درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 09:08   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48610صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیسه شنبه، 21 دی 1400 - 10:14
سریع‌ترین اینترنت دنیا
سنگاپور رکورددار سرعت اینترنت میان ۱۸۰ کشور دنیاست
آینده نگر/ ترجمه مونا مشهدی رجبی/منبع: گزارش شاخص تست سرعت اینترنت - ایران در میان ۱۴۰ کشور دنیا از نظر سرعت اینترنت موبایل جایگاه هشتادم را به خود اختصاص داده است. سرعت اینترنت موبایل در این کشور برابر با ۳۲.۳ مگابایت در ثانیه است. در این رده‌بندی ارمنستان جایگاه هفتاد و چهارم و مکزیک جایگاه هفتاد و یکم را دارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| توسعه اقتصاد دیجیتال در سال‌های اخیر با سرعت بالایی در جریان است. در دوران همه‌گیری کرونا سرعت توسعه اقتصاد دیجیتال بیش از پیش‌بینی‌های قبلی بود و کسب و کارهای آنلاین به راهی برای تأمین معاش در دنیا تبدیل شده بودند.

اما برای اینکه یک کشور بتواند از فرصت‌های ناشی از توسعه دیجیتالی و توسعه اقتصاد دیجیتال استفاده کند، نیاز دارد که زیرساخت‌های لازم را فراهم کند. زیرساخت‌هایی که برای آماده‌سازی آن باید از سال‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌شد و توسعه اینترنت و عرضه اینترنت با سرعت بالا یکی از این زیرساخت‌ها است.

یکی از معیارهای مهم توسعه‌یافتگی اقتصادی و صنعتی در دنیا، سرعت اینترنت است که به دو بخش سرعت اینترنت موبایل و سرعت اینترنت خط ثابت تقسیم می‌شود. عوامل مختلفی روی سرعت اینترنت در کشورهای مختلف تأثیر دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سطح توسعه‌یافتگی زیرساخت‌ها، توسعه‌یافتگی کابل‌های ارتباطی، وسعت کشور و میزان سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه خدمات ارتباطی در دنیا اشاره کرد.

طبق گزارش ارائه شده توسط شاخص جهانی تست سرعت در سال ۲۰۲۱ میلادی سنگاپور بیشترین سرعت اینترنت را در دنیا داشت. سرعت اینترنت ثابت در این کشور کوچک آسیایی برابر با ۲۶۲.۲ مگابایت در هر ثانیه بود. این کشور برای توسعه زیرساخت‌های تکنولوژیکی سرمایه‌گذاری زیادی کرده است تا بتواند از فرصت‌های موجود بهترین و بیشترین استفاده را بکند.

در فهرست کشورهایی که بالاترین سرعت اینترنت را دارند، هنگ‌کنگ جایگاه دوم را دارد. سرعت اینترنت در این کشور برابر با ۲۵۴.۴ مگابایت در هر ثانیه بود. کشورهای موناکو، سوییس و تایلند در این سال از نظر سرعت اینترنت جایگاه سوم تا پنجم را داشتند و کشورهای رومانی، کره جنوبی، دانمارک، شیلی و فرانسه جایگاه ششم تا دهم را داشتند.

در انتهای فهرست کشورهای دنیا بر مبنای سرعت اینترنت ثابت، کشورهای کوبا، ترکمنستان، یمن و موزامبیک قرار دارند. سرعت اینترنت در کوبا برابر با ۳.۴۶، در ترکمنستان برابر با ۴.۴۹، در یمن ۵.۹۵ و در موزامبیک برابر با ۸.۸۴ مگابایت در ثانیه است. سودان، افغانستان، بروندی و الجزایر در جایگاه‌های بعدی قرار دارند و سرعت اینترنت در این کشورها در حدود ۹ مگابایت در ثانیه است. تونس و گامبیا به ترتیب جایگاه ۱۷۱ و ۱۷۲ را در این فهرست دارند و سرعت اینترنت در آن‌ها برابر با ۱۰.۳ و ۱۰.۰۹ مگابایت در ثانیه است.

سرعت اینترنت ثابت در کشورهای منتخب

در این بخش به بررسی سرعت اینترنت در شماری از کشورهای منتخب دنیا می‌پردازیم. در سال ۲۰۲۱، سرعت اینترنت در سوئد ۱۶۷.۲۹ مگابایت در ثانیه و در هلند برابر با ۱۶۱.۸۵ مگابایت در ثانیه بود. در میان ۱۸۰ کشور مورد مطالعه بریتانیا جایگاه ۴۷ را از نظر سرعت اینترنت داشت و روسیه با داشتن سرعتی برابر با ۹۳.۳۷ مگابایت در ثانیه توانست جایگاه پنجاهم فهرست را به خود اختصاص دهد. عمان و هند به ترتیب جایگاه شصت و ششم و شصت و هشتم را به خود اختصاص دادند و قزاقستان جایگاه هفتادم را به دست آورد. سرعت اینترنت در این سه کشور به ترتیب برابر با ۶۵.۳ مگابایت در ثانیه، ۶۲.۴۵ مگابایت در ثانیه و ۶۱.۰۵ مگابایت در ثانیه بود.

ترکیه در این رده‌بندی جایگاه ۹۵ را داشت و سرعت اینترنت در این کشور برابر با ۴۰.۵۸ مگابایت در ثانیه بود و ارمنستان با قرار گرفتن در جایگاه ۱۰۰ این فهرست خبر از سرعت ۳۷.۲۱ مگابایت در ثانیه‌ای اینترنت ثابت خود داد. سرعت اینترنت در تاجیکستان در سال ۲۰۲۱ برابر با ۳۳.۸۵، در عراق برابر با ۳۳.۱۳ و در آذربایجان برابر با ۲۵.۵۲ مگابایت در ثانیه بود. ایران در این رده‌بندی جایگاه ۱۳۴ را داشت و سرعت اینترنت در این کشور برابر با ۲۱.۳۵ مگابایت در ثانیه بود.

بالاترین سرعت اینترنت موبایل در کدام کشورها وجود دارد

در این گزارش کشورهای دنیا بر مبنای سرعت اینترنت موبایل هم رده‌بندی شده‌اند. البته به جای بررسی وضعیت ۱۸۰ کشور، سرعت اینترنت موبایل در ۱۴۰ کشور دنیا مورد بررسی قرار گرفته است. آمار نشان می‌دهد امارات بالاترین سرعت اینترنت موبایل را در دنیا دارد و سرعت اینترنت موبایل در این کشور برابر با ۱۹۵.۵۲ مگابایت در ثانیه است. کره جنوبی، نروژ، قطر و چین در این رده‌بندی جایگاه دوم تا پنجم را دارند و سرعت اینترنت در این کشورها به ترتیب برابر با ۱۹۲.۱۶، ۱۷۳.۵۴، ۱۶۹.۱۷ و ۱۶۳.۴۵ مگابایت در ثانیه است. عربستان و کویت و قبرس و استرالیا و بلغارستان در این رده‌بندی جایگاه ششم تا دهم را دارند. سرعت اینترنت موبایل در سوییس برابر با ۱۱۵.۸۳ مگابایت در ثانیه است و کشورهای لوکزامبورگ، دانمارک، هلند و عمان به ترتیب جایگاه دوازده تا پانزدهم این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند. امریکا و سنگاپور و کانادا در این رده‌بندی جایگاه هفدهم تا نوزدهم را به خود اختصاص داده‌اند.

در انتهای این فهرست کشور افغانستان قرار دارد که سرعت اینترنت در آن برابر با ۷.۰۷ مگابایت در ثانیه است. کشورهای ونزوئلا، فلسطین، بنگلادش، غنا، زیمبابوه و سومالی به ترتیب جایگاه ۱۳۹ تا ۱۳۴ این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند. سرعت اینترنت موبایل در تاجیکستان که در این رده‌بندی جایگاه ۱۳۱ را دارد، برابر با ۱۵.۷ مگابایت در ثانیه اعلام شده است.

ایران در میان ۱۴۰ کشور دنیا از نظر سرعت اینترنت موبایل جایگاه هشتادم را به خود اختصاص داده است. سرعت اینترنت موبایل در این کشور برابر با ۳۲.۳ مگابایت در ثانیه است. در این رده‌بندی ارمنستان جایگاه هفتاد و چهارم و مکزیک جایگاه هفتاد و یکم را دارد. سرعت اینترنت موبایل در آذربایجان برابر با ۳۹.۲۵، در برابر با ۴۰.۲۱ و در ترکیه برابر با ۴۷.۴۳ مگابایت در ثانیه است؛ در حالی که در ژاپن به ۶۱.۳۲، در بلژیک به ۷۰.۲۴، در فرانسه به ۷۲.۷۴ و در بحرین به ۸۱.۵۴ مگابایت در ثانیه می‌رسد.

 

منبع: tccim


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد