درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 21:12   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48732صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 5 بهمن 1400 - 09:34
روابط‌عمومی‌ها‌ و نشانه‌های ضعف ساختاری
محمد محسنی مهر کارشناس ارشد روابط‌عمومی‌‌ - اگرچه نباید فراموش کرد که در سال‌های اخیر، رشد و توسعه فعالیت انجمن های تخصصی و علمی روابط‌عمومی‌‌ در ایران به حق نقشی تاثیرگذار در تثبیت جایگاه روابط‌عمومی‌‌ در کشور داشته اند اما وجود چندصدایی و عدم پیروی این انجمن ها از یک منشور مدون و نظام یافته جامع و مورد توافق از یک سو و مشکلات مالی حاکم بر برخی از این انجمن ها از سوی دیگر که مانعی بر سر راه فعالیت آنها محسوب می گردد و نیز عدم استقبال چندان سازمان‌ها از تصمیمات و یافته های این نهادهای علمی سبب شده تا موفقیت چندانی را در پیشبرد اهداف و آرمان‌های روابط‌عمومی‌ها‌ در کشور شاهد نباشیم.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| یکی از نشانه ها و مصداق های مهم شناخت روابط‌عمومی‌ها‌ را اگر جمله کلیشه‌ای و تکراری “آئینه تمام‌نمای سازمان” بودن آن فرض کنیم اما در مقام تجربه و عمل و آنچه از شواهد موجود در فرایند پیدایش تا تثبیت روابط‌عمومی‌‌ سیستماتیک در ایران بر می آید، نه تنها موفقیتی در اهداف و کارکرد روابط‌عمومی‌ها‌ مشاهده نمی کنیم بلکه بعضاً می‌توان گام‌هایی به پس را نیز در این فرآیند شاهد بود.

 

این موضوع علیرغم زحمات و تلاش‌های دلسوزانه ای است که به واسطه حضور اندیشمندان و اساتید برجسته حوزه روابط‌عمومی‌‌ و ارتباطات و البته دست اندرکاران و مسئولان اجرایی این حوزه طی سالیان گذشته در کشور ما صورت گرفته است.


به عبارت دیگر روابط‌عمومی‌ها‌ نه تنها امروز بازتاب دهنده شعار “آیینه تمام نمای سازمان‌ها” را نیستند بلکه به وفور می توان دید که در بیان مشکلات ساختاری و بنیادی خود نیز دچار چالش ها و ضعف‌هایی هستند.


وقتی عضوی از یک ارگان زنده به عنوان سازمان، خود دچار بیماری و نقصان باشد؛ نمی توان انتظار داشت برنامه تحول و توسعه در آن سازمان از سوی روابط‌عمومی‌‌ به عنوان یکی از محورهای پیشران و تاثیرگذار در ساختار مدیریت ارائه و اجرایی گردد.
 

با گذشت قریب به هفتاد سال از آغاز رسمی فعالیت روابط‌عمومی‌‌ به شکل ساختاری و نظام مند در ایران به کوشش دکتر نطقی پدر روابط‌عمومی‌‌ ایران و چاپ صدها مقاله و تحقیقات علمی و تجربیات عملی در این مدت، اما هنوز نشانه هایی از ضعف ساختاری در این حوزه از سازمان ها پابرجاست. اگرچه در مقام گویش و کلام شاهد حمایت بی چون و چرا از جایگاه و تبیین اهمیت روابط‌عمومی‌ها‌ هستیم اما در عمل کماکان نگاه سنتی و کلاسیک جامعه بر این بخش حاکم است.


تجربه نشان داده روابط‌عمومی‌ها‌ آنگونه که باید در ساختار سازمان نتوانسته اند جایگاه خود را تثبیت کنند و با تغییرات در راس سازمان خود نیز دچار تحولات ساختاری شده اند. اگر پیشرفتی موقتی هم حاصل شده برخاسته از نوع تعامل و ارتباط راس هرم روابط‌عمومی‌‌ با رده های بالاتر است.


در واقع هنوز هم می‌توان در طرح هایی چون تحول و چابک سازی سازمان، روابط‌عمومی‌‌ را در زمره اولین واحدهایی دانست که دستخوش تغییر و دگرگونی می‌شوند. البته اشکال موضوع را نمی‌توان به صورت تمام و کمال به روابط عمومی‌ها منتسب دانست. ساختار شکننده و متغیر اداری حاکم بر ایران به ویژه در نهادها و سازمان‌های خصوصی یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در این حوزه است که تصمیمات بیشتر قائم به فرد بوده و رجوع به آراء و اندیشه های علمی و منبعث از تجربیات عملی برای پیشگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی از سوی مقامات تاثیرگذار سازمان‌ها کمتر مشاهده می‌شود.


اگرچه نباید فراموش کرد که در سال‌های اخیر، رشد و توسعه فعالیت انجمن های تخصصی و علمی روابط‌عمومی‌‌ در ایران به حق نقشی تاثیرگذار در تثبیت جایگاه روابط‌عمومی‌‌ در کشور داشته اند اما وجود چندصدایی و عدم پیروی این انجمن ها از یک منشور مدون و نظام یافته جامع و مورد توافق از یک سو و مشکلات مالی حاکم بر برخی از این انجمن ها از سوی دیگر که مانعی بر سر راه فعالیت آنها محسوب می گردد و نیز عدم استقبال چندان سازمان‌ها از تصمیمات و یافته های این نهادهای علمی سبب شده تا موفقیت چندانی را در پیشبرد اهداف و آرمان‌های روابط‌عمومی‌ها‌ در کشور شاهد نباشیم.

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1400/11/5 - 10:46 |     0     0     |
تاسیس تشکل سازمانی با نام سازمان_نظام_روابط_عمومی_ایران یک ضرورت است.

💢پدر روابط عمومی ایران:
روابط عمومی بر سه عنصر هنر ، فن و فلسفه استوار است.

دکتر حمیدنطقی بنیانگذار و پدر روابط عمومی ایران می گوید:
کار روابط عمومی؛ کار اداری معمولی و کار آدم های معمولی نیست آدم باید عشق و علاقه ای خاص داشته باشد تا بتواند در این زمینه کار کند.
وظیفه روابط عمومی تربیت مدیرانی است که تمام ارقام را قشنگ نشان ندهند بلکه حقایق را به اطلاع مردم برسانند.

✍ابراهیم بابایان ۱۴۰۰

✍روابط عمومی و امورفرهنگی
شهرداری و شورای اسلامی شهرنشتارود
T.me/nashtaroodshahrdari


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد