درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 14:13   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
  کلود در رتبه‌بندی چت‌بات‌های هوش مصنوعی مقام اول را به دست آورد
  نظرسنجی گالوپ: اکثر آمریکایی‌ها اکنون با اقدام اسرائیل در غزه مخالفند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48533صفحه نخست » گفتگوشنبه، 11 دی 1400 - 14:48
آیا روابط‌عمومی حرفه مناسبی برای من است؟
امروزه متخصصان روابط‌عمومی یاد می گیرند که چگونه مستقیما با مردم در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنند و به منبع مهمی از اطلاعات تبدیل شوند. ما نیز به یکی از تأثیرگذاران تبدیل شده ایم و به دیگران کمک می کنیم.
  

اشاره


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| درید برکنریج (Deirade K. Breakenridge) رئیس و مدیر ارتباطات پی.اف.اس. مارکتویز است. درید که یکی از باتجربگان در حرفه روابط‌عمومی است، یک گروه خلاق از مدیران روابط‌عمومی و بازاریابی را رهبری می کند که هدف شان ایجاد آگاهی نسبت به علامت تجاری مورد نظر موکلین خود از طریق فعالیت های خلاق و استراتژیک روابط‌عمومی است.


درید همچنین استادیار دانشگاه فرلای دیکینسون در شهر مدیسون ایالت نیوجرسی است و روابط‌عمومی و بازاریابی تعاملی برای طرح مدیریت تجاری جهانی تدریس می کند. او نویسنده سه کتاب "روابط‌عمومی 2.0، رسانه جدید، ابزار جدید، مخاطب جدید" ، "ابزار جدید روابط‌عمومی" و "سایبربرندینگ: ایجاد علامت تجاری در اقتصاد دیجیتال" است.

چه طور شد که وارد حوزه روابط‌عمومی شدید؟


زمانی که در دبیرستان تحصیل می کردم، می خواستم مدرکی در رشته ارتباطات اخذ کنم. از نوشتن و صحبت کردن لذت می بردم و علاقه بسیاری به دنیای رسانه داشتم. به همین دلیل روابط‌عمومی را رشته مناسبی برای خود دیدم. به خاطر دارم که از گرفتن این مدرک کارشناسی بسیار هیجان زده بودم. مدرکی که به من آموخته بود چگونه از طریق مطالعه مورد حل مسأله کنم، با کار گروهی مرا به چالش می کشید و در آن زمان تمرکز شدیدی بر روزنامه نگاری و کار با رسانه ها داشت.

پست های قبلی که در آن مشغول بودید چه بودند؟ (هر پستی خارج از حوزه روابط‌عمومی که شما را در رسیدن به جایگاه کنونی کمک کرده است ذکر کنید)؟


از ابتدا تا کنون پست های زیر را به عهده داشتم: کارآموزی یا دستیاری روابط‌عمومی، دستیار مدیر مسوول، مدیر مسوول، مدیر روابط‌عمومی، مدیر تحقیقات تجاری، مدیر اجرایی روابط‌عمومی و رئیس. تنها پستی که خارج از حوزه روابط‌عمومی بود همان مدیر تحقیقات تجاری است. من برای یک شرکت مشاور دارویی کار می کردم و ما بازاریابی مخاطب مداری را برای شرکت های بزرگ دارویی انجام می دادیم. بیشتر مسئولیت های من شامل تحقیقات دقیق تجاری و اطلاعات رقابتی می شد. در آن محیط مطالب بسیاری درباره تجارت و بازار دارو آموختم و باور دارم تجاربی که در این شرکت مشاوره به دست آوردم، من را به یک کارآفرین و صاحب کسب و کار تبدیل کرد.

سه توانایی مهمی را که به نظر شما هر متخصص روابط‌عمومی باید داشته باشد، کدامند؟


در گذشته توانایی هایی چون نوشتن، ارتباطات شفاهی قوی، و شنونده بودن، اما امروزه علاوه بر این مهارت ها، روابط‌عمومی 2.0 و ارتباطات از طریق رسانه های اجتماعی نیز از ضروریات می باشند. متخصصان روابط‌عمومی باید همگام با فن آوری های پیشرفته ای چون ارتباطات مشارکتی وب 2.0، تحلیل وب، مدیریت روابط مشتری (CRM) و بازاریابی تحت وب گام بردارند.

مهارت های دور از انتظاری را که در شغل خود به کار بردید کدامند؟


مهارت هایی چون برنامه نویسی وب، مدیریت محتوی وب سایت، خدمات مشتری (که البته این مورد در حوزه روابط‌عمومی وجود دارد). به نظر من هر مهارت دور از انتظاری که داشته باشید، شما را در نظر سازمان خود ارزشمندتر می سازد. اگر کسی مایل است چیزی به شما بیاموزد که خارج از حوزه کاری شماست، از آن استقبال کنید، زیرا هرچه بیشتر درباره شرکت خود بدانید، پله های ترقی را با سرعت بیشتری طی خواهید کرد.

شخصیت هر فرد تا چه اندازه در موفقیت او در حرفه روابط‌عمومی تأثیرگذار است؟ داشتن چه ویژگی های شخصیتی مهم است (خلاقیت، برون گرایی)؟


به باور من، متخصصان روابط‌عمومی نیازمند شخصیت خاصی هستند تا در حرفه خود موفق باشند. همانطور که شما گفتید، باید خلاق و برون گرا بود. باید بدانید که چطور با مردم کار کنید، به خصوص کار گروهی. متخصصان روابط‌عمومی باید اهل مطالعه باشند. پیگیری اخبار از طریق رسانه های جمعی یا اینترنت بسیار حائز اهمیت است. یک کارگزار روابط‌عمومی به راحتی تسلیم نمی شود و می توانند با پاسخ های منفی که می شنود به خوبی کنار بیاید. یک متخصص روابط‌عمومی همواره باید روی پای خود بایستد و برای کنترل بحران و خسارت آماده باشد و آخر این که در حرفه روابط‌عمومی همانند روزنامه نگاری، زمان همیشه تنگ است بنابراین باید خود را برای دنیایی پرسرعت آماده کند.

جاهای خالی را پر کنید: روابط‌عمومی احتمالا حرفه مناسبی برای شما نخواهد بود چنانچه از .... متنفر هستید.


نوشتن، صحبت کردن با افراد و سر و کار داشتن با مردم

گذراندن چه دوره هایی را بیهوده می دانید و دوره های مورد علاقه شما کدام ها بودند؟


در دوره کارشناسی چندان از فلسفه خوشم نمی آمد گرچه اکنون دوست دارم. از کلاس های مهارت های نوشتاری مانند روزنامه نگاری و ... لذت می بردم و شاید یکی از معدود دانشجویانی بودم که خواستار کلاس های گفتگو با مخاطب بودم! تا به امروز کلاس هایی که بیشتر دوست داشتم همان هایی هستند که به صورت روزانه به عنوان یک نویسنده، سخنگو و مدیر شرکت انجام می دهم.

چه درصدی از کار شما در فضای سنتی اداری می گذرد؟


من معمولا بین سه تا چها روز از هفته را در دفتر می گذارنم، اما این میزان در هر هفته ممکن است متفاوت باشد. من در کنفرانس ها و سمینارهای بسیار سخنرانی کرده ام. بنابراین زمانی که در سفر هستم روزهای کمتری را در دفتر هستم. اما به هر حال بیشتر مسئولیت های من به خارج از فضای دفتر مربوط می شود. به کمک وب 2.0 و اینترنت از هر جای دنیا که باشم می توانم با افراد ارتباط داشته باشم.

کار گروهی چه بخشی از حرفه شما را تشکیل می دهد؟


می توان بگویم که 90% از کار من در گروه انجام می شود. از تنظیم استراتژی و برنامه ریزی برای مشتریان گرفته تا کار برای گروه مالی شرکت. من برای رویارویی با چالش ها و رسیدن به اهداف، به گروهی از افراد متخصص تکیه دارم. در دوره MBA به سرعت دریافتم که در تجارت، برای هم افزایی و دست یافتن به جریان کاری با بهره وری بیشتر، بهتر است به صورت گروهی کار کرد.

بهترین نکته درباره حرفه شما چیست؟


من به مردم عشق می ورزم. از کارمندان خودم گرفته تا متخصصانی که در کنفرانس ها و شبکه های اجتماعی ملاقات می کنم. همگی آگاه و متخصصانی بااستعداد هستند و هر روز چیز تازه ای از آنان می آموزم. در حرفه روابط‌عمومی، همیشه باید در حال یادیگری باشید. زمانی که در جمع افرادی باهوش باشید، خود را کشف می کنید و در حرفه خود سریع تر پیشرفت می نمایید.

هر نظر و پیشنهاد دیگری دارید ذکر کنید.


اکنون در برهه هیجان انگیزی از روابط‌عمومی قرار گرفتیم چرا که صنعت خود را از طریق روابط‌عمومی 2.0 و ارتباطات رسانه های اجتماعی بازآفرینی می کنیم. با وجود تمام تغییرات و چالش هایی که تجربه می کنیم، پاداش ها بزرگ تر هستند. امروزه متخصصان روابط‌عمومی یاد می گیرند که چگونه مستقیما با مردم در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنند و به منبع مهمی از اطلاعات تبدیل شوند. ما نیز به یکی از تأثیرگذاران تبدیل شده ایم و به دیگران کمک می کنیم. همچنین به علامت تجاری مورد نظر خود آموزش می دهیم که چگونه در رسانه های اجتماعی مشارکت کند، گوش فرا دهد و با اخبار هدفمند، اطلاعات به موقع و تعاملات معنادار مستقیما به مخاطبان خود دست یابد.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد