درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 01:06   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48658صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 25 دی 1400 - 16:06
مانیتورینگ رسانه‌های اجتماعی چیست؟
یک تعریف ساده از مانیتورینگ رسانه‌های اجتماعی این است: تشخیص زمان و مکانی که برند شما در وب ذکر شده است. در مقابل یک تعریف ساده از تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی این است: توانایی درک آن چه که در مورد برند شما گفته می‌شود، از جمله تکرارِ آمدنِ نام برند (mention)، دسترسی به ذکر شدنِ نام (mention)، تاثیر این منابع و احساسات حس شده نسبت به برند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| تشخیص تمایز بین مانیتورینگ رسانه‌های اجتماعی از یک سو و تجزیه و تحلیل آنچه که در مورد شما گفته شده است از سوی دیگر، مهم است. هدف از انجام آنها با هم، آن است که بینش عملی به منظور کمک به اطلاع از استراتژی ارتباطی شما به دست آید.


یک تعریف ساده از مانیتورینگ رسانه‌های اجتماعی این است: تشخیص زمان و مکانی که برند شما در وب ذکر شده است. در مقابل یک تعریف ساده از تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی این است: توانایی درک آن چه که در مورد برند شما گفته می‌شود، از جمله تکرارِ آمدنِ نام برند (mention)، دسترسی به ذکر شدنِ نام (mention)، تاثیر این منابع و احساسات حس شده نسبت به برند.


مانیتورینگ در ساده‌ترین شکل خود، هم هنر است و هم علم. برای بسیاری از متخصصان روابط‌عمومی، مانیتورینگ اولین بار به واسطه قابلیت تنظیم هشدارهای گوگل ، پنج یا شش سال پیش به محبوبیت رسید. در حال حاضر، ده‌ها ابزار، هم از نوع رایگان و هم در ازای پرداخت هزینه، وجود دارد که می‌تواند متخصصان روابط‌عمومی را قادر به ردیابی و کنترل برندهای خود به صورت آنلاین، نزدیک به زمان واقعی، نماید (برای مشاهده فهرستی از ارائه‌دهندگان به بخش 5 مراجعه کنید).


مانیتورینگ رسانه‌های اجتماعی از برند شما، می‌تواند تنها بر روی کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مهم و قدیمی مانند توییتر، فیس‌بوک یا یوتیوب متمرکز باشد، یا آن که می‌تواند شامل ذکرِ نام برند شما در سرتاسر محیط وب از جمله بوردهای مباحثه، موضوعات در فروم‌ها، بلاگ‌ها یا بخش نظراتِ سایت‌های خبری اینترنتی، مانند میل آنلاین یا گاردین آنلاین باشد.


بیشترِ ابزارهای مانیتورینگ از کلمات کلیدی یا دنباله‌ای از کلمات به منظور اسکن فیدهای RSS یا بررسی هزاران وب‌سایت به دنبال موارد همسان، استفاده می‌نمایند. در حالی که آن‌ها از ابزارهای فن‌آوری پیچیده‌ای مانند عنکبوت‌های وب سفارشی ساخته شده و موتورهای جستجو، استفاده می‌کنند، هدف نهایی مانیتورینگ رسانه‌های اجتماعی، کشفِ تمامی محتوای مربوط به یک سازمان، برند یا موضوعات خاص در موقع خود، می‌باشد.

 

 

 

ادامه مطلب

را لطفا در راهنمای مانیتورینگ رسانه‌های اجتماعی مطالعه بفرمایید
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد