درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 1 بهمن 1400 - 08:41   

برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا

  برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا


ادامه ادامه مطلب یک

بانک رفاه کارگران؛ برترین بانک کشور در امر پاسخگویی به مردم

  بانک رفاه کارگران؛ برترین بانک کشور در امر پاسخگویی به مردم


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران

  فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری
  تحول دیجیتال
  دیجیتال
  برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا
  4 نکته روابط‌عمومی برای استفاده در تجارت خود
  برنامه ریزی در روابط عمومی
  خردگرایی ارتباطی
  برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای روابط عمومی‌های یزد
  پول درآوردن از کلیک؛ نگاهی به اقتصاد بازار تولید محتوا
  ۳جی در پایان راه؛ فقدان نسل سوم اینترنت همراه چه تاثیری بر زندگی ما می‌گذارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48625صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 22 دی 1400 - 10:18
روایت برند
چرا مصرف کنندگان چیزی را که برای خرید انتخاب می کنند می خرند؟ چه چیزی باعث این تصمیمات می شود؟ روایت‌های برند نقش مهمی در چنین تصمیماتی دارند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| چرا مصرف کنندگان چیزی را که برای خرید انتخاب می کنند می خرند؟

چه چیزی باعث این تصمیمات می شود؟ روایت‌های برند نقش مهمی در چنین تصمیماتی دارند.

روایت برند یک داستان ساده است، یک چارچوب پیام رسانی که به عنوان چارچوبی برای بازاریابی و ارتباطات یک کسب و کار عمل می کند.

اگر از مصرف کنندگان بپرسند که چرا محصول یا خدمات خاصی را نسبت به کالا یا خدمات دیگری انتخاب کرده اند، پاسخ آنها تقریباً همیشه یک منطق معقول و منطقی دارد.

مصرف کنندگان ممکن است یک محصول یا خدمات را به دلیل قیمت یا ظاهر انتخاب کنند. با این حال، دلیل واقعی انتخاب یک محصول خاص توسط مصرف کنندگان ممکن است دلایل ظریف تری داشته باشد. این منطق ظریف تقریباً همیشه شامل یک روایت برند قانع کننده است.

مشتریان برای منافع عاطفی، احساس امنیت، احساس ارتباط با دیگران و به دلایل متعدد اساساً ناخودآگاه، چیزهایی را خریداری می کنند. عوامل نامشهود مانند خاطرات، تصویر شرکتی که محصول را تولید می‌کند، و تصورات مصرف‌کنندگان در مورد محصول، همگی تأثیر قابل‌توجهی بر آنچه که شخص خریداری می‌کند دارند.

روایت‌های برند ایجاد رابطه عاطفی بین برندها و افراد را ممکن می سازد. در زیر ویژگی‌های روایت‌های قدرتمند و متقاعدکننده برند آورده شده است:

 

تمایز عاطفی

روایت‌های برند که به خوبی اجرا شده و جذاب هستند با تمایز عاطفی مشخص می شوند.

تمایز عاطفی اغلب با برندهایی مرتبط است که شناخته شده هستند. به عنوان مثال، یک کسب و کار ممکن است بخواهد یک نوشابه با طعم کولا معرفی کند.

امروزه، مصرف کنندگان از قبل هر آنچه را که باید در مورد کولا بدانند، می دانند و این محصول فقط باید در سطح احساسی از رقبای آن متمایز شود.


درک مخاطب هدف

روایت برند باید روایتی باشد که مخاطبان یک برند خاص بخواهند آن را بشنوند، زیرا فکر می‌کنند روایت بینش یا راهنمایی را منتقل می‌کند.


مهمتر از همه، مخاطب هدف باید بتواند با روایت ارتباط برقرار کند. به عنوان مثال، در تبلیغ اپل با عنوان «تمام کار از خانه»، اپل بر قابلیت ارتباط متمرکز است. مخاطبان با مشکلات کار از خانه در زمان همه گیری آشنا هستند.

داستانی که اپل تعریف می‌کند درباره تیمی است که بر مشکلات WFH غلبه می‌کنند تا دور هم جمع شوند و یک پروژه را تکمیل کنند.

این تبلیغ دشواری های این همه گیری را تصدیق می کند و نشان می دهد که چگونه می توان از محصولات اپل برای آسان تر کردن زندگی استفاده کرد.

 

راه حل ارائه می دهد

مردم روایت های برندی را دوست دارند که راه حل هایی برای مشکلات ارائه می دهند.

اگر یک برند محصولی دارد که مشکلی را حل می کند، یا اگر یک مدل کسب و کار مشکل مشترک مصرف کننده را حل می کند، باید بخشی از روایت برند باشد.

ثبات

ثبات در روایت برند برای ارائه یک تجربه منسجم و معتبر برای مشتری حیاتی است. با استفاده از داستان سرایی، کلمات و مضامین ثابت، یک کسب‌وکار می‌تواند وفاداری و تعامل با برند را در میان افرادی که به دنبال تأثیرگذاری هستند، ایجاد کند.

 


 

منبع انگلیسی: publicrelationstoday

 

منبع فارسی:

شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
رون توروسیان | 10 ژانویه 2022 | روابط‌عمومی



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه ریزی در روابط عمومی


  پول درآوردن از کلیک؛ نگاهی به اقتصاد بازار تولید محتوا


  3 روند روابط‌عمومی قابل انتظار در سال 2022


  ۳جی در پایان راه؛ فقدان نسل سوم اینترنت همراه چه تاثیری بر زندگی ما می‌گذارد؟


  4 روند مهم بازاریابی دیجیتال برای خرده‌فروشان در سال 2022


  ارایه مقاله «سواد روابط‌عمومی و استراتژی مدیریت شایعه» در نهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی


  بانک رفاه کارگران؛ برترین بانک کشور در امر پاسخگویی به مردم


  روابط‌عمومی و فضای مجازی


  شهردار شهرکرد: روابط عمومی‌ جهادگر آتش ‌به اختیار است


  دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود