درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 19:48   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48910صفحه نخست » ادامه مطلب یکدوشنبه، 2 اسفند 1400 - 23:55
شماره ١٤١ ماهنامه «مدیریت ارتباطات» منتشر شد
شماره ١٤١ ماهنامه مدیریت ارتباطات با پرونده ویژه هویت ایرانی و کسب‌وکارهای نوپا و همچنین یادداشت‌ها و مقالاتی درباره بازتاب خشونت در رسانه‌ها، نسبت فضای مجازی و ... منتشر شد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شماره ١٤١ ماهنامه مدیریت ارتباطات با پرونده ویژه هویت ایرانی و کسب‌وکارهای نوپا و همچنین یادداشت‌ها و مقالاتی درباره بازتاب خشونت در رسانه‌ها، نسبت فضای مجازی و ... منتشر شد.

ماهنامه مدیریت ارتباطات با پرونده ویژه هویت ایرانی و کسب‌وکارهای نوپا و همچنین یادداشت‌ها و مقالاتی درباره بازتاب خشونت در رسانه‌ها، نسبت فضای مجازی و پوپولیسم و رابطه والدین و فرزند و فرزندآوری و… منتشر شد.

پرونده ویژۀ این شماره از ماهنامه به این می‌پردازد که چرا کسب‌وکارهای ایرانی و عمدتاً نوپا، از هویت ایرانی گریزان هستند. چای «صددرصد خارجی» از برجسته‌ترین تبلیغاتی است که همۀ ما دیده‌ایم. تبلیغی که انگار می‌خواهد دامن خود را حتی از یک درصد داخلی بودن پاک کند. داستان صددرصد خارجی در بازار سنتی و تجارت کلاسیک نماند. به اکوسیستم کسب‌وکارهای نوپای ایران سرک بکشید، از هر شش کلمه که بر زبان می‌آورند، پنج تا انگلیسی است. در نام‌ونشان هم بی‌ربط به ادبیات‌شان نیستند و عمدۀ کسب‌وکارهای نوپای ایرانی در انگاره‌ای که از خود نشان می‌دهند و در شمایلی که برای خود متصور هستند و می‌خواهند آن را برای مخاطبان بازنمایی کنند، بر همان ایدۀ «صددرصد خارجی» ‌اند.

 

نام غیرایرانی و هویت بصری منفک از هویت ایرانی انتخاب می‌کنند و سعی می‌کنند روح حاکم بر فضای کسب‌وکارشان کاملاً به هویت‌های مسلط جهان امروزی نزدیک باشد. این دوری از هویت خود در نام، شمایل و کلیت برند در حالی که با مخاطبی ایرانی با هویت مشخص سروکار دارد چه تبعاتی برای کسب‌وکارها، مخاطبان و جامعۀ ایرانی دارد؟

در پرونده‌ای که به این سوال می‌پردازد، گفت‌وگوهایی با مقصود فراستخواه، بهرام کلهرنیا و تورج صابری‌وند شده است. امیرعباس تقی‌پور، مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات هم سرمقاله این شماره را به همین موضوع اختصاص داده است. محمدرضا کلاهی، عباس نعیمی جورشری، مازیار زند، بیژن آریانا، میلاد اسلامی‌زاد و میترا فردوسی هم در این باره یادداشت‌هایی نوشته‌اند و این موضوع را از زاویه‌های مختلف بررسی کرده‌اند.

علی ورامینی، سردبیر ماهنامه، در یادداشتی به بازتاب خشونت در رسانه‌های وقت دنیایِ سنتی پرداخته و نشان داده چه کارکردی داشته است و چرا این کارکرد در دنیای جدید نه فقط بی‌اعتبار شده که برای زندگی اجتماعی هم بسیار مضر است. نیوشا طبیبی که این روزها مستند «ترنج» به پژوهش و روایت او از شبکه مستند در حال پخش است، در سلسله یادداشت‌های صفحه زیبایی‌شناسی غذا، حاصل پژوهش‌هایش در فرهنگ غذا را که در ترنج به‌کار برده است، با ما به اشتراک می‌گذارد. این بار او به سراغ نان، آب و گندم رفته است.

مسعود سپهر، جامعه‌شناس سیاسی، از نسبت فضای مجازی و پوپولیسم نوشته و اشکان قشقایی هم در صفحه «جعبۀ سفید» از چگونگی مواجهه عمیق با اثر معماری گفته است.

از این شماره صفحۀ جدیدی در ماهنامه با نام «بر درگاه آینده» آورده شده که شکوفه موسوی، فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان دربارۀ رابطه والدین و فرزند می‌نویسد. او در شمارۀ اول این یادداشت‌ها به فرزندآوری پرداخته است.

در بخش سینما اما دو مطلب آمده است؛ مریم بهریان طبق روال هر شماره به سینما و ارتباطات پرداخته است. او فیلم «کشته شدن شیرها برای بره‌ها» ساخته رابرت ردفور را بررسی کرده که دربارۀ تأثیر رسانه‌ها بر جنگ است. فرهاد محرابی هم با عنایت به فیلم «بالا را نگاه نکن» به کنشگری حوزه محیط‌زیست پرداخته است. در مطلبی دیگر جلیل نوربخش، دیزاین استراتژیست، به بحث جدید نورودیزاین اشاره کرده و گفته بحث‌های مربوط به عصب‌شناسی در حوزه دیزاین چه کاربردی دارد.

 

 بابک زمانی نورولوژیست و نویسنده هم در یادداشت مختصری دربارۀ رابطه مغر و فضای مجازی نوشته است. همچنین چندی پیش نهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی با محور «سواد روابط‌عمومی و مدیریت شایعات سازمانی» برگزار شد که بزرگترین گردهمایی اساتید ارتباطات و فعالان روابط‌عمومی از آغاز دوران کرونا بود. یگانه قاسمی خبرنگار و مسئول روابط‌عمومی این رویداد در گزارشی آنچه در این گردهمایی رخ داد را شرح داده است.

حامد شجاعی (دیزاینر و طراح جلد ماهنامه مدیریت ارتباطات) در یادداشتی با توجه به پرونده ویژه این شماره، درباره طراحی جلد این شماره معتقد است: «باید به یک تصویر شاخص «ایرانی» می‌رسیدیم. در نظر ما چهره معروف «فردوسی» به بهترین شکل این روایت ایرانی بودن را در خود دارد. شما یا به میدان فردوسی تهران سر زده‌اید یا تصویراش را در کتاب‌های درسی، روزنامه‌ها و مجلات، تلوزیون یا شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید. این آشنایی به همین‌جا ختم نمی‌شود قدیمی‌ترها بسیاری شعرهای فردوسی را از بَر بودند. خیلی قدیم‌تر در قهوه‌خانه‌ها مردم پای نقالی‌های داستان‌های شاهنامه می‌نشستند و با قصه‌هایش زندگی می‌کردند. این دلیل عمده انتخاب این چهره بود. دلایل فنی دیگر هم در میان است.

 

برای مثال با وجود امکانات فروان امروز برای خلق و بازسازی چهره ما نتوانستیم چهره بزرگان و افراد شاخص تاریخی خود را بازسازی کنیم و در قدم بعد میان مردم جا بیندازیم، بگذریم از اینکه تصور عمده‌ای هم از چهره اساطیر ایرانی در میان مردم وجود ندارد. این تلاش فراوان برای نشان ندادن بود. می‌خواستیم چهره‌ای که برای مردم آشنا است را روی جلد بگذاریم و در عین حال نبینیمش. این هویت پشت تصویر امروزی آدم‌ها است. که البته به راحتی دیده نمی‌شود و توافقی کاملی هم بر سر آن نداریم. چهره امروز آدم‌ها البته نه از سنگ تراشیده می‌شود و نه بر پرده نقاشی حک می‌شود. چهره و هویت امروز آدم‌ها پروفایل‌شان است. راستی یک سوال سهل و ممتنع، ایرانی بودن به چه چیزی است؟»

شماره ۱۴۱ ماهنامه مدیریت ارتباطات با مدیرمسئولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری علی ورامینی منتشر شده است.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد