درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 - 22:18   

تقویم روز روابط عمومی/ تصویب 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم رسمی کشور

  تقویم روز روابط عمومی/ تصویب 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم رسمی کشور


ادامه ادامه مطلب یک

افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی

  افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی


ادامه ادامه مطلب دو

عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد

  عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد


ادامه ادامه مطلب سه

ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها

  ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش برگزاری همایش مدیران روابط عمومی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها در تهران
  عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون: روابط‌عمومی در تبیین اهداف سازمان و فرهنگ سازی برای کارکنان نقش کلیدی دارد.
  تقدیر از تلاشگران روابط عمومی محیط زیست یزد
  ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها
  مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: ضرورت توجه ویژه در تخصیص اعتبار به مجموعه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش
  ۴۰ روابط عمومی فعال مهریز تجلیل شدند
  عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد
  سخنگو و دبیر هیئت دولت: مخابره پیشرفت‌های ایران از ظرافت‌های روابط عمومی‌ها است
  رییس جمهور: روابط عمومی‌ها و اصحاب ارتباطات، مشعل‌داران توسعه آگاهی و جهاد تبیین در جامعه هستند
  افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48687صفحه نخست » فناوری نوچهارشنبه، 29 دی 1400 - 14:10
روابط‌عمومی و فضای مجازی
غلامرضاشمس ناتری / کارشناس روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر - غرق شدن روابط‌عمومی در این فضا که حتی بتواند در بعضی موارد تکذیبیه کانال‌های محلی را انجام دهد با این که هنوز قانون شفاف و متقنی برای پاسخگو نمودن ادمین‌های کانال‌ها پیش‌بینی نشده است، موجب اتلاف وقت روابط‌عمومی‌ها و به حاشیه بردن آن در طول زمان می‌شود.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| دنیای کنونی به واسطه ظهور و بروز شبکه های متنوع اجتماعی سبب شد گرایش مردم اعم از عوام و خواص به این شبکه روز به روز افزون گشته و سرعت انتقال اطلاعات را از گوشه و کنار جهان بیش از هر زمانی افزون کند.
 
 در این فضای لایتناهی سازمان ها و نهادهای دولتی و غیره هم به نوعی خود را به این فضای پر التهاب سپردند تا از این قافله عقب نمانند.
 
 بی تردید در سازمانها و نهادها، روابط‌عمومی ایفاگر نقش بی بدیل انتقال داده ها هستند تا بتوانند شرایطی فراهم سازند اخبار خود را با سرعت به مخاطبان خود برسانند.
 
 این ظرفیت بزرگِ فضای مجازی گرچه مطلوب به نظر می رسد و می شود بازخوردهای مخاطبان را از هر قشری دریافت کرد، درعین حال ضرر بزرگی نیز بر ماهیت و شاکله روابط‌عمومی ها می رساند و آن هم دور شدن از برنامه ها و امور فنی و تخصصی خود است.
 
 به گونه یی که سرعت انتقال این داده ها اعم از نوشتاری و تصویری (عکس وفیلم) را با خطا مواجه کرده و کیفیت را فدای کمیت می نماید.
 
 غرق شدن روابط‌عمومی در این فضا که حتی بتواند در بعضی موارد تکذیبیه کانال‌های محلی را انجام دهد با این که هنوز قانون شفاف و متقنی برای پاسخگو نمودن ادمین‌های کانال‌ها پیش‌بینی نشده است، موجب اتلاف وقت روابط‌عمومی‌ها و به حاشیه بردن آن در طول زمان می‌شود.
 
 گرچه ابزار و امکانات فضای مجازی به روابط عمومی سازمان ها این امکان را می دهد که در گستره وسیع جغرافیایی و با سرعت بیشتری با مخاطبان شان ارتباط برقرار کنند اما در عین حال می تواند چالشی بزرگ برای روابط‌عمومی های سنتی و نوپا باشد.
 
 "فرشاد فرزانه وش"‌در مطلبی با عنوان "روابط‌عمومی و فضای مجازی" می گوید: این فضا در عین حال که دایره مخاطبان در دسترس روابط‌عمومی را وسیع تر و عمل ارتباط را برای روابط‌عمومی ها تسهیل و تسریع می نماید، نیازمند افرادی است که از آگهی های توامان فنی، ارتباطی، دانشی و ... لازم برخوردار باشند تا در این فضا همسو همپای تحولات حرکت کنند".
 
 این تاکید بر دانش فنی و ارتباطی نیازمند برگزاری کارگاه های آموزشی و دوره هایی است که بتواند روابط‌عمومی ها را در سطح سازمان ها که بیشترین خدمات را ارائه داده و مخاطبان بسیاری دارند تجهیز نماید و موجب ویرانی و سردرگمی روابط‌عمومی نشود.
 
 هر چه زمان به جلو حرکت می کند اطلاعات بیشتری در قرنی که به آن قرن ارتباطات و اطلاعات نامیدند جابجا می شود و روابط‌عمومی‌ای موفق خواهد بود که توامان هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی که در آن نفس می کشد برای مخاطبان سنتی خود ارزش قائل شده و همه چیز و همه کس را در این فضا ننگرد و خود را تنها سرگرم در این پارک بازی گسترده با انواع بازی های متنوع نکند که از اهداف و برنامه های خود غافل بماند.
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز روابط عمومی/ تصویب 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم رسمی کشور


  روز روابط عمومی بر جامعه روابط عمومی کشور گرامی باد


  بازنشر/ سایه روشن های روابط عمومی ایران در گفتگو با استاد کاظم متولی


  روابط عمومی در خیریه ها، می بایست چه چیزهایی را در نظر بگیرند


  مردمداری از دیدگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی


  نخستین نشست رسمی که با کارکنان روابط‌عمومی بمناسبت روز روابط‌عمومی


  فعالیت روابط‌عمومی‌ها بر چه مداری می‌چرخد؟ ( ۲ از ۲ )


  هیأت رئیسه شورای روابط‌ عمومی‌های کردستان انتخاب شدند


  روابط عمومی‌های برتر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک معرفی می‌شوند


  قابلیت های حوزه روابط‌عمومی را دست کم نگیریم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»