درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 تیر 1401 - 03:32   

فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401

  فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401


ادامه ادامه مطلب یک

زادروز افلاتون ـ بیراهه افتادن دمکراسی

  زادروز افلاتون ـ بیراهه افتادن دمکراسی


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان

  فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چراغ راه روابط‌عمومی
  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"
  تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر اهمیت ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در واحدهای دانشگاهی
  روزنامه‌نگاری برند؛ ژورنالیسم در خدمت کسب‌وکار
  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان
  تقویم روز ارتباطات/ عقاید و اندرزهای مهم رابینسون درباره اهمیت آموزش تاریخ و یادآوری رویدادهای گذشته در رسانه ها
  پنج روش برای تقویت فعالیت‌هایی که مربوط به روابط‌عمومی است
  روز جهانی روابط‌عمومی
  انتصاب مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست
  باشگاه خبرنگاران جوان منحل شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49032صفحه نخست » ادامه مطلب چهارشنبه، 14 اسفند 1400 - 15:12
مدیران روابط‌عمومی پاسبان حقایق و صداقت کاری مدیران سازمان خود هستند
نگاهی اجمالی به ضرورت و اهمیت خبر در روابط‌عمومی‌ها
مدیران روابط‌عمومی نه‌تنها توجیه‌گر سیاست غلط مدیران و عملکرد سازمان خود نیستند بلکه آن‌ها همان پاسبان حقایق و صداقت کاری مدیران سازمانی خود هستند؛ پس همواره روابط‌عمومی‌ها باید در انتشار اخبار به صداقت و شفافیت توجه داشته باشند و بیان دروغ دیر یا زود باعث ضربه خوردن آن سازمان خواهد شد.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| «خبر» گزارشی عینی از واقعیت‌هاست ولی هر واقعیتی را نمی‌توان خبر نامید؛ خبر باید دارای یک یا چند ارزش خبری باشد. هر اندازه که عناصر خبری کامل‌تر باشند، خبر از نظر اطلاعاتی که باید به مخاطب بدهد جذاب‌تر خواهد بود؛ در صورت عدم استفاده صحیح از عناصر خبری، خبر دچار ابهام شده، جذابیت کافی نداشته و در بعضی‌اوقات از واقعیت نیز به دور خواهد ماند.
 
 به هر اندازه که تنظیم خبر از مراحل سخت کار خبری است که بدون شناخت ارکان آن امکان‌پذیر نیست درواقع یکی از راحت‌ترین و کنترل‌‌شده‌ترین راه‌های انعکاس پیام‌های سازمانی، از سوی روابط‌عمومی به رسانه‌هاست البته چنانچه تازگی و ارزش خبری نداشته باشد با استقبال مواجه نمی‌شود.
 
 با این تعریف‌ها و با اعتقاد به اینکه تشخیص ماهیت خبر و تنظیم آن از علمی‌ترین امور روابط‌عمومی است و بایستی دقت شود که تنظیم خبر، امری کاملاً علمی و تخصصی است و به حکم «خَیرُ الکَلامِ مَا دَل وَ جَل وَ قَل وَ لَم یُمِل» این یادداشت را گزیده خواهم نوشت.
 
 یکی از رسالت‌های روابط‌عمومی در سازمان جستجوی اطلاعات و اخبار و انتقال آن به مخاطبان است مهم‌ترین مرحله در فرآیند تهیه خبر شناخت خبر است که بدون شک وظیفه کارشناس روابط‌عمومی است و به مهارت فردی و ذاتی خبرنگار مربوط است.
 
 توجه داشته باشید که تنها انتشار تیتر برگزاری این نشست و آن نشست بدون اطلاعات کافی و چند تصویر پی‌درپی از ژست‌های مختلف مدیر آن سازمان در آن نشست نه ارزش خبری دارد نه برای مخاطبان اهمیتی؛ اطلاعات خبر بایستی هم تازگی داشته باشد و هم در زندگی روزمره مخاطبان مهم و اثرگذار باشد.
 
 خبرنگار روابط‌عمومی موظف است ضمن اطلاع و آگاهی کامل از علم روزنامه‌نگاری و تهیه و نگارش خبر، از سیاست خبری و تشکیلات اداری سازمان متبوعش اطلاعات کافی و لازم داشته باشد تا بتواند وظیفه اطلاع‌رسانی صحیح را به بهترین شکل به انجام رساند.
 
 در پایان پس‌ازاینکه خبر با تمام شرایط لازم و شناخت ارزش‌های خبری نهفته در خبر و بر اساس صداقت شکل گرفت و تولید شد به مرحله‌ای می‌رسد که توسط مدیر گروه خبری یا مدیر روابط‌عمومی گزینش می‌شود و بعضاً در صورت نیاز با ایجاد دخل و تصرف و انجام تغییرات فرصت انتشار پیدا می‌کنند.
 
 و نکته مهم دیگر اینکه مردم در هرجایی که از دنیا باشند تشنه صداقت و یک رنگی‌اند و بی‌شک سازمان‌ها را به میزان صداقتشان ارزش‌گذاری می‌کنند. مدیران روابط‌عمومی نه‌تنها توجیه‌گر سیاست غلط مدیران و عملکرد سازمان خود نیستند بلکه آن‌ها همان پاسبان حقایق و صداقت کاری مدیران سازمانی خود هستند؛ پس همواره روابط‌عمومی‌ها باید در انتشار اخبار به صداقت و شفافیت توجه داشته باشند و بیان دروغ دیر یا زود باعث ضربه خوردن آن سازمان خواهد شد.
 
 مصطفی پورروستایی‌اردکانی
 فعال حوزه روابط‌عمومی و رسانه
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ عقاید و اندرزهای مهم رابینسون درباره اهمیت آموزش تاریخ و یادآوری رویدادهای گذشته در رسانه ها


  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"


  بهترین روش‌های ارزیابی روابط‌عمومی در سال 2022


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی شورای شهر سیرجان


  باشگاه خبرنگاران جوان منحل شد


  چراغ راه روابط‌عمومی


  انتصاب مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی بهزیستی استان بوشهر


  مدیر امور روابط‌عمومی بانک ایران زمین: مرکز تماس دیجیتال اولویت اصلی مدیریت روابط‌عمومی است


  پنج روش برای تقویت فعالیت‌هایی که مربوط به روابط‌عمومی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی