
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| فناوریهای مدرن مانند هوش مصنوعی، ابر، روباتیک، APIها و امنیت سایبری فرصتهایی را برای مؤسسات مالی ایجاد میکنند - به بانکها، اتحادیههای اعتباری و ارائهدهندگان غیرسنتی کمک میکنند محصولات و خدمات جدید را معرفی کنند، تجربیات مشتریان را بهبود بخشند و به کاراییهایی دست یابند که میتواند میلیونها نفر را نجات دهد.
رشد استفاده از بانکداری دیجیتال، ظهور فناوریهای جدید و افزایش تمرکز بر نوآوری چالشها و فرصتهایی را در بانکداری ایجاد میکند. مصرفکنندگان به طور فزایندهای به راهحلهای فینتک و پلتفرمهای فناوری بزرگ روی میآورند و روابط موجود را برای خدمات مالی ضروری، مانند سپردهها، وامها، پرداختها و سرمایهگذاریها متلاشی میکنند.
اهمیت توسعه و استقرار خدمات دیجیتالی جدید، ساخت مدلهای تجاری جدید و تبدیل فرهنگ محصول محور به مشتری محور باید مورد توجه همه بانکها و موسسات اعتباری در آینده باشد. دیگر این ابتکارات نمی توانند اهداف بلندمدت باشند. آنها باید اکنون با سرعت و مقیاس دیجیتال انجام شوند.
همچنین گرایش قابل توجهی به سمت تمایل به سازمانهایی وجود دارد که بتوانند چندین راهحل مالی را در یک پلتفرم واحد با سطح شخصیسازی بالاتر از آنچه در اکثر مؤسسات مالی امروزی مشهود است، ادغام کنند. با ادامه تنوع سبدهای محصولات مالی در چندین سازمان، نیاز به استفاده از فناوری های مدرن حتی بیشتر می شود. متأسفانه، بیشتر سازمانها به توانایی خود در استفاده از این فناوریها اطمینان ندارند و مهارتهای داخلی برای ارتقای سریع قابلیتها را ندارند.
در حالی که همهگیری باعث افزایش سرمایهگذاری در فناوریهایی شد که از تحول بانکداری دیجیتال حمایت میکردند، اکثر این سرمایهگذاریها بدون برنامهای کلی برای اجرا تقسیم شدند. در نتیجه موفقیت این سرمایه گذاری ها اغلب نابرابر بود. در تحقیقات انجام شده توسط Deloitte، تنها 11 درصد از موسسات مالی در سطح جهان گفتند که سازمانهایشان به طور کامل هسته خود را مدرن کردهاند.
یکی از دلایل چالشهای بهکارگیری فناوریهای پیشرفته، دشواری یافتن و توسعه نیروی کار مدرنتر است. تحقیقات Deloitte نشان داد که از هر ده مدیر اجرایی مؤسسه مالی، چهار نفر گفتند که نیروی کار آنها هنوز آماده سازگاری، مهارت مجدد یا ایفای نقش های جدید نیستند، در حالی که استخدام کارمندان جدید با توانایی های فنی خاص سخت تر از همیشه است. در بسیاری از موارد، سازمان ها با ارائه دهندگان شخص ثالث برای کمک به ارتقای مهارت تیم های داخلی شریک شده اند.
برای اینکه موسسات مالی آماده آینده شوند، باید از فناوری های مدرن برای حمایت از چابکی، کارایی، امنیت و نوآوری استفاده کنند. فناوری هایی مانند تصمیم گیری هوشمند، API های بانکداری باز، محاسبات ابری، روباتیک و اتوماسیون.
|