درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 23:12   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48979صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 9 اسفند 1400 - 12:12
تحقیقات نشان می ‌دهد؛ کمپین های تبلیغاتی مخاطب را گمراه می کند
طی سال های اخیر شاهد انتشار اطلاعات درست و غلط زیادی در شبکه های اجتماعی هستیم. تحقیقات نشان می ‌دهد که کمپین ها و تبلیغات مبتنی بر اخبار نادرست و حقیقی کمکی به بهبود دیدگاه‌ های سلامت روان نکرده و ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| طی سال های اخیر شاهد انتشار اطلاعات درست و غلط زیادی در شبکه های اجتماعی هستیم. تحقیقات نشان می ‌دهد که کمپین ها و تبلیغات مبتنی بر اخبار نادرست و حقیقی کمکی به بهبود دیدگاه‌ های سلامت روان نکرده و ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.

آیا تا به حال یک تبلیغ کمپین آگاهی از سلامت عمومی را دیده اید که مجموعه ای از اخبار غیر واقعی و حقایق را ارائه کند؟ همانطور که ممکن است تصور کنید، این نوع کمپین ها می خواهند به بهبود درک مردم از یک موضوع کمک کنند.

در این نوع اطلاع رسانی، ابتدا شایعات و اخبار نادرست موجود در باورهای عمومی به مخاطب ارائه شده و سپس این اطلاعات اصلاح و حقایق علمی به خوانندگان ارائه می شود.

به گفته محققان علی رغم اینکه به نظر می ‌رسد اگر اطلاعات نادرستی را به مردم ارائه داده و سپس آن را با اطلاعات دقیق مقایسه کنید، روشی مؤثر برای از بین بردن ایده ‌های نادرست و جایگزینی آنها با ایده‌ های درست به دست آورده اید، اما این روش چندان موثر نبوده و ممکن است نتیجه ای عکس در پی داشته باشد.

بر اساس مطالعه ‌ای جدید مشخص شد این روش نه تنها موثر نیست، بلکه خطر تداوم ایده‌ های اشتباه و غلط را نیز به دنبال دارد. محققان به طور خاص تأثیر این نوع کمپین را بر دیدگاه مردم نسبت به افرادی که مشکل سلامت روان دارند، مورد مطالعه قرار دادند.

آنها از افراد حاضر در مطالعه خواستند تا کتابچه ای حاوی مطالب نادرست و حقایق مختلف مرتبط با شرایط سلامت روان را مطالعه کرده و سپس یک پرسشنامه را تکمیل کنند. برخی از افراد حاضر در مطالعه یک بار، درست پس از خواندن بروشور، پرسشنامه را پر کردند. افراد دیگر چند دقیقه یا چند روز بعد به همان سوالات پاسخ دادند.

محققان دریافتند که تاکتیک نشان دادن تلفیق اطلاعات نادرست و حقایق به مردم، باورهای مردم را در جهتی مبتنی بر واقعیت تغییر نمی دهد. در عوض، در میان افرادی که بعدا پرسشنامه را پر کردند، برخی افراد دچار اشتباه شده و بین اطلاعات غلط و درست تفاوتی قائل نبودند.

حال ممکن است این سوال مطرح شود که چرا این اتفاق می افتد؟ همانطور که محققان اشاره کردند، افرادی که در معرض یک کمپین ارائه اطلاعات غلط و حقایق قرار می گیرند ممکن است به اشتباه برخی از افسانه ها را به عنوان واقعیت به خاطر بیاورند.

محققان همچنین توصیه کردند که اگر فردی امیدوار است که دیدگاه‌ ها را نسبت به افراد مبتلا به سلامت روان تغییر داده و ارتقا بخشد، بهتر است روش دیگری را انتخاب کند و شایعات و اخبار نادرست مربوط به سلامت روان را استفاده نکند.

در واقع اگرچه ممکن است یک تبلیغ مبتنی بر اطلاعات نادرست، کمی جذاب‌ تر از تبلیغاتی حاوی حقایق باشد اما محققان خاطرنشان کردند که به نظر نمی‌ رسد این روش کارساز بوده و حتی می ‌تواند مشکلی را که برای رفع آن در نظر گرفته شده است، افزایش دهد.

 


مترجم: زهرا همراز
منبع: psychologytoday  - sinapress

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد