درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 17:26   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48631صفحه نخست » گزارشپنجشنبه، 23 دی 1400 - 13:16
گزارش برگزاری آیین پنجاهمین سال تاسیس انجمن روابط عمومی ایران
آیین پنجاهمین سال تاسیس انجمن روابط‌عمومی‌ ایران، 23 دی 1400 در سالن اجتماعات شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران برگزار شد.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| آیین پنجاهمین سال تاسیس انجمن روابط‌عمومی‌ ایران، 23 دی 1400 در سالن اجتماعات شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران برگزار شد.

به گزارش شارا، در این مراسم ضمن خیرمقدم توسط خسرو رفیعی رییس انجمن روابط عمومی ایران و جواد قاسمی دبیرکل انجمن روابط عمومی ایران، کلیپ دکتر نطقی پخش شد و دکتر مهدی محسنیان راد به عنوان اولین رییس مجمع عمومی انجمن سخنرانی کردند.

در ادامه برنامه، پیام تصویری دکتر یحیی کمالی پور پخش شد و از خانواده های درگذشتگان انجمن؛ حسین عماد افشار، هوشنگ عباس زاده، میرزابابا مطهری نژاد، علی تحریری، کاظم متولی، مجتبی جبل عاملی، سیروس پارسا، مهدی تبریزی، رسول امان الهی، مصطفی برزگر و ابراهیم دربانیان تجلیل بعمل آمد.

 

در بخش دیگری از برنامه، کلیپ پیا‌م‌های شخصیت های مختلف روابط عمومی که به همین مناسبت تهیه شده بود در سه قسمت پخش شد.

سخنران دوم برنامه دکتر علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود که از تلاش های ایشان در عرصه روابط عمومی نیز قدردانی بعمل آمد

در انتهای برنامه از دکتر حسین افخمی، دکتر مهدی فرقانی، دکتر محمد صحفی، دکتر ناصر بزرگمهر، دکتر داوود زارعیان، طوبایی صمدی، غلامرضا کاظمی دینان، امیرعباس تقی پور، مهدی باقریان و هوشمند سفیدی تجلیل ویژه بعمل آمد.

 

در پایان از چند کتاب رونمایی شد.

 

 

جوانان سکان روابط عمومی را در دست بگیرند

جواد قاسمی دبیر کل انجمن روابط عمومی کشور در سخنانی در این مراسم اظهار داشت: انجمن روابط عمومی کشور تلاش کرده که به عنوان یک نهاد مدنی و بدون وابستگی به تشکیلات دولتی و حکومتی در مدت زمان فعالیت ۳۰ ساله خود اقدامات متعدد و تأثیرگذاری را انجام دهد. در همین راستا یاد افرادی که در شکل گیری این انجمن نقش موثری داشتند را نیز گرامی می‌داریم.

وی افزود: این افراد بودند که بستر را فراهم کردند تا ما این نهاد را هدایت کنیم و کمک کنیم تا انجمن روابط عمومی کشور ارتقا پیدا کند. گرچه همگی به این امر واقف هستیم که روابط عمومی کشور کماکان با جایگاه واقعی خود فاصله دارد. عموما در هر دوره ای قبل از انتخابات بحث حمایت از انجمن ها مطرح می شود و پس از پایان انتخابات تمام مباحث مطرح شده فراموش می شود.


مدیر کل انجمن روابط عمومی در ادامه گفت: گروه های مختلفی در این انجمن مسئولیت داشته اند و ما را همراهی می کردند. دکتر نطقی یکی از اساتید این حوزه هستند که من توفیق داشتم کتابی را درباره ایشان به رشته تحریر درآورم. این کتاب حاوی یادداشت هایی از ایشان است که توسط دانشجوهای ایشان و افراد دیگر جمع آوری شده و امروز رونمایی خواهد شد. در این کتاب به شکل گیری روابط عمومی در کشور نیز مروری شده است.


بازگشت روابط عمومی به جایگاه واقعی خود

قاسمی همچنین تصریح کرد: امیدواریم که روابط عمومی کشور به جایگاه واقعی خود بازگردد. قدم های کوچکی در این زمینه برداشته شده است در همین زمینه باید کمک کنیم تا اعضای جدید با همفکری پیشکسوتان این حوزه اقدامات بزرگتر و موثرتری را انجام دهد. ما ۳۰ سال در این انجمن انجام وظیفه کرده ایم و‌ اکنون آمادگی داریم تا سکان این انجمن را به دست جوان تر ها بسپاریم تا آنها ادامه دهنده این مسیر باشند.

وی در پایان گفت: از تمام دست اندرکاران، تشکل ها، انجمن ها، اساتید دانشگاه ها و افرادی که تلاش می کند روابط عمومی به عنوان یک هنرفن تاثیرگذار در مشارکت های اجتماعی، نقش ایفا کند تشکر می کنم.‌

 مسئولان و مدیران کشور سواد روابط عمومی ندارند

علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و پیشکسوت حوزه روابط عمومی ایران نیز در این مراسم اظهار داشت: انجمن روابط عمومی ایران در این سال ها موفق شده که چراغ این حوزه را روشن نگه داشته و تلاش کرده را تا این چراغ را پرفروغ تر کند. ما باید ثبت تاریخ شفاهی مشاهیر، بزرگان و مفاخر حوزه ارتباطات و روابط عمومی را به عنوان میراث فرهنگی مدنظر قرار دهیم. علی رغم تمام تلاش ها و اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته است کماکان به اقدامات بیشتری در این زمینه نیازمند هستیم. بنابراین باید همت کنیم و تاریخ شفاهی مشاهیر و نامداران عرصه روابط عمومی و ارتباطات را ثبت کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: ویل دورانت مورخ بزرگ گفته است مرگ تمدن ها زمانی فرا می رسد که بزرگان جامعه به سوالات امروزی پاسخ های دیروزی را بدهند. بسیاری از بزرگان نیز در خصوص شبکه های رسانه ای بحث کرده اند. کاستلز در کتاب شبکه های نشر عمومی که درباره جنبش های عصر اینترنت صحبت می کند نکته ای را مورد تاکید قرار داده است. او در این کتاب آورده است که جامعه جهانی امروز یک جامعه شبکه ای شده است که این شبکه را باید حتما شناخت.


۳ معضل بزرگ روابط عمومی ها در کشور

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه عنوان کرد: ما باید مقتضیات عصر جدید، جابجایی نسلی و ویژگی های جامعه امروزی خودمان را بشناسیم. امروزه روابط عمومی در کشور ما با ۳ معضل بزرگ و اساسی روبرو است. اولین مسئله این است که مدیران و مسئولان ما سواد روابط عمومی ندارند. هر جریان سیاسی که در کشور روی کار می آید برای پیروزی در انتخابات سراغ سرآمدان عرصه تبلیغات و روابط عمومی می رود. اما در این زمینه نیز نگاه ها بر این است که روابط عمومی همان تبلیغاتی است که باید افکار عمومی را به خدمت برنامه های مورد نظر آنها درآورد.

دارابی افزود: انجمن روابط عمومی، فعالان و متخصصان این حوزه با این همه مقاومتی که مدیران ما در عرصه های مختلف از خود نشان داده اند موفق شدند که روابط عمومی را به این نقطه برسانند. در این سال ها اقدامات بزرگی در حوزه روابط عمومی انجام شده است که نباید از آنها غافل بود؛ اما کاماکان نبود سواد روابط عمومی در مدیران کشور مشکل بسیار بزرگی به شمار می رود.


ضرورت اغنای افکار عمومی توسط روابط عمومی ها

پیشکسوت حوزه روابط عمومی ایران در ادامه گفت: نکته دوم مربوط به شناخت جامعه است. ما امروزه از تاب آوری و بالا رفتن آستانه تحمل، مردم سالاری و... صحبت می کنیم. بدون شک نقطه مشترک تمام این موارد، افکار عمومی است. افکار عمومی پل ارتباطی میان مسئولان و مردم است که ایجاد این پل وظیفه بزرگ روابط عمومی ها است. امروزه نهادهای عمومی غیر دولتی، انجمن ها و تشکل ها و... بازیگران اصلی در عرصه های مختلف به شمار می روند. یکی از کارهای ویژه و اصلی این نهادها ایفای نقش به عنوان حدواسط دولت و مردم است. از معضلات بزرگ جامعه ما فربگی و بزرگی اندازه دولت و کوچکی و ناتوانی جامعه مدنی است. بنابراین ما باید این نهادهای عمومی را تقویت کنیم. اگر ما خواهان برون رفت از مشکلات و مسائل موجود هستیم باید از ظرفیت این نهادها استفاده کنیم.

دارابی خاطرنشان کرد: به عنوان نکته سوم هم باید به این باور رسید که سواد روابط عمومی فراگیر تر از سواد رسانه ای است. سواد رسانه ای در زیر مجموعه سواد روابط عمومی قرار گرفته است. ما مسائل و مشکلات فراوانی داریم و از سویی دیگر اغنای افکار عمومی، تسهیل ارتباط مردم با مسئولان، شفاف بودن و پاسخگو بودن وظیفه روابط عمومی ها است که باید مورد توجه قرار بگیرد. ما باید سواد، دانش و تجربیات خود را همواره افزایش دهیم تا بتوانیم به نوبه خود در کاهش مشکلات موجود در کشور اقدام موثری انجام داده باشیم.

وی در پایان گفت: خود ما که دست اندرکاران روابط عمومی کشور هستیم باید در این زمینه الگوی مناسبی برای جوانان و فعالان این حوزه باشیم.

 

ناصر بزرگمهر؛ چهره ماندگار روابط عمومی: روابط عمومی فرمایشی را به روابط عمومی پاسخگو تبدیل کنیم

ناصربزرگمهر، چهره ماندگار روابط عمومی پیامی را به مراسم آیین نیم قرن حضور انجمن روابط عمومی ایران ارسال کرد.
‍‍‍‍‍‍
پیام ناصربزرگمهر به مراسم آیین نیم قرن حضور انجمن روابط عمومی ایران به این شرح زیر است:

از یاران بوستان روابط عمومی ایران عزیز سپاسگزارم که همچنان مهرشان بر چون حقیری می‌تابد و مفتخرم کرده‌اند به عناوینی که بی‌شک احترام به سن و سال بوده است تا علم و دانش.

آنها که مرا می‌شناسند یا می‌خوانند‌ و نقدهای مرا با مهربانی تحمل می‌کنند، می‌دانند که آنچه گفته و می‌گویم، به قصد سربلندی ایران سبز و جوانترهایی است که می‌توانند با کمی خواندن و دیدن و تجربه کردن، سرنوشت یک سرزمین را از سیاهی به سپیدی تغییر دهند. امیدوارم روابط عمومی ها، چراغی برای آیندگان بیافروزند.

بارها گفته و نوشته ام:

جامعه بدون روابط عمومی می‌پژمرد و می‌میرد.

مدیریت‌ها بدون روابط عمومی قدرتمند کیش و مات خواهند شد.

اگر روابط عمومی را از زندگی فردی و اجتماعی حذف کنیم، زندگی موازنه خود را از دست می‌دهد.

متاسفانه بسیاری از این حرف‌ها را دولت‌ها و دولتمردان نشنیدند و یا اگر شنیدند، توجه نکردند.

یکی از وظایف روابط عمومی ها، نقدصاحبان قدرت و مدیران است، روابط عمومی مجیزگو، محکوم به نابودی خود و سازمانش خواهد شد، نقد مدیران در هنگام قدرت و مسئولیت بهترین خدمت به آنهاست.

مهمترین نکته‌ای که به دوستان جوانم در خانواده بزرگ روابط عمومی کشور توصیه می‌کنم، پیدا کردن هویت در تاریخ است. ما در یک بخشی از تاریخ گمشده ایم، جعل تاریخ توسط کم سوادان و بیسوادان با عناوین دهن پرکن دکتر و مهندس و استاد و امثالهم رخ می‌دهد.

روابط عمومی افشاگر، پا به پای مردم، در کسب هویت فرهنگی این سرزمین تلاش می‌کند و فریب این عناوین را نمی‌خورد.

شما پرچمدار نهضت جدیدی هستید که روابط عمومی فرمایشی را می‌تواند به روابط عمومی مسئول و پاسخگو تبدیل کند.

دولت‌ها می‌آیند و می‌روند، اما انسان مسئول و دانش ارزشمند روابط عمومی در تاریخ می‌ماند.

روابط عمومی واقعی کنار مردم و افکارعمومی می‌ماند و این بزرگترین خدمت به سازمان‌ها و دولت‌ها است، اگر بفهمند و بدانند.

برای یکایک شما که در این مراسم حضور دارید و برای همه کسانی که در خانواده روابط عمومی کشور گامی کوچک و بزرگ برداشته اند، آرزوی سلامتی و بهروزی دارم و به پاس احترام به قدیمی‌ترین نهاد روابط عمومی کشور به پا خیزیم و برای بسیاری از دوستان عزیزمان که امروز درجمع ما نیستند، مطهری نژادها، جبل عاملی ها، پارساها و عزیزان دیگر فاتحه و درودی نثار کنیم.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد