درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 17 مرداد 1401 - 03:19   

فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد

  کتاب «روابط‌عمومی متاورس» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

استفاده از گوشی هوشمند حافظه را بهبود می‌بخشد

  استفاده از گوشی هوشمند حافظه را بهبود می‌بخشد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روز خبرنگار گرامی‌باد
  «خبرنکار ـ عکاس» شماره 1 قرن بیستم
  «گلوریا امرسون» روزنامه نگار و مولف آمریکایی ـ روش خبرگیری و سبک خبرنویسی او
  پیام انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز خبرنگار
  استفاده از گوشی هوشمند حافظه را بهبود می‌بخشد
  معرفی شش ابزار مفید برای داده‌نگاران
  مدیرعامل بانک سپه در نخستین همایش معاونت حقوقی: مفاهیم پایه حقوقی باید به همه کارکنان آموزش داده شود
  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد
  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  واقعیت مجازی- رایج‌ترین و معروف‌ترین تکنولوژی متاورسی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49037صفحه نخست » مدیریت روابط عمومییکشنبه، 15 اسفند 1400 - 13:41
۵ توصیه و رهنمون برای تبدیل‌‌شدن به یک مدیر موثر و کاربلد
یک مدیر هنگامی می‌تواند دیگران را به‌‌خوبی مدیریت کند که در ابتدا مدیریت درست و موفقی روی خودش داشته باشد و ضمن آگاهی داشتن از نقاط قوت و ضعف خود نسبت به برطرف‌سازی ضعف‌‌ها و ناکارآمدی‌‌های خود اقدام کند و بعد از موفقیت درزمینه خود‌مدیریتی است که او خواهد توانست در مسیر مدیریت و هدایت دیگران، عملکرد درخشانی داشته باشد.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| مدیران کارآمد کسانی هستند که بیشتر نتیجه‌محور و متکی به روش‌های سخت‌افزاری بوده و سعی می‌کنند با وادار کردن کارکنان به کار بیشتر و ایجاد تغییرات ساختاری در مدل‌های کارکردی به اهداف موردنظر سازمان دست یابند و خود را نسبت به سایر مدیران و همکارانشان متمایز سازند و به هدف نهایی‌‌شان یعنی ارتقا پیدا کردن در سلسله‌‌مراتب سازمانی جامه عمل بپوشانند.

 

مدیران تاثیرگذار و کار‌بلد اما ترجیح می‌دهند ضمن توجه به کارکردها و مدل‌های کاری و تلاش برای رفع موانع موجود بر سر راه تحقق یافتن اهداف، به شکل‌‌دهی پیوندهای انسانی و عاطفی با کارکنانشان نیز توجه زیادی داشته باشند و از طریق نفوذ بر قلب و ذهن کارکنان، آنها را به کار بیشتر و بهتر تشویق کنند و در قبال ارائه عملکردهای مطلوب و درخشان از طرف کارکنان آنها را به شکل‌‌های مختلفی تشویق و تقویت کنند.

در واقع، مدیران تاثیرگذار علاوه بر تمرکز بر سخت‌افزارها و شیوه‌های کار کردن و تقویت مهارت‌‌های سخت‌افزاری خود توجه بسیار زیادی به نرم‌‌افزارها و مهارت‌‌های نرمی مانند مهارت گوش کردن فعال، همدردی واقعی و توسعه و تقویت فردی کارکنان و اعضای تیم‌‌های تحت رهبری‌‌شان دارند و این‌‌چنین است که این دسته از مدیران همیشه پیروزند و ماندگار و محبوب کارکنان نیز می‌شوند. در ادامه به ۵ توصیه و رهنمون برای تبدیل‌‌شدن به یک مدیر موثر و کاربلد اشاره خواهد شد:


از زیردستانتان درباره سبک مدیریتی‌‌تان بازخورد بگیرید

از کارکنانتان بخواهید درباره سبک مدیریتی شما نظر بدهند و برای شما روشن سازند که آیا توانسته‌‌اید بین متمرکز شدن روی نتایج و دستاوردها از یک‌‌سو و توجه کافی به آنها یک نوع تعادل و هماهنگی ایجاد کنید؟ به عنوان‌‌ مثال می‌توانید از آنها بپرسید اگر قرار باشد درزمینه ایجاد تعادل بین نتیجه‌محوری و انسان‌‌محوری‌‌تان از یک تا صد به شما امتیاز بدهند، چه امتیازی را برای شما در نظر خواهند گرفت؟ همچنین از آنها بپرسید به نظر آنها شما چه‌‌کارهایی باید انجام دهید تا به آنها ثابت کنید برایشان اهمیت و ارزش زیادی قائل هستید. بعد از جمع‌آوری پاسخ این سوالات، آنها را با دقت بررسی کرده و از طریق تغییرات ملموس در رویکردها و رفتارتان با کارکنان نسبت به بازخوردهای آنها واکنش‌‌های به‌‌موقع و واقعی نشان دهید.


شناسایی راه‌های مناسب برای متمرکز شدن روی افراد

بعد از بازخورد گرفتن از کارکنان در ارتباط با سبک مدیریتی‌‌تان، نوبت به این می‌‌رسد که دریابید با انجام چه‌‌کارهایی می‌توانید به کارکنانتان نشان دهید برای آنها ارزش قائل هستید و بر وضعیت آنها تمرکز و توجه کافی دارید. برگزاری جلسات دوره‌‌ای و گفت‌وگوهای صمیمانه با کارکنان، از میان برداشتن موانع موجود بر سر راه برقراری ارتباط مستقیم و نزدیک با کارکنان و در دسترس قرار دادن خود ازجمله راه‌هایی است که به شما این امکان را می‌دهد تا به عنوان یک مدیر دلسوز و انسان‌‌محور شناخته شوید که سعی می‌کند با کارکنانش به شکل‌‌هایی فراتر از روابط کاری و سلسله مراتبی ارتباط و پیوند برقرار سازد. البته این نوع اقدامات و ارتباطات باید کاملا اختیاری باشد و به‌‌هیچ‌‌عنوان نباید کارکنان را ملزم به شرکت کردن در چنین جلسات و گفت‌وگوهایی کرد چراکه شاه‌‌کلید برقراری پیوندهای مستحکم و قلبی بین مدیران و کارکنان، ایجاد این احساس در افراد است که مدیر مافوقشان به آنها نگاه ابزاری ندارد بلکه فارغ از مناسبات کاری و سازمانی برای خود آنها ارزش قائل است و هدفش ایجاد پیوندی عمیق و دوستانه و سازنده با آنهاست.


رفتار و گفتار خودتان را در برابر کارکنان چک کنید

بسیاری از مدیرانی که فقط به دنبال کسب نتایج و دستاوردهای حداکثری هستند، شاید خودشان از این خصلت بد خود آگاهی ندارند و فکر می‌کنند از رفتار و کردار مطلوبی با کارکنان برخوردارند حال‌‌آنکه واقعیت چیز دیگری است. آنها نه‌‌تنها اقدامی جدی و تاثیرگذار در زمینه ایجاد و تقویت پیوندهای انسانی و اخلاقی با کارکنانشان صورت نمی‌دهند بلکه با رفتار و گفتار و کردار بدشان در برابر کارکنان، از ایجاد هرگونه ارتباط و پیوند واقعی و عمیق با آنها محروم می‌شوند که چنین چیزی به‌‌هیچ‌‌عنوان نمی‌تواند سازنده باشد. بنابراین لازم است که یا خودتان نسبت به کنترل و رصد نحوه گفتار و رفتارتان با کارکنان اقدام کرده و در این زمینه حساس و هوشیار باشید یا اینکه از یک فرد مورد اعتمادتان یا یک مشاور برای زیرنظر گرفتن شما کمک بگیرید.


از کوته‌‌نظری و خودخواهی پرهیز کنید

مدیران غیرموثر و نامحبوب کسانی هستند که اسیر خواسته‌ها و منافع شخصی زودگذرشان هستند و به خاطر خصلت بدی همچون خودبزرگ‌‌بینی و تحقیر دیگران از همراه شدن با زیردستان و برقراری رابطه‌‌ای دوستانه و نزدیک با آنها اجتناب می‌کنند حال‌‌آنکه نتیجه تداوم چنین وضعیتی چیزی غیر از بیشتر شدن شکاف بین مدیران و کارکنان و بی‌‌اعتمادی آنها نسبت به یکدیگر نخواهد بود و ناگفته پیداست که در چنین وضعیتی، نمی‌توان به اثربخشی سازمانی و کسب نتایج درخشان نیز امیدی داشت.


خود‌مدیریتی را تمرین کنید

یک مدیر هنگامی می‌تواند دیگران را به‌‌خوبی
مدیریت کند که در ابتدا مدیریت درست و موفقی روی خودش داشته باشد و ضمن آگاهی داشتن از نقاط قوت و ضعف خود نسبت به برطرف‌سازی ضعف‌‌ها و ناکارآمدی‌‌های خود اقدام کند و بعد از موفقیت درزمینه خود‌مدیریتی است که او خواهد توانست در مسیر مدیریت و هدایت دیگران، عملکرد درخشانی داشته باشد. بنابراین موضوع خودمدیریتی را جدی بگیرید و در این مسیر از همکاران خود یا یک مربی یا مشاور آگاه که مشکلات و ضعف‌‌های شمارا بدون تعارف به شما گوشزد می‌کند، کمک بخواهید و به یاد داشته باشید که مدیران بزرگ و تاثیرگذار کسانی هستند که در ابتدا خود را مدیریت می‌کنند و نسبت به خودشان نهایت سخت‌‌گیری را نشان می‌دهند سپس برای مدیریت و هدایت دیگران اقدام می‌کنند.

درمجموع می‌توان گفت آنچه از یک فرد، مدیری تاثیرگذار و کار‌بلد می‌سازند، توانایی و تبحر او برای ایجاد تعادل بین دو هدف والا و مهم یعنی تمرکز بر دستیابی به اهداف و نتایج درخشان و تمرکز بر افراد و توجه به برقراری پیوندهای انسانی و ارزشمند با آنهاست و افراط درنتیجه‌محوری و داشتن انتظارات بیش‌‌ از حد و یک‌‌طرفه از کارکنان با هدف رسیدن به نتایج و دستاوردهای بهتر آن‌‌هم بدون دادن انگیزه و مشوق‌‌های فردی لازم به آنها راه به‌‌جایی نخواهد برد.

 

مترجم: سیدحسین علوی‌لنگرودی

منبع: Stanford Business Journal - donya-e-eqtesad

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  «خبرنکار ـ عکاس» شماره 1 قرن بیستم


  تقویم روز ارتباطات/ روزنامه نگار محافظه کار قدیمی، و حرف زشت!


  «گلوریا امرسون» روزنامه نگار و مولف آمریکایی ـ روش خبرگیری و سبک خبرنویسی او


  تقویم روز ارتباطات/ چرا استیون وینسنت Steven Vincent روزنامه نگار آمریکایی در بصره کشته شد؟


  روز خبرنگار گرامی‌باد


  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  تقویم روز ارتباطات/ سندیکای روزنامه نگاران ایران با عضویت کارکنان روزنامه های حزبی و دولتی موافقت نکرد


  فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


  مزایای جشنواره ها برای شهرها: برندسازی، رونق اقتصادی و فرهنگی


  نظرسنجی جدید: ارزشمندترین پلتفرم‌های اجتماعی از نظر متخصصان روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد