرمایه لازم برای این کار را خواهند داشت.

در حال حاضر شرکت هایی مانند رالف لورن و نایک بر روی پروژه های برندسازی واقعیت مجازی خود کار می کنند که با چشم انداز متاورس و مدیریت در آن مطابقت دارد. اکثر کسب و کارهای سنتی با مشکلاتی مواجه خواهند شد، اما در نهایت با محیط جدید فعالیتشان سازگاری پیدا خواهند کرد.


توصیه هایی برای کسب و کارهای علاقمند به حضور در متاورس و مدیریت در این فضا

فیس بوک (متا) به عنوان یکی از شرکت های برتر توسعه دهنده متاورس، همواره بر روحیه کارآفرینی تاکید داشته و اکنون با ورود به این مرحله جدید، سه دیدگاه را برای رهبران و مدیران کسب و کارها بیان می کند:

متاورس از طریق یک اتحاد جهانی متشکل از سازندگان، سیاست گذاران، مشاغل و غیره به صورت مشترک ایجاد خواهد شد. فعالان مدیریت کسب و کار می توانند از یک محیط عملیاتی ایمن اطمینان داشته باشند.
اولین مورد استفاده از متاورس و مدیریت متاورسی، ترویج تجارت در دنیای فیزیکی خواهد بود. به عنوان مثال، خرید در بستر واقعیت مجازی می تواند فروش خرده فروشی ها را افزایش دهد.
اپلیکیشن های دو بعدی به عنوان پلی بین متاورس و واقعیت دیجیتال امروزی، یعنی اینترنت عمل خواهند کرد. کسب و کارها تشویق می شوند تا با حضور پررنگ تر در دنیای اینترنت این انتقال را ساده تر نمایند.

سخن آخر

متاورس به سرعت رشد خواهد کرد و در آینده می تواند محیط خوبی برای فعالیت شرکت ها باشد. این در صورتی اتفاق می افتد که کسب و کارها به متاورس نه به عنوان کانالی برای بازاریابی تهاجمی، بلکه به عنوان محلی برای آزمایش ایده های جدید، همکاری و توسعه مهارت های رهبری و مدیریت نگاه کنند. این هم انتظار می رود که متاورس در زمینه تجارت و تیم سازی شکست بخورد یا بسیار عمل کند؛ در این صورت، کارمندان و مدیران کسب و کارها باید دوباره هدست های واقعیت مجازی خود را کنار بگذارند و از آموخته های خود در دنیای واقعی استفاده کنند.

منبع: tbs

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد