درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 12:54   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48592صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 19 دی 1400 - 10:14
هر آنچه باید از «متاورس» بدانید
این دنیای مجازی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل دسترسی خواهد بود. «متاورس»، به شکلی محدود در حال حاضر در پلتفرم‌هایی مانند () یا بازی‌های ویدئویی مانند «زندگی دوم» وجود دارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| این روزها در تکمیل دنیای مدرن از تحقق فرضیه‌ای به نام «متاورس» یاد می‌شود؛ فرضیه‌ای از نسل بعدی اینترنت که از محیط‌های مجازی سه‌بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود.

این دنیای مجازی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل دسترسی خواهد بود. «متاورس»، به شکلی محدود در حال حاضر در پلتفرم‌هایی مانند () یا بازی‌های ویدئویی مانند «زندگی دوم» وجود دارد.

تکمیل یک رویا

در اکتبر سال ۲۰۲۱، مارک زاکربرگ، مالک شرکت «فیسبوک» نام شرکت خود را به متا تغییر داد و رسما اعلام کرد در حوزه متاورس وارد شده‌ است. «متاورس» از دو واژه «متا» به معنی «فراتر» و «یونیورس» به معنی «جهان» تشکیل شده است. در کل، معنی واژه متاورس فرا جهان است. نیل استیونسن اولین بار در کتاب خود به نام «سقوط برف» در سال ۱۹۹۲ از واژه «متاورس» استفاده و آن را یک دنیای مجازی سه‌بعدی متشکل از «آواتار» مردمان واقعی توصیف کرد. در این داستان، دو نفر راننده تحویل کالا برای نجات خود از یک ویران‌شهر سرمایه‌داری در دنیای متاورس سفر می‌کنند.

دنیای رویایی

پایه و اساس بازی «زندگی دوم » شبیه به «متاورس» است. در این بازی کاربران می‌توانند با دلار آمریکا پول این بازی را بخرند و با پول خود در این بازی هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. در «متاورس» کاربران آن قادر خواهند بود از همه حواس پنجگانه خود استفاده کنند. در «متاورس» کاربران آن احساسات دارند. گاهی شاد می‌شوند و گاهی غمگین. «متاورس» دو نسخه دارد؛۱ و ۲. در «متاورس»، کاربران احتمالا روی یک تخت می‌خوابند و آواتار آن‌ها در دنیایی سه‌بعدی با کیفیت فوق‌العاده بالا بیدار می‌شود و با آواتارهای دیگر و عوامل فرم‌افزاری ارتباط برقرار می‌کند. سرمایه‌گذار خطرپذیر و مقاله‌نویس، متیو بال در وب‌سایت خود نوشته‌؛ متاورس به «دروازه‌ای به سوی اکثر تجربیات دیجیتال، یک عضو کلیدی از تمام تجربیات فیزیکی و پلتفرم کار بزرگ بعدی» تبدیل خواهد شد. به باور او، این دنیا به نیروی محرکه ساخت نسل جدید شرکت‌ها، مشابه همان اتفاقی که در زمان آغاز محبوبیت اینترنت افتاد، تبدیل خواهد شد. نکته جالب‌تر اینکه حتی می‌تواند منجربه سقوط رهبران فعلی صنعت شود؛ بازهم مشابه همان اتفاق رشد و ظهور پلتفرم‌های دیجیتال. دنیای مجازی متاورس قابلیت تبدیل شدن به یک صنعت تریلیون دلاری دارد؛ دنیایی برای سرگرمی، تبلیغات و حتی برای برخی، مکانی برای کار کردن. «متاورس»، توسعه‌دهنده اینترنت نیست، بلکه جانشین آن است و قرار است با استفاده از بلاک‌چین و برنامه‌های غیرمتمرکز ساخته شود.

نسخ جدید

در «متاورس» نسخه یک، آواتار انسان‌ها هر کاری که بخواهد می‌تواند انجام دهد. در «متاورس» انسان‌ها زندگی بی‌نهایت را تجربه خواهند کرد. آینده‌گران پیش‌بینی کرده‌اند در «متاورس» هیچ چیز به نام حریم شخصی وجود ندارد چون زمانی که انسان به این تکنولوژی دست یابد، دولت‌ها خیلی راحت می‌توانند به ذهن و افکار دیگران دسترسی داشته ‌باشند. علاوه‌بر این، هکرها قادر خواهند بود آواتار و زندگی آواتار شما را هک کنند و کنترل آواتار را تا پیش از دستگیری خودشان در دست داشته ‌باشند.

نسخه شماره2

متاورس نسخه 2، بسیار شبیه به متاورس یک است. فقط چند تفاوت دارد؛ در متاورس 2، کسی که به این دنیا سفر کند دیگر قادر نخواهد بود به دنیای خود برگردد. همچنین آواتار انسان‌ها در این نسخه فقط کارهایی که می‌تواند در واقعیت انجام دهد، را انجام می‌دهد. در این نسخه مانند زندگی واقعی، قانون‌هایی وجود دارد و همین‌طور افرادی هم برای وضع قانون و اجرای آن‌ها وجود دارند. برخی صاحب‌نظران معتقدند ما شاید همین الان هم در «متاورس» باشیم.

مشکلات و خطرات احتمالی متاورس

از آنجایی که «متاورس» یک فناوری تازه است، تحقیقات طولانی‌مدتی درباره تأثیرات فیزیکی و روانشناختی آن بر انسان انجام نشده‌ است. بازی‌هایی که با هدست‌های حقیقت مجازی و حقیقت افزوده انجام می‌شوند، امکان دارد به افسردگی، تنها شدن فرد یا خشونت و آزار به خود منجر شود. این فناوری، ریسک‌هایی برای سیستم‌های سیاسی، اقتصادی و جوامع در کشورهای مختلف دارد. به‌عنوان مثال امکان دارد «متاورس» تأثیری نامحسوس بر امنیت فرهنگی و سیاسی یک کشور داشته ‌باشد. همچنین امکان دارد این فناوری مشکلات اجتماعی جدیدی را به‌وجود آورد. از آنجایی که «متاورس» با کمک فناوری‌های غوطه‌ور شدن در فضای مجازی (واقعیت افزوده و حقیقت مجازی) توسعه می‌یابد، امکان دارد روی نوجوانان تأثیر منفی بگذارد و اعتیادآور باشد. از طرفی دیگر فیس‌بوک همان‌طور که بارها و بارها ثابت شده، اهمیتی برای حریم خصوصی قائل نیست و به دنبال دستیابی به اطلاعات مهم کاربران و تجارت با آن‌هاست. پس احتمالا به دنبال اعمال کنترل‌های شدید روی نحوه دسترسی و استفاده از «متاورس» خواهد بود. به هر حال، جذابیت‌های داخلی اکوسیستم‌ها راهی محبوب و آزمایش ‌شده برای وادار کردن ادامه تعاملات در کنار ایزوله کردن رقابت‌هاست.

با توجه به انتشار اخیر «فایل‌های فیس‌بوک» توسط «وال استریت ژورنال» مشخص شد این پلتفرم رسانه اجتماعی از مشکلات متعددی رنج می‌برد و روش‌های تجاری مشکوکی از یک دعوی حقوقی بزرگ برای کاهش تعدیل محتوا گرفته تا رفتار ترجیحی با کاربران خاص را به کار گرفته ‌است. همه این‌ها در تضاد کامل با دیدگاه برابری‌طلبانه زاکربرگ برای «متاورس» است. این اسناد همچنین نشان می‌دهند فیس‌بوک به سرعت در حال از دست دادن محبوبیت خود میان جوانان نسل هزاره است؛ نسلی که احتمالا بیشترین تعامل را با فناوری‌های «متاورس» خواهند داشت. شرکت متا تاکنون به‌خاطر برنامه‌های خود مورد انتقاد گسترده قرار گرفته و اخیرا هم توسط سیاستمدار آمریکایی، الکساندریا اوکاسیو کورتز در یک انتقاد توئیتری «سرطان دموکراسی» نامیده شده ‌است. به نظر می‌رسد این احساس، منعکس‌کننده اجماع عمومی در توئیتر حوزه رمز‌ارزها باشد که واکنش مثبتی هم به این خبر نشان نداده‌ است. این بازی تازه شروع شده‌ و به نفع شما هم پیش نمی‌رود. «متا» قصد استفاده از هویت دیجیتال شما را در سر دارد و با توجه به راه و روش این شرکت، بیش از پیش به داده‌ها دسترسی خواهد داشت.

به نظر می‌رسد دنیای «متاورس» قرار است در کنار دارایی‌های دیجیتال فراهم‌کننده دسترسی برون‌منطقه‌ای به خدمات و محصولات، ارزش‌هایی مانند دسترسی بدون نیاز به کسب اجازه، مقاومت در برابر سانسور، امنیت و عدم تمرکز که صنعت بلاک‌چین بر پایه آن بنا شده‌ است، را به ارث ببرد. در حال حاضر، پروژه‌های متاورس و پلتفرم‌های رسانه اجتماعی رمزارزی زیادی در دست توسعه هستند و مزیت بزرگ فنی و اولیه‌ای نسبت به عرضه‌های دارای پشتوانه شرکتی دارند که باعث دموکراتیک و عمومی ماندن آن‌ها می‌شود. با وجود این، متصدیان تکنولوژی در نهایت با هدف هدایت توسعه متاورس و شکل‌دهی به آن مطابق تصورات خود، به دنبال تأثیرگذاری و اعمال قدرت بر زیرساخت‌های بلاک‌چین خواهند رفت. به هر حال، با توجه به پیش‌بینی رشد ترکیبی سالانه ۱۳٫۱ درصدی صنعت طی چند سال آینده و رشد ۳۲٫۴ درصدی برای حوزه فناوری بلاک‌چین، حداقل تا سال ۲۰۲۵، انگیزه مالی قوی‌تری در «متاورس» وجود دارد.

توکن‌های غیر مثلثی نیز نقش بنیادینی در دنیای «متاورس» ایفا کرده و مالکیت کامل کاراکترها، آیتم‌های کسب‌ شده در داخل بازی و حتی زمین‌های مجازی را به کاربران می‌دهند.

منبع:wsj.com
tejaratetalaeenews

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد