درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 11:42   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  50 مدیر ارشد بازاریابی برتر کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4871صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 7 شهریور 1392 - 14:13
دوران دوستی با اینترنت آغاز شده است
  

شارا- تغییر رویکرد دولت یازدهم نسبت به اینترنت در مقایسه با دولت‌های پیشین، وضعیت اینترنت را برای مردم نیز تغییر خواهد داد یا نه؟

 

به گزارش شارا سعید طباطبایی در روزنامه خراسان نوشت: دوستی دولت جدید با اینترنت موضوعی است که این روزها توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرده است. وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور در هنگام انتخابات برای ارتقای کیفی وضعیت اینترنت و عضویت برخی از وزرا و معاونین رئیس‌جمهور در فیسبوک، اندک اندک موضع دولت یازدهم را در قبال اینترنت روشن‌تر می‌کند؛ موضعی که در دولت قبلی همیشه پنهان نگه داشته شد به طوری که هیچ‌گاه میان گفته‌های رئیس‌جمهور پیشین و عملکرد کابینه‌اش در مورد اینترنت، ارتباط معناداری دیده نشد.

حال سوال این جاست که تغییر رویکرد دولت یازدهم نسبت به اینترنت در مقایسه با دولت‌های پیشین، وضعیت اینترنت را برای مردم نیز تغییر خواهد داد یا نه؟

یکی از سوالات اساسی در این زمینه، موضوع فیلترینگ فیس‌بوک است. گفته‌های مختلف مسئولان در قبل و پس از انتخابات ریاست جمهوری این نکته را برجسته‌تر می‌کرد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک به خودی خود جرم نیست. حتی در قانون نیز اگر چه بر جرم بودن خرید و فروش و یا آموزش استفاده از فیلترشکن تاکید شده است اما شاید بنا بر اشتباه یا ملاحظاتی خاص، استفاده از فیلترشکن از منظر متن صریح قانون جرم نیست.

این جاست که باید پرسید تا چه زمانی سایت‌ یا سایت‌هایی که استفاده از آن‌ها غیرقانونی نیست، فیلتر باقی خواهند ماند؟

آن چه مسلم است، فیس‌بوک زمانی فیلتر شد که در حال آسیب زدن به امنیت کشور بود در حالی که پیش از آن، این چنین خطری از جانب آن احساس نمی‌شد و به همین دلیل پیش از آن فیلتر نبود. حال با توجه به آرامش فضای سیاسی و اجتماعی کشور، آیا همچنان نیازی به مسدود باقی ماندن این سایت و سایت‌هایی از این دست وجود دارد یا خیر؟

جالب این جاست که پس از فیلتر شدن فیس‌بوک، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی شناخته شده یا ناشناخته دیگر نیز فیلتر شدند که گوگل پلاس یکی از آن‌هاست. هیچ‌گاه این سایت‌ها مشکل‌ساز نبوده‌اند و از گفته‌های مسئولان کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ سایت‌ها، پیداست که صرف نگاه امنیتی در بازه زمانی خاص، این چنین محدودیت‌هایی را برای این سایت‌ها به وجود آورده است تا به قول معروف، راه تکرار بر خطر بسته شود اما اگر دیگر خطری در کار نبود، پافشاری بر ایجاد محدودیت خود می‌تواند خطرناک باشد. کاربران ایرانی اینترنت درباره لزوم فیلترینگ بسیاری از سایت‌های غیراخلاقی یا دروغ پراکن، شکی ندارند اما لزوم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بر هیچ کس روشن نیست.

چه بسا هنوز هم شبکه‌های اجتماعی ایرانی با تعداد کاربران محدودتری در حال کار هستند و هیچ محدودیت و نظارت خاصی روی آن‌ها اعمال نمی‌شود. کسانی که تجربه استفاده از فیس‌بوک را دارند، معتقدند به غیر از کیفیت ابزارها و امکانات شبکه‌های اجتماعی خارجی، از منظر محتوا و نوع کاربران، تفاوت زیادی میان شبکه‌های اجتماعی ایرانی و خارجی وجود ندارد و اتفاقا حجم اطلاعات در این شبکه‌ها آن‌قدر زیاد است که امکان بررسی و نظارت بر آن‌ها در داخل وجود ندارد.

حال باید پرسید که آیا دولت یازدهم برنامه‌ای برای مشخص کردن وضعیت سایت‌های فیلتر شده دارد یا خیر؟ حتی اگر قرار نیست این سایت‌ها رفع فیلتر شوند، باید یک بار برای همیشه، به قانون و گفتمانی واحد در این باره دست یافت تا بیش از این تردید‌ها و چند صدایی‌ها درباره وضعیت فیلترینگ اینترنت در ایران ادامه نیابد. البته مردم هنوز چشم به راه ارتقای کیفی اینترنت هستند و وعده‌های دولت یازدهم را به خاطر سپرده‌اند. سامان بخشی به وضعیت فیلترینگ نیز یکی از این وعده‌هاست.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد