درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 03:50   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48844صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 23 بهمن 1400 - 13:29
۷ چیزی که باید در مورد روابط‌عمومی مدرن در سال ۲۰۲۱ بدانید
ترجمه: شهناز علی محمدی، دانشجوی دکتری مدیریت رسانه - برندها باید توجه داشته باشند که روابط‌عمومی یک سرمایه گذاری بلند مدت است. همان طور که شخصیت یک فرد به راحتی تغییر نمی کند، درک عمومی از برندها نیز یک شبه تغییر نمی کند. برندها باید به طور مداوم داستان های خود را در اختیار مردم قرار دهند تا جایگاه خود را نشان دهند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| صنعت روابط‌عمومی، قدمتی طولانی دارد اما روابط‌عمومی به رغم سابقه طولانی، نه منسوخ شده و نه حوزه ای خسته کننده است. همان طور که تحولات دیجیتالی در قرن ۲۱ جهان را فرا گرفته است، دست اندرکاران حوزه روابط‌عمومی نیز در حال تغییر شیوه های کاری خود هستند. بویژه پس از پاندمی کووید۱۹ تغییرات بیشتر و شدیدتری بر روی شیوه ها و رویه های استاندارد روابط‌عمومی ایجاد شده است. بنابراین بر چه جنبه هایی از روابط‌عمومی مدرن در سال ۲۰۲۱ باید تمرکز و توجه کنیم؟

1. عناصر روابط‌عمومی مدرن


امروزه از رسانه‌های آنلاین و چاپی برای ارائه پیام های برند استفاده می شود. کلمات کلیدی و روند جستجو، بر استراتژی مضامین و محتوای برندها تاثیر می گذارد. تکنیک های مبتنی بر داده های مدرن برای کمک به برندها در درک چگونگی انجام جستجوهای آنلاین توسط مخاطبین استفاده می شوند و از آنجا به بعد برندها می توانند محتوا و کلمات کلیدی مرتبط را برای دستیابی به مخاطبان هدف ایجاد کنند. در دنیایی که مصرف کنندگان بیش از حد در معرض تبلیغات قرار گرفته اند، نسبت به پیام های مستقیم برندها بی تفاوت تر عمل می کنند.

 

برای جلب توجه آنها، برندها باید داستان های مرتبط را تعریف کنند و محتوای آموزنده را با تایید نام تجاری ظریف منتشر کنند. بسیاری از برندها در ویتنام از فرمت MV برای کمپین های خود استفاده می کنند. این رویکرد محتوا نه تنها با برآوردن نیازهای مصرف کنندگان با اطلاعات لازم، ارزش های بیشتری را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد، بلکه به مصرف کنندگان کمک می کند تا بفهمند چگونه محصولات یا خدمات برندها می توانند مشکلات آنها را حل کنند. تحولات دیجیتال به بخشی از روابط‌عمومی مدرن تبدیل شده است و متخصصان روابط‌عمومی باید درک دیجیتالی خود را به دست آورند تا در سال ۲۰۲۱ رشد کنند.

2. هدف قراردادن مخاطب مناسب


تهیه پیام های برند برای گروه های مخاطب خاص، با رسانه‌های سنتی در گذشته، چالش برانگیز است. علت اول آن کمبود اطلاعات در مورد رفتار و پیشینه مصرف کنندگان است و دلیل دوم نیز به دلیل فقدان ابزارهایی است که برای دستیابی به آنها به طور متمایز ناشی می شود. اما با راه‌حل‌های دیجیتال مدرن می توان به داده های روشنگری دست یافت و ردپای دیجیتالی مخاطبان هدف را ردیابی کرد. این موضوع به متخصصان روابط‌عمومی مدرن اجازه می دهد تا کمپین و پیام هایی هدفمند ایجاد کنند که بر نقاط درد مصرف کننده تاثیر بگذارد و پیام ها را در کانال های مناسب به مخاطبان هدف برساند.


محدودیت انتخاب در روابط‌عمومی سنتی برای وادار کردن برندها به عمومی شدن با یک پیام کلی، نیازمند بودجه کافی برای اثربخشی است. با این حال روش های مدرن روابط‌عمومی می تواند صدای برندهای کوچک و متوسط را با دستیابی به مخاطبان هدف مناسب و در عین حال بهینه سازی تخصیص، تقویت کنند، بدون شک، هدف قراردادن گروه مناسبی از افراد، به برندها کمک می کند تا نرخ تبدیل خود را افزایش دهند و به آنها امکان می دهد، سهم منصفانه خود را از بازار به دست آورند.

3 . بازآفرینی پیام های شخصی


هدف نهایی، هدف گذاری رساندن پیام مناسب به افراد مناسب است. برای جلب توجه بهتر مصرف کنندگان در فضای دیجیتال می توان مخاطبان هدف را براساس جمعیت شناختی، ویژگی ها، رفتارها، موقعیت جغرافیایی، موقعیت اجتماعی و غیره تقسیم بندی کرد. برای ارتباطات عاطفی بین برندها و مصرف کنندگان شخصی آنها، برندها می توانند از ابزارهای مختلفی برای ایجاد این تجربه شخصی سازی شده استفاده کنند. از تبلیغات دیجیتال، بنرهای آنلاین، ویدئوهای تعاملی و بسیاری موارد دیگر.

4. توسل به عموم


یکی از مهمترین آموخته های کلیدی و تعیین کننده از سال ۲۰۲۰ این است که برندها باید مراقب روندهای اجتماعی جاری و مسائل اجتماعی باشند. برندهایی که می توانند نظر خود را با موفقیت بیان کنند و فضایل اخلاقی را به اشتراک بگذارند. قطعاً قلب کاربران خود را به دست خواهند آورد. سوار شدن بر روندها و صحبت کردن با لحن صدای آشنای مخاطب، می تواند به ویروسی شدن پیام ها کمک کند و قطعاً میزان تعامل را افزایش می دهد.


با این حال برندها باید توجه داشته باشند که روابط‌عمومی یک سرمایه گذاری بلند مدت است. همان طور که شخصیت یک فرد به راحتی تغییر نمی کند، درک عمومی از برندها نیز یک شبه تغییر نمی کند. برندها باید به طور مداوم داستان های خود را در اختیار مردم قرار دهند تا جایگاه خود را نشان دهند.

5. به روز نگه داشتن دانش رسانه های اجتماعی


براساس گزارش We Are Social در مورد استفاده دیجیتال در سال ۲۰۲۰، کاربران فعال رسانه‌های اجتماعی ۴۹ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ 9.2 درصد افزایش یافته است این داده ها پتانسیل های فوق العاده ای را برای رسانه‌های اجتماعی نشان می دهد که به عنوان یک تقویت کننده برای فعالیت های روابط‌عمومی و بازاریابی محتوا عمل کنند.


هر پلتفرم رسانه اجتماعی بر روی یک الگوریتم کار می کند و ما برای استفاده کامل از این ابزار باید آن را درک کنیم. به عنوان مثال تغییرات فیس بوک در سال ۲۰۲۰ ویژگی ها و تغییرات زیادی را در الگوریتم به همراه رابط کاربری جدید آن به همراه داشته است. به همین دلیل است که متخصصان روابط‌عمومی و بازاریابی در حال یادگیری سازگاری با این جنبه های جدید هستند. برای تسلط بر این پلتفرم، به روزرسانی، تجزیه و تحلیل و آزمایش رویکردهای جدید محتوا و تعامل کاربر به طور مداوم نیاز است.


علاوه بر این با توجه به نگرانی هایی که اخیراً در مورد سانسور فیس بوک و توئیتر وجود دارد، بسیاری برای به دست آوردن آزادی بیشتر به پلتفرم های رسانه‌های اجتماعی جدید روی می آورند. بنابراین سال ۲۰۲۱ سالی است که متخصصان روابط‌عمومی باید به جایی که مخاطبانشان می روند توجه کنند.

6. استقبال از رسانه های جریان اصلی


رسانه های اجتماعی در میان صنعت ارتباطات به دلیل "سرعت" خود مشهور هستند اما این سرعت یک شمشیر دولبه است زیرا می تواند اخبار جعلی را منتشر کند. این به وضوح در طول همه گیری کووید۱۹ نشان داده شد. گزارشی توسط ادلمن اشاره کرد که اعتماد به رسانه های جریان اصلی به ۶۵ درصد افزایش یافت و در مقایسه، رسانه های اجتماعی نسبتاً پایین و ۴۳ درصد بود. کاربران ویتنامی برای یافتن اطلاعات قابل اعتماد و تایید شده به خبرگزاری های انبوه باز می گردند.


در ویتنام، رسانه های جریان اصلی موقعیت خود را با توانایی ارائه اطلاعات دقیق به خوانندگان حفظ کرده اند.

 

"اعتبار"، یک مزیت رقابتی است که به رسانه های خبری آنلاین کمک می کند در مقابل سایت های رسانه های اجتماعی پیروز شوند. این نکته ای است که هنگام انتخاب رسانه برای نزدیک شدن به مردم در کمپین های پس از همه گیری ۲۰۲۱ باید در نظر داشت. برای مدت طولانی مشتریان به نفع خود در رسانه های اجتماعی هستند، با این حال، پس از این همه گیری، رسانه های جریان اصلی قطعاً دوباره در برنامه های ارتباطی حضور خواهند داشت.

7. نتایج نظرسنجی ها


برندها برای ارزیابی اثربخشی کمپین های خود، باید اندازه گیری مناسب را بر اساس اهداف کمپین ها تعیین کنند. شاخص های مختلفی برای ارزیابی فعالیت های روابط‌عمومی وجود دارد، دسترسی، تعامل، برداشت ها، فراوانی هزینه به ازای هر کلیپ (CPC) نرخ کلیک (CTR) و غیره، اینها معیارهای استانداردی هستند که ما اغلب استفاده می کنیم.

 

به طور کامل درک کنید که چه زمانی و چه معیارهای اندازه گیری برای اعمال مرتبط هستند به عنوان مثال دسترسی یک معیار قابل اعتماد برای استفاده در زمانی است که برندها در حال ایجاد آگاهی هستند. با این حال کمپین های تحریک کننده تقاضا چندان منطقی نیست.

نوشته شده توسط Hanhle، دستیار مدیرعامل آژانس روابط‌عمومی EloQ Communications در ویتنام

منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد