درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 آذر 1401 - 21:40   

فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی‌های دانش بنیان

  روابط‌عمومی‌های دانش بنیان


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری

  انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد

  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آقای صداوسیما! سرکوب چین را سانسور نکنید
  ChatGPT
   17 پیشنهاد برای یک روابط‌عمومی خوب
  هر سفیر رسانه، یک نماینده خاص و پر قدرت اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی در مدرسه است
   دنیا در مسیر روابط‌ عمومی الگوریتمی حرکت می‌کند
  رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان: موفقیت روابط‌عمومی در گرو روزآمدی است
  شعارنگاره‌ها در میانه انکار یا پذیرش به عنوان بحران
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری
  عرق‌ریزان روح برای نوشتن
   انتقاد یک اقتصاددان از بولتن‌سازی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48603صفحه نخست » جهان روابط عمومیدوشنبه، 20 دی 1400 - 19:17
عصر «روابط‌عمومی متاورس»
برای داشتن یک دنیای مجازی پایدار که امکان دسترسی به آن در هر کجا وجود داشته باشد، به قدرت محاسباتی بی‌نهایت، فضای ابری بی‌نهایت بهتر و دسترسی به پهنای باند بی‌نهایت بهتر نیاز داریم. ما به سخت‌افزارهای واقعیت مجازی با قیمت‌های بسیار ارزان نیاز داریم. ما همچنین به روابط عمومی‌های بی نهایت آینده‌نگر نیاز داریم تا بتوانند از فرصت‌های بی‌شماری که این دنیای کاملاً جدید برای روابط عمومی ایجاد می‌کند، حداکثر استفاده را ببرند و جلوتر از دیگران قرار گیرند.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| متاورس (فرا جهان) (به انگلیسی: Metaverse) یک فضای مجازی مشترک است که از ترکیب دنیای فیزیکی با دنیای مجازی ایجاد شده و شامل واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت است. این اصطلاح برای اولین بار در سال 1992 در رمان علمی تخیلی "سقوط برف" توسط نیل استفنسون ابداع شد.

 

این اصطلاح طیف گسترده‌ای از واقعیت‌های مجازی، از بازی‌ها گرفته تا پلتفرم‌های اجتماعی را در بر می‌گیرد. در این محیط‌ها افراد علاوه بر خرید و فروش زمین، ساختمان‌ها و آواتارها می‌توانند با دوستان خود ملاقات کنند؛ از موزه‌ها، نمایشگاه‌ها و ساختمان‌ها دیدن کنند، کالاها و خدمات بخرند و در رویدادهای مختلف شرکت کنند.
 

هر محیط فرا جهانی معمولا فرصت‌هایی را برای ظهور «وسایل متنوع ارتباطی» ایجاد می‌کند. استفاده از این فرصت‌های ارتباطی در فرا جهان نیازمند خلاقیت، سازگاری و آینده‌نگری است. در مرحله اولیه توسعه، «روابط‌عمومی آینده‌نگر» با ایجاد بسترهای لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به دنبال راه‌هایی برای حضور و نفوذ به فرا جهان است.


بعلاوه یکی از پایه‌های اصلی روابط‌عمومی، درک روان‌شناختی، جمعیت‌شناسی و جغرافیای مخاطبان هدفی است که سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌خواهند به آنها دست یابند. با ورود روابط‌عمومی‌ها، موسسه‌ها و کاربران بیشتر به دنیای متاورس، متخصصان روابط‌عمومی اطلاعات بیشتری در مورد نوع مخاطبان و مصرف‌کنندگانی که به محصولات یا خدمات مشتریان خود علاقه‌مند هستند، خواهند داشت.

 

متخصصان روابط‌عمومی بویژه تکنسین‌های روابط‌عمومی می‌توانند از متاورس برای شبیه‌سازی‌های آموزشی، روابط مشتریان، روابط رسانه‌ای، تبلیغات و تعامل سازنده استفاده کنند. اما آیا متخصصان روابط‌عمومی می‌خواهند فعالیت‌های خود را به متاوره منتقل کنند؟ آیا واقعیت مجازی واقعاً می‌تواند تجربیات زندگی حرفه‌ای روابط‌عمومی‌ها و به تبع آن، مخاطبان و مشتریان را تقویت کند؟

 

برای داشتن یک دنیای مجازی پایدار که امکان دسترسی به آن در هر کجا وجود داشته باشد، به قدرت محاسباتی بی‌نهایت، فضای ابری بی‌نهایت بهتر و دسترسی به پهنای باند بی‌نهایت بهتر نیاز داریم. ما به سخت‌افزارهای واقعیت مجازی با قیمت‌های بسیار ارزان نیاز داریم. ما همچنین به روابط عمومی‌های بی نهایت آینده‌نگر نیاز داریم تا بتوانند از فرصت‌های بی‌شماری که این دنیای کاملاً جدید برای روابط عمومی ایجاد می‌کند، حداکثر استفاده را ببرند و جلوتر از دیگران قرار گیرند.

 

در هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران (IRAN CPR 1400) که سوم اسفندماه 1400 برگزار خواهد شد، «روابط‌عمومی متاورس» به عنوان یک دستور کار تحقیقی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

 

 

منبع: https://kpri.ir/?p=7972

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی‌های دانش بنیان


  عرق‌ریزان روح برای نوشتن


  تجلیل از مدیر روابط‌عمومی مهراصل به عنوان داوطلب نمونه هلال احمر استان آذربایجان شرقی


  رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان: موفقیت روابط‌عمومی در گرو روزآمدی است


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی دفتر مقام معظم رهبری


  چین با لایک پست‌های اعتراضی در شبکه‌های اجتماعی برخورد می‌کند!


  هر سفیر رسانه، یک نماینده خاص و پر قدرت اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی در مدرسه است


  شعارنگاره‌ها در میانه انکار یا پذیرش به عنوان بحران


  تهدید توییتر از سوی اتحادیه اروپا؛ مکرون و ماسک دیدار کردند


  ChatGPT


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد