درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 - 10:17   

رونمایی از کتاب "مدیریت اطلاعات در روابط‌عمومی"

  رونمایی از کتاب "مدیریت اطلاعات در روابط‌عمومی"


ادامه ادامه مطلب یک

افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی

  افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی


ادامه ادامه مطلب دو

عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد

  عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد


ادامه ادامه مطلب سه

ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها

  ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی
  انتشار گزارش «سنجش دیدگاه کارکنان روابط‌عمومی در خصوص ادغام اداره کل حوزه ریاست و اداره کل روابط‌عمومی»
  نتایج یک نظرسنجی جدید: مهم‌ترین پیامد تقلیل و تنزل جایگاه روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌ها، آسیب‌دیدن اعتماد عمومی است
  نایب رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: جشن ملی روابط‌عمومی تحقق رویایی شیرین بود
  گردهمایی روسای ادارات اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سراسر کشور
  روابط عمومی، نقطه تماس محوری مشتری و سازمان در عصر نوین
  انجمن متخصصان روابط‌عمومی در جهت اعتلای روابط‌عمومی‌ یک بسته پیشنهادی ارائه کرد
  ضرورت راه‌اندازی کتابخانه تخصصی روابط‌عمومی در ادارات روابط‌عمومی
  مرگ ۴ پایه حیات ارتباطات
  چالش‌های بنیادین سه‌گانه‌ی روابط‌عمومی در ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48651صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 25 دی 1400 - 11:34
رسانه؛ بر زبان بیدار و در اذهان خاموش ...
فرشید نادریان – فعال حوزه رسانه ،ارتباطات و از مدیران اجرایی و روابط عمومی کشور؛ - اینک که جامعه در معرض چالش‌های مختلف اجتماعی از ابعاد مختلف قرارگرفته و به‌نوعی دچار سردرگمی نگرشی گردیده می‌طلبد رسانه رویکرد جدیدی را در امتداد حرکت روبه‌جلو و رو به رشد خود اتخاذ نموده تا جامعه‌ی بحران‌زده از اندیشه را در مسیری مناسب و مطلوب قرار داده و با حمایت و پشتیبانی از این جامعه بتواند در نوع نگرش آسیب‌دیده آن مرهمی باشد برای رسیدن به آنچه بایست جامعه از خود در برابر چالش‌ها و بحران‌ها بروز دهد تا پایدار و استوار از پس این موانع گذر کرده تا بتواند در این هیاهو تجدیدقوا نموده و به بازیابی خویش بپردازد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| رسانه‌ها از دیرباز سرآغاز روشنایی افکار و شروع یک دیدگاه در اجتماع بوده‌اند که سعی داشته در این مسیر ضمن اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی گاه با تکیه‌بر برخی از بندها دیدگاه مخاطبین را به سمت آنچه خود بر آن باور دارد سوق دهد، حال اینک گاه این مسیر در پذیرش گستره زیادی از جامعه قرار گرفته و گاه در تعارض با آن بوده و بخش کوچک‌تری را توانسته همراه سازد.


اما مسئله اصلی ما رویکرد رسانه و اهداف ترسیم‌شده در قالب آن برای جامعه بوده که می‌بایست تصویرسازی از وقایع و نگرش‌های جاری و یا حتی پنهان مانده از نگاه‌ها را به چالش کشیده و سپس با مستندسازی و علل یابی آن را به سمت و سویی روانه کرده تا در مسیر فکری رسانه قرار گرفته و بعد از گذر از چالش‌ها و بایدونبایدهای پیش روی به اهداف کلان آن نزدیک و به نتایج نهایی از آن دست‌یاب‌اند.


رسانه همیشه توانسته اندیشه‌های خویش را بر اذهان جاری ساخته و بدین سان بر زبان‌ها روان گردیده، اما چندی است این امر محقق نشده و تنها رسانه توانسته به‌سختی خود را بر امواج کلامی جامعه نگاه داشته اما در افکار جامعه تهی شده و نتوانسته همچون گذشته تفکر جامعه را در تسخیر قدرت نفوذپذیری خویش قرار داده زیرا احساس می‌شود بی‌رمقی رسانه، عدم خلاقیت در شیوه ارائه مطالب از سوی آن و نبود جذابیت حرفه‌ای در بیان دیدگاه‌های نوین این عرصه را به مواجه نامطلوب با جامعه کشانده، جامعه‌ای سردرگم و مقاوم در برابر پذیرش اطلاعات از باب راستی آزمایی آن‌ها که خود سیطره‌ی سختی را برای رسانه ایجاد کرده است.


اینک که جامعه در معرض چالش‌های مختلف اجتماعی از ابعاد مختلف قرارگرفته و به‌نوعی دچار سردرگمی نگرشی گردیده می‌طلبد رسانه رویکرد جدیدی را در امتداد حرکت روبه‌جلو و رو به رشد خود اتخاذ نموده تا جامعه‌ی بحران‌زده از اندیشه را در مسیری مناسب و مطلوب قرار داده و با حمایت و پشتیبانی از این جامعه بتواند در نوع نگرش آسیب‌دیده آن مرهمی باشد برای رسیدن به آنچه بایست جامعه از خود در برابر چالش‌ها و بحران‌ها بروز دهد تا پایدار و استوار از پس این موانع گذر کرده تا بتواند در این هیاهو تجدیدقوا نموده و به بازیابی خویش بپردازد.


حال اینک رسانه بایستی به بازپروری خویش در جهت برگشت به مسیر تعالی رسیدگی کرده و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود و نیز به‌کارگیری ابزار نوین و ساختارهای رشد یافته در این حوزه با سازمان‌دهی محتوایی و ساختار سازی کیفیتی در مسیر خودباوری و سپس جذب‌کنندگی کمیتی گام‌های مستحکمی برداشته تا بتواند یک‌بار دیگر ضمن ارائه مطلوبی از آنچه به رسانه به‌عنوان منزل نخست ارتباطات اطلاق می‌گردد، اجتماع پیرامون خویش را در سیطره‌ای قدرت خود درآورده و بتواند آنگونه که باید نقش‌آفرینی گذشته خود را به رخ کشانده و زمینه‌ساز تبلور اندیشه و شکوفایی افکار گردد.
 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گزارش برگزاری نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»


  دولت سیزدهم نقش روابط‌عمومی‌ها را جدی بگیرد!


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی باشگاه چوکا


  مراسم معارفه سرپرست مدیریت روابط‌عمومی و سرپرست مدیریت تجاری سازی و توسعه بازار بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد


  انتصاب رئیس اداره روابط عمومی بانک دی


  انجمن متخصصان روابط‌عمومی در جهت اعتلای روابط‌عمومی‌ یک بسته پیشنهادی ارائه کرد


  چالش‌های بنیادین سه‌گانه‌ی روابط‌عمومی در ایران


  روابط‌عمومی،کرامت انسانی و همدلی اجتماعی


  ضرورت راه‌اندازی کتابخانه تخصصی روابط‌عمومی در ادارات روابط‌عمومی


  رونمایی از کتاب "مدیریت اطلاعات در روابط‌عمومی"


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»