درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 00:25   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48688صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 29 دی 1400 - 14:27
ارایه مقاله «سواد روابط‌عمومی و استراتژی مدیریت شایعه» در نهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی
دکتر حمید شکری‌خانقاه، نویسنده کتاب برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی در روابط‌عمومی در نهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی به ارایه مقاله‌ای با عنوان «سواد روابط‌عمومی و استراتژی مدیریت شایعه» خواهد پرداخت.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| دکتر حمید شکری‌خانقاه، نویسنده کتاب برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی در روابط‌عمومی در نهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی به ارایه مقاله‌ای با عنوان «سواد روابط‌عمومی و استراتژی مدیریت شایعه» خواهد پرداخت.

در خلاصه این مقاله آمده؛
سواد روابط‌عمومی در مدیریت ذیی‌نفعان، یعنی اینکه باید ابتدا ذیی‌نفعان را شناخت، آن‌ها را طبقه‌بندی کرد، انتظارات و خواسته‌های آنان را مشخص کرد و در تدوین اهداف و استراتژیی‌های سازمان، این خواسته‌ها و اثرات را ملحوظ کرد با ترکیب ٣ویژگی قدرت، مشروعیت و فوریت ٧نوع ذی‌نفع به وجود می‌آید که شناسایی آنها اساس واکنش روابط‌عمومی‌ها در زمان شایعه و بحران است:

ذی‌نفعان ساکت: قدرت نفوذ بر شرکت را دارند، اما نه بر اساس خواسته‌های ضروری و مشروعیت و قدرت‌شان بدون استفاده باقی خواهد ماند.
ذی‌نفعان محتاط: دارای مشروعیت‌اند اما قدرتی برای نفوذ بر شرکت ندارند در نتیجه فشاری برای ارتباط با این ذی‌نفعان وجود ندارد.

ذی‌نفعان متقاضی: ضرورت تنها ویژگی ارتباطی این ذی‌نفعان است. اما هیچ قدرت و مشروعیتی ندارند.
ذی‌نفعان مسلط (حاکم): دارای مشروعیت و قدرت هستند و تاثیرشان در روابط قابل اطمینان است.
ذی‌نفعان وابسته (محتاج): ذیی‌نفعانی با فقدان قدرت توصیف شده‌اند این قدرت در این رابطه دوطرفه نیست و از طریق ارزش گذاشتن به دیگران مورد حمایت واقع می‌شوند.

ذی‌نفعان خطرناک: ضرورت و قدرت دارند اما مشروعیت ندارند و ممکن است اجباری و یا خطرناک باشند و استفاده از قدرت اجبار اغلب وضعیت بی‌قانونی را به وجود می‌آورد.

ذیی‌نفعی که ٢ یا ٣ویژگی داشته باشد؛ دارای اولویت بالاتری نسبت به ذی‌نفع با یک ویژگی در زمان شایعه خواهد بود.

استراتژی‌های مدیریت شایعه

الف) استراتژی‌های ارتباطی فعالانه


استراتژی مسئله‌شناسی ارتباطی: روابط‌عمومی موثر فرآیندی است تاثیرگذار بر محیط و اولین قدم لازم برای انجام این فرایند، تحقیق و مسئله‌شناسی است.
استراتژی توافق و متقاعد‌سازی ذی‌نفعان کلیدی: این استراتژی به دنبال یک توافق دوطرفه، مذاکره شفاف جهت ایجاد توافق و اجماع است.
استراتژی گفت‌وگو با ثاثیر‌پذیران و تاثیر‌گذاران: درصدد برقراری یک ارتباط دوطرفه اثر‌بخش است.

ب ) استراتژی‌های ارتباطی منفعلانه


استراتژی بی اعتنایی/ پاسخ ندادن به شایعه: این استراتژی پیشنهاد می‌کند در مقابل شایعه سکوت کنید و واکنشی نشان ندهید؛ شایعه هیچ تاثیری منفی و آسیبی برای سازمان ندارد و سبب افزایش شهرت و ایجاد ارتباط بیشتر با سازمان خواهد شد.

ج)‌ استراتژی رد و تکذیب

د) استراتژی بازیابی/ حداقل توجه: زمانی که فرد در معرض شایعه اطلاعات قرار می‌گیرد، تحریک می‌شود که حافظه خود را نسبت به آن مسئله بازیابی کرده و ذهن خود را نسبت به آن شایعه متمرکز کند.

ه‍) استراتژی ذخیره‌سازی: استراتژی ذخیره و انبار کردن اطلاعات (شایعه) تلاش می‌کند ویژگی‌های منفی شایعه را با اهداف دیگری که مثبت ارزیابی می‌شوند، پیوند زند.

علاقمندان می‌توانند به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرکت در این کنفرانس با شماره تلفن ۸۸۳۵۶۷۳۲ تماس حاصل نمایند.
 

نهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی با موضوع اصلی «سواد روابط‌عمومی و مدیریت شایعات سازمانی»، ششم بهمن‌ماه در محل بازار بزرگ ایران (ایران مال) برگزار خواهد شد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد