درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 بهمن 1401 - 17:37   

مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور

  انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور


ادامه ادامه مطلب دو

توافقنامه آمریکا، هلند و ژاپن علیه دسترسی چین به فناوری تراشه

  توافقنامه آمریکا، هلند و ژاپن علیه دسترسی چین به فناوری تراشه


ادامه ادامه مطلب سه

جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود

  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  توصیه‌هایی برای خبرنگارانی که به استراحت نیاز دارند
  توافقنامه آمریکا، هلند و ژاپن علیه دسترسی چین به فناوری تراشه
  آینده مرجعیت رسانه‌ای متعلق به روایت‌های تصویرساز است
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور
  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر
  طرحی برای تعطیلی آزادی بیان
  آن‌ها که با آمدن هوش مصنوعی بیکار می‌شوند
  روابط‌عمومی و مفهوم مسئولیت اجتماعی
  نقش داده‌ها در پوشش خبری پناهجویان اقلیمی
  اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران محدود نمی‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49084صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 22 اسفند 1400 - 08:03
7 توصیه برای عبور از بحران
نادیده انگاشتن افکار عمومی در شرایطی که به شهرت دلخواه خود دست یافته‌اید، برای‌تان زیانبار خواهد بود. این یک واقعیت است که همگی ما مرتکب اشتباه می‌شویم، اما نحوه برخورد با خطاها، در به رخ کشاندن توانایی‌های شما و شرکت‌تان بسیار تاثیرگذارتر از شیوه برخورد با موفقیت‌هایی است که کسب می‌کنید.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| نادیده انگاشتن افکار عمومی در شرایطی که به شهرت دلخواه خود دست یافته‌اید، برای‌تان زیانبار خواهد بود. این یک واقعیت است که همگی ما مرتکب اشتباه می‌شویم، اما نحوه برخورد با خطاها، در به رخ کشاندن توانایی‌های شما و شرکت‌تان بسیار تاثیرگذارتر از شیوه برخورد با موفقیت‌هایی است که کسب می‌کنید.


1. در سیاست‌های مدیریتی خود، استراتژی ارتباطات رویدادهای غیرمترقبه را بگنجانید.

 

موضوعاتی را که مشترک‌تان ممکن است در مورد آن‌ها دچار اشتباه شود، بشناسید و تعیین کنید که شرکت‌تان در مواجهه با اشتباهات چه عکس‌العملی باید از خود نشان دهد. بهتر است پیش از آگاه شده عمومی از موضوعات قابل انتقاد، آن‌ها را بازگو کنید.


2. در همان مراحل آغازین بحران مکانی را برای متمرکز کردن آن مشخص کنید.

 

مسئولیت پاسخگویی به رسانه‌ها و خبرنگاران را به یک مقام عالی‌رتبه محول کنید. این فرد باید در دسترس، مطلع و دارای اعتبار باشد. مهم‌تر از همه این که باید فردی زیرک در مواقع فشار و بحران باشد و در هیچ شرایطی کسی چهره‌ای پریشان و درهم از وی نبیند و شرکت روابط عمومی شما می‌تواند کمک‌تان کند تا او را تا آن حد آماده کنید که در زیر فشارهای رسانه‌ها خونسردی خود را حفظ کند.


3. هیچ گاه ارتباط داخل سازمانی را فراموش نکنید.


بدترین کار در مدیریت آن است که بحران را از کارمندان مخفی کنید. آگاه کردن کارمندان از مراحل برطرف کردن مشکل، شایعات را به حداقل رسانده و طراوت روحی آنان را حفظ خواهد کرد.

 

4. نقش فعالی را در قضیه ایفا کنید.


اجازه ندهید که رسانه‌ها شما را له کنند. به طور مداوم و سریع با سرمایه گذاران و مردم در ارتباط باشید. بگذارید مردم بفهمند که شما بر کار سوار هستید و در تلاشید که هر چه سریع‌تر مشکل را برطرف کنید. نیازی نیست که تلاش‌ها و کوشش‌های‌تان را مرحله به مرحله گزارش دهید ولی یک مسیر ارتباطی را برای شنیده شدن صدای‌تان از میان صداهای دیگر باز نگه دارید.


5. هرگز دروغ نگویید.


دروغ هیچ‌گاه از ذهن پاک نمی‌شود. بی‌صداقتی شما تا مدت‌ها پس از دفع بحران همچنان در اذهان باقی خواهد ماند. شما در کانون توجه افکار عمومی قرار دارید. بنابراین همت کنید و بحران ایجاد شده را از سر بگذرانید.


6. از آینده سخن بگویید.


الان زمان ارائه و معرفی محصولات و خدمات جدید نیست. چون مسلماً شما نمی‌خواهید افکار عمومی را منحرف سازید. اما می‌توانید راجع به روش‌های نوین یا تمهیدات مناسب‌تری که برای حل مشکل مشابه به کار بسته‌اید سخن به میان آورید. بروز یک بحران الزاماً مساوی با نابودی شرکت شما نیست. همیشه از پیش،‌آینده را تصور کنید.


7. همواره این عبارت را با خود تکرار کنید: «مهم‌ترین مسئله‌ای که باید به خاطر داشته باشم این است که …»


جای خالی را با مفهومی مثبت درباره سازمان‌تان پرکنید و هرگاه از شما درباره بحران ایجاد شده سؤالی شد، پیش از آن که به خود بحران بپردازید این عبارت را حتماً بیان کنید: «نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشیم این است که شرکت XYZ همواره، در تمام سال‌های تجارت‌مان تعهد ما را در قبال ایمنی ثابت کرده است».


نکته ویژه


8. هرگز نگویید :«جای شرح و تفسیر ندارد» یا این که «وکلای‌مان ما را نصیحت می‌کنند». سعی کنید این گونه بگویید: «الان خیلی زود است تا یک جواب قطعی به شما بدهم» یا «ما در حال مشاوره با کارشناسانی که در جریان این قضیه‌اند هستیم و انتظار داریم هر چه زودتر پاسخ مناسبی ارائه دهند».


درباره نویسنده


لی‌مک کاسکیل (Lee Mc Caskill) مدیرعامل شرکت کیت پاول، (Kate Powell)، کارشناس توسعه استراتژی‌های ارتباطات در تمام سطوح تجاری است. او یک انگاره‌ساز و موقعیت‌ساز حرفه‌ای است که می‌تواند در زمینه پیدا کردن راه‌حل مثبت و جلوگیری از نتیجه منفی به شما کمک کند.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فناوری انقلابی Passkey چیست؟


  کسب‌وکارها باید مسئولیت‌اجتماعی را در محور عملیات خود جای دهند


  چرا قبل از اشتراک‌گذاری آدرس ایمیل در هر سایتی که آن را خواست باید خوب تامل کنید؟


  راستی‌آزمایی تصویری: یافتن مکان عکس‌ها با ابزارهای رایگان


  فاز جدید پاسخگویی روابط‌عمومی هوشمند شورای شهر مشهد


  روابط‌عمومی و مسئولیت سازمانی


  4 نکته رسانه‌ای درباره خبر حمله به سفارت آذربایجان در تهران


  چگونه در شرایط بد اقتصادی رهبران سازمانی خوبی باشیم؟


  ضرورت استفاده کارآمد نهاد وکالت از ظرفیت‌های جریان رسانه‌ای


  تلگرام فیلترشکن خود را به‌روزرسانی کرد!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد