درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 18:14   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48397صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 24 آذر 1400 - 14:32
کاربردهای پژوهش و نظرسنجی در موفقیت روابط عمومی نوین
حمید شکری خانقاه نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط‌عمومی - هر برنامه موثر در روابط عمومی با تحقیق شروع می شود. یک برنامه ارتباطی موثر باید مبتنی بر هدف‌های روشن و دقیق باشد و مخاطب خود را بشناسد. زیرا بدون داشتن اطلاعات کافی ازمخاطب، شناخت نیازها و خواسته های نو، برنامه ریزی و برای برقراری ارتباط موثر ممکن نخواهد بود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| امروزه یکی از عوامل موثر در مشروعیت بخشیدن به نظام سیاسی ،اجتماعی سازمانها افکار عمومی است افکار عمومی بزرگترین قدرت نامرئی است که جریانهای اجتماعی و فرهنگی را به وجود می آورد و در میان پدیده های روانی جمعی ، گسترده ترین و آشکارترین آنهاست . بررسی افکار مستلزم شناخت فضایی است که در آن شکل می گیرد شناخت ارزشهای مردمی از یک سو و پدیده های اجتماعی از سوی دیگر ، مشاهده گر دقیق را بیشتر با زبان مشترک مردم یا ( بیان عمومی ) آشنا میکند .


این مشاهده گر دقیق همان روابط‌عمومیها هستند که برای ایجاد رابطه و کسب اعتماد و جلب مشارکت مخاطبان نیازمند شناخت نگرش افراد درون و برون سازمان هستند و در هیچ سازمانی بدون شناخت افکار عمومی و تجزیه و تحلیل آن از ابعاد گوناگون نمی توان شاهد برنامه ریزی موثر و موفقی بود . زیرا تنها با تکیه بر شناخت افکار عمومی است که می توان حوادث و یا رخدادها را در آینده پیش بینی کرد و نگرشهای منفی و بروز بحرانهای درون و برون سازمانی را به حداقل رساند . در واقع سرنوشت سازمانها و موسسات را افکار عمومی و داوریهای مردم می سازند . وظیفه روابط عمومی در این میان اطلاع و مطلع ساختن از هدفها و نیات مدیریت سازمان از یک سو انتقال نظرها ،‌سلیقه ها و گرایشهای آنها از سوی دیگر است این ارتباط دو سویه فرآیندی دائم و مستمر است که می باید پیوسته جریان داشته باشد و ایستایی آن سرآغاز بحران در کار مدیریت است .


هر کار موثر در روابط عمومی با تحقیق شروع می شود . ایجاد ارتباط اثر بخش که از وظایف اساسی و اصولی روابط عمومی ها به شمار می رود . نیازمند در دست داشتن اطلاعاتی است که بر پایه و اساس آن کارشناس یا مسئول روابط عمومی می تواند سمت و سوی جریان ارتباطی را تنظیم کند ، بدون داشتن اطلاعات کافی از مخاطب ، شناخت نیازها و خواسته های او ‌برنامه ریزی برای برقراری ارتباط موثر قدم گذاشتن در تاریکی است که سرانجام آن مشخص نیست .


مدیران به کمک مطالعات افکار عمومی و پژوهشهایی که توسط روابط عمومی ها به عمل می آید می باید نسبت به شناخت نگرش مردم حساس باشند ، زیرا از این طریق است که می توان تفاهم و حمایت بیشتری را بدست آورد و با ایجاد ارتباطی معقولانه به تغییر خط مشی ها و برنامه ریزی ها پرداخت از نگاهی دیگر نیز می توان گفت که روابط عمومی هم در ارائه خدمات مشاوره ای به مدیریت مسئولیت اصلی خودرا به خوبی انجام داده است .

انواع مطالعات افکار عمومی در روابط عمومی ها

روشهای سنجش افکار عمومی در روابط عمومی ها در شرایط و موقعیتهای مختلف متفاوت است. اگر فرض کنیم روابط عمومی ها در هر سازمانی از تفکر برنامه ریزی برخوردارند و در هر کاری اصول و فرآیندی تفکر مداری و برنامه ریزی را بکار می گیرند . در این صورت کارکردهای پژوهش و نظر سنجی در روابط عمومی ها به دو بخش اصلی تقسیم می شود . کارکرد اول در مرحله تدوین برنامه روابط عمومی و کارکرد دیگر نیز در مرحله ارزیابی است .


نظرسنجی مجموعه ای از اقدامات سازمان یافته و روش مند برای سنجش عقاید عمومی موجود در یک جامعه یا بخشی از آن است که نتایج آن مبین جهت گیری ذهنی روانی جامعه باشد. برای آگاهی از افکار و عقاید مردم معمولاً به دو شیوه عمل می شود:


1ـ رجوع مستقیم به افکارعمومی که عمدتاً از طریق پرسشنامه و مصاحبه انجام می شود.
2ـ رجوع غیر مستقیم که از طریق تحلیل محتوای پیام های مندرج در مطبوعات، پیام های رسیده به روابط‌عمومی سازمان و تحلیل برنامه های رادیو و تلویزیون، سخنرانی ها و... صورت می گیرد.
در واقع نظر سنجی وسیله ای برای گردآوری اطلاعاتی است که از تعداد محدودی افراد و به کمک پرسشنامه های یکسان به دست می آید و می توان آن را به کل جمعیت تعمیم داد .از دیدگاه جامعه ، نظر سنجی در خدمت اهداف مفیدی نظیر برآورد علایق مردم در مورد مسائل عمومی و ردیابی گرایشها در عقاید و آراء عمومی است
تحلیل محتوای رسانه ها نیز ، فعالیتی پژوهشی است که زنجیره تعاملی ارتباط با رسانه ها را تکمیل می کند و امکان ارزیابی را در اختیار روابط‌عمومی قرار می دهد تا نتایج به دست آمده موجب بهبود و کارآمد کردن ارتباط شوند.
دو نقش مهمی که می توان برای تحلیل محتوای رسانه ها در روابط‌عمومی در نظر گرفت . عبارتند از :
1. ارزیابی " کارآیی "‌برنامه های روابط‌عمومی در ارتباط با رسانه ها
2. ارزیابی نگاه رسانه ها به سازمان و توجه به نیازهای رسانه ای در اطلاع رسانی با شناخت محتوای رسانه ای


دو محور اساسی فوق ، تعیین کننده کاربرد تحلیل محتوا در روابط‌عمومی است . نتایج به دست آمده از تحلیل محتوای مطالب مربوط به سازمان در رسانه ها باید وارد چرخه ارتباطی شود و هنر یک کارشناس روابط‌عمومی که نقش وی را از یک پژوهشگر علم اجتماعی ( که تحلیل محتوا تخصص وی می باشد ) متمایز می کند ، همین است که مخاطبان خود را بشناسد و اطلاعات را به صورت کاربردی در اختیارش قرار دهد . به صورت گذرا می توان این مخاطبین را چنین ذکر کرد :


· مجموعه داخلی روابط‌عمومی که در برنامه ریزی و ارتباط با مطبوعات ، رادیو و تلویزیون و شبکه های اجتماعی دخیل هستند. آنها باید از میزان کارایی کار خود را با توجه به برنامه های روابط‌عمومی آگاه شوند و توصیه های مبتنی بر نتایج تحقیق را به کار ببرند


· رسانه ها ؛ دبیران سرویس روزنامه ها ، سیاستگذران رسانه ها باید با دریافت نتایجی حاصل از تحقیق علمی به رویکرد خود در قبال سازمان متبوع شما آگاه شوند . تهیه گزارش آماری به تفکیک روزنامه ها ، خبرگزاری ها و شبکه های تلویزیونی و رادیویی و فضای مچازی و ارسال آن به صورت دوره ای تاثیر مثبتی خواهد داشت و حتی نیاز به انعکاس انتقادهای وارد بر رسانه به صورت مستقیم نیست و آمار و اطلاعات به خوبی گویا هستند.


· مسئولین و مدیران سازمان ؛ رابطه بین محتوای رسانه ها ( بویژه مطبوعات به دلیل آزادی و تنوع جهت گیری ها ) و "افکار عمومی " دوسویه است . بدین معنی که آگاهی تحلیلی از محتوای رسانه ها به دو دلیل حایز اهمیت است . اول اینکه رسانه ها منعکس کننده نیازها و گرایش افکار عمومی هستند و تحلیل محتوا نبض تغییر و تحولات افکار عمومی است . دوم اینکه رسانه ها خود تاثیرگذار بر افکار عمومی هستند و رهبری افکار عمومی را بر عهده دارند. این دو به خوبی در محتوای عینی رسانه انعکاس می یابند . به هم خوردن این ارتباط بین رسانه و افکار عمومی ممکن نیست مگر رسانه های بدون رقیب که نیازی به جلب مشارکت مخاطب و تامین نیازهای او نمی بینند .

الف ) کاربرد پژوهش در تدوین برنامه روابط عمومی


هر برنامه موثر در روابط عمومی با تحقیق شروع می شود. یک برنامه ارتباطی موثر باید مبتنی بر هدف‌های روشن و دقیق باشد و مخاطب خود را بشناسد. زیرا بدون داشتن اطلاعات کافی ازمخاطب، شناخت نیازها و خواسته های نو، برنامه ریزی و برای برقراری ارتباط موثر ممکن نخواهد بود. بدون شک طرح ریزی برنامه روابط عمومی براساس هدفی نادرست و بدون تحلیل و شناسایی مخاطب باعث اتلاف وقت و بودجه سازمان خواهد شد . به همین منظور شناخت و درک مخاطبان برای هر فعالیت روابط عمومی اهمیت زیادی دارد . لذا در آغاز تدوین برنامه بایستی درک درستی از مخاطبان خود داشته باشیم .

سنجش ارتباطات سازمان با مخاطبان


یک سنجش افکار عمومی ارتباطی، می تواند به صورتهای مختلفی انجام شود . پرداختن به این موضوع کلید موفقیت سازمان جهت جلب رضایت مخاطبان است . اگر سازمانی نداند مخاطبان اصلی سازمان چه کسانی هستند و آنان برای قضاوت درباره سازمان چه معیارهایی به کار می گیرند و چگونه سازمان در قبال این معیارها اقدام می کند . احتمال اینکه سازمان بداند که برای راضی نمودن مخاطبان اصلی و ذی علاقه خود چه کاری باید انجام دهد . بسیار اندک است .


از جمله مهمترین سوالات اساسی در اجرای یک تحقیق سنجش ارتباطات، می تواند از این قبیل باشد :
1- چه کسانی مخاطبان (اثرگذاران اثر پذیران ) سازمان هستند ؟
2- مخاطبان ،‌تولیدات ،‌خدمات ویا نام سازمان را تا چه حد می شناسند ؟
3- گروههای درون و برون سازمانی تا چه اندازه هدفهای سازمان را به وضوح درک می کنند ؟‌
4- آیا سازمان یک واحد مفید در جامعه به شمار می رود ؟‌
5- آیا مردم از مسئولیت برنامه های اجتماعی و خدمات سازمان آگاه هستند ؟‌
6- کدامیک از برنامه ها و خدمات دیگر سازمان ارزش حمایت کردن را دارند ؟
7- مردم برای ارزیابی عملکرد سازمان چه معیار هایی دارند ؟
8- سازمان ،‌تا چه اندازه منطبق با معیارهای مخاطبان اقدام می کند ؟‌
9- سازمان چگونه باید در مقابل مخاطبان کلیدی خود عکس العمل نشان دهد ؟
10- انتشارات موردی و ادواری و پیامهای مربوط به خدمات و تولیدات سازمان تا چه باید روشن و در دسترس هستند ؟‌


بررسی هایی که براساس پاسخ به این پرسشها طرح ریزی شده باشد ،‌سنجش ارتباطات نامیده می شود. در این بررسی با سنجش شناسایی و سنجش مسئولیت اجتماعی سازمان روابط عمومی می کوشد دلایلی را که یک شرکت یا سازمان به درستی و آن گونه باید شناخته نشده است دریابد و هویتی را که لازم است این سازمان خود در ذهنها ایجاد کند روشن سازد .


در این روش محقق با مشخص کردن اطلاعات مورد نیاز و تعیین مخاطبان ،‌به تدوین پرسشنامه می پردازد و با روشهای علمی پس از اجرای پژوهش به تحلیل داده ها تهیه گزارش نهایی اقدام می کند . نتایج بدست آمده در واقع معیار تدوین یک برنامه ارتباطی برای روابط عمومی را فراهم می سازد . در این مرحله روابط عمومی قادر خواهد بود که با شناسایی مخاطبان اصلی سازمان، ‌اهداف واقعی را که مطابق با نیازهای ارتباطی مشتریان یا مخاطبان خود است را مشخص و نسبت به تعیین پیامهای ارتباطی موثر اقدام کند .


در سازمانهای کوچک برای سنجش ارتباطات می توان از روش بررسی های غیر رسمی و مصاحبه‏ های ژرفانگر استفاده کرد . برای سازمانهایی که بودجه زیادی در اختیار روابط عمومی قرار نمی دهند دست زدن به تحقیقات غیر رسمی مفید است . در این روش روابط عمومی می تواند کار را از بازنگری پرونده های فروش و یا اعضاء شروع کند . تحقیقات غیر رسمی را می توان از طرق مختلف مصاحبه یا توزیع پرسشنامه بین مشتری ها ،‌کارمندان و کارگران ،‌مصرف کنندگان کالا و استفاده کنندگان خدمات شرکت و رهبران فکری محلی در رسانه های گروهی انجام داد .


این گونه مصاحبه های شخصی ارزیابی، می تواند یکی از منابع مهم اطلاعات برای روابط عمومی باشد. بررسی گزارش نمایندگان و فروشندگان سازمان که مستقیماً با مردم در ارتباط هستند، تشکیل هسته های مشورتی با مشتریان بزرگ ،‌برقراری ملاقاتهای عمومی با کارکنان و مردم و دریافت پیشنهادهای کارکنان و تماس دائم با دوستان کارمندان و مراجعان سازمان همه و همه از جمله روشهایی هستند که در گام اول تدوین برنامه روابط عمومی، می توان از آنها بهره جست .

ب) کارکرد پژوهش در مرحله ارزیابی برنامه روابط عمومی


بخش مهمی از کار روابط عمومی ارزیابی برنامه روابط عمومی ضمن اجرای برنامه در پایان برنامه است. ارزیابی یک برنامه روابط عمومی، به منظور توجیه ضرورت تهیه و اجرای برنامه های سازمان و توضیح ضرورت انتقال کانون توجه یا خط مشی یک برنامه عملا میتواند یک تحقیق پایه به منظور تصمیم گیری درباره تجدید نظر در انتخابات مخاطبان کلیدی و هدف ها و در نتیجه اصلاح روش های اجرایی و پیام های روابط عمومی که در نهایت یک برنامه اصلاحی روابط عمومی را پایه ریزی می کند ،‌مورد استفاده قرار گیرد .


ارزیابی به عنوان یک نظام هشدار دهنده نقاط ضعف و نارسایی های برنامه عمل روابط عمومی را آشکار کرده و به روابط عمومی کمک می کند تا در راستای جبران آنها گام بردارد .


مهمترین شیوه های ارزیابی عبارتند از، (ارزیابی میزان انتشار پیام) و (ارزیابی میزان اثر گذاری و بازتاب انتشار پیام). هدف از ارزیابی اندازه گیری میزان موفقیت فعالیتهای روابط عمومی در تأمین اهداف برنامه ها و فعالیتها و تعیین ارزش عددی برای اثر بخشی این فعالیتها و توفیق در دستیابی به نتایج مورد نظر، در برنامه روابط عمومی است .

ارزیابی میزان انتشار پیام


تحلیل محتوای پیام های ارتباطی که از سوی روابط عمومی ها و از طرق مختلف به مخاطبان عرضه شده است یکی از روش های مهم سنجش میزان انتشار پیام هستند . تحلیل محتوا روشی پژوهشی است برای شرح و مقوله بندی نظام یافته محتوای ارتباطات بر حسب مقوله هایی که به طور معمول از پیش تعیین شده اند . هدف نهایی این نوع پژوهش های تحلیل محتوا این است که معلوم کند آیا در تحقق هدف های بزرگتر روابط عمومی مشتری موثر واقع خواهد شد . تحلیل محتوا همچنین می بایستی در ارزیابی پیام های خروجی نظیر اطلاعیه های مطبوعاتی ،‌سخنرانی ها و بروشورها و نامه های مردمی مورد استفاده قرار گیرد .

ارزیابی بازتاب واثربخشی انتشارپیام


سنجش نحوه برداشت مخاطب و واکنش وی در قبال فعالیت های انجام شده توسط روابط عمومی از اهمیت خاصی برخوردار است . سنجش افکار عمومی به منظور ارزیابی نظرات درباره مسائل خاص ،‌راه قابل اعتمادی برای اندازه گیری واکنش مخاطب در برابر یک برنامه است . از این طریق می توان افکار عمومی را در طول اجرای یک برنامه یا بعد از آن اندازه گیری کرد و معلوم ساخت که آیا منظوری که خبرنامه قصد ابلاغ آنرا داشته است با موفقیت انجام می دهد یا نه ؟‌


اگر سنجش افکار عمومی پیش از اجرای یک برنامه انجام شود و بعد از اتمام آن نیز از نو تکرار گردد موثر خواهد بود. چنین روشی امکان این را به وجود خواهد آورد که نتایج بدست آمده با یکدیگر مقایسه شود و با استفاده از روشهای آماری ، تغییرات افکار عمومی اندازه گیری شود .

ج ) برخی از انواع پژوهش های کاربردی برای روابط عمومی


روابط عمومی می کوشد با استفاده از انواع روشهای پژوهش و نظر سنجی حلقه مفقوده ارتباط سازمان با مخاطبان کلیدی را پیدا کند . پژوهشهایی که در روابط عمومی ها بکار می روند تحت عناوین مختلف اجرا می شوند . برای اطلاع از انواع روش ها و موضوعات کاربردی در زمینه پژوهش و نظر سنجی به فهرستی از کاربردی ترین موضوعات پژوهشی مرتبط با روابط عمومی اشاره می شود:


 بررسی میزان آشنایی مخاطبان با برنامه ها و فعالیت های سازمان متبوع
 سنجش نگرش مخاطبان (خاص یا عام ) در خصوص عملکرد سازمان در ارائه خدمات یا تولیدات به مردم (نظرسنجی )
 تحلیل محتوی مطبوعات کثیرالانتشار در خصوص درج پیام های مرتبط با سازمان
 تحلیل محتوی نشریات تخصصی مرتبط با فعالیت های سازمان .
 تحلیل محتوای برنامه های صدا و سیما (یااخبار ) درخصوص فعالیت های سازمان متبوع
 تحلیل محتوی نامه های مردمی (دریافتی از طریق مکاتبه ،ایمیل و...) در خصوص سازمان
 تحلیل محتوی اظهارات مقام عالی سازمان مندرج در مطبوعات
 تحلیل محتوی پیام های تلفنی
 تحلیل محتوی اظهارات نمایندگان یا رهبران فکری جامعه در مجالس ،‌همایش ها و ...و مرتبط با سازمان
 ارزیابی سطح نگرش مدعوین همایش های برگزار شده در درون یا برون سازمان متبوع (نظرسنجی مدعوین کلیه همای شها )
 ارزیابی دیدگاه کارکنان در خصوص فعالیت ها ،خدمات و مدیریت سازمان (در چند مقوله و عنوان پژوهشی درون سازمانی قابل اجراست ).
 بررسی نگرش دست اندرکاران رسانه های گروهی در خصوص ارتباط روابط عمومی با آنها .
 نظرسنجی از کاربران اینترنت در خصوص عملکرد ، خدمات ویا تولیدات سازمان .
 سنجش نگرش رهبران فکری (یا مخاطبان خاص ) در خصوص مسائل و رویدادهای خاص مبتلا به سازمان


این عناوین و ده ها عنوان پژوهشی دیگر از جمله مطالعاتی هستند که هر روابط عمومی کارآمدی در راستای وظایف ذاتی و اساسی خود به طور مستمر آنها را در دستور کار خود دارد....

از طرفی ازنیم قرن پیش استفاده از ابزارهای نوین نظر سنجی چون تلفن در کشورهای غربی متداول گردید و به تدریج وارد کشورهایی نظیر ایران نیز شد. بررسی پیشینه این شیوه نظر سنجی در ایران نشان می دهد که تا قبل از دهه اخیر کاربرد ابزارهای الکترونیکی همچون تلفن بیشتر در تحقیقات دانشگاهی و مطالعات علوم اجتماعی و حداکثر برای به دست آوردن دیدگاه های مردم در مورد برنامه های صدا وسیما بوده است. در ربع آخر قرن بیستم نظرسنجی های الکترونیکی از طریق شبکه وب چندان متداول نبود ، اما در طول سالیان اخیر با توجه به پیدایش و فراگیر شدن امکان استفاد از فنآوری هایی چون اینترنت ، استفاده از این روش نوین به اشکال گونا گون برای سنجش افکار عمومی متداول گردید.


امروزه با ظهور چشمگیر تکنولوژی های نوین ارتباطی و بویژه نفوذ فزاینده اینترنت در جوامع ،از سوی پژوهشگران علوم اجتماعی، فعالان حرفه های روابط عمومی ، تبلیغات ، امور بازرگانی و بویژه از سوی مجریان تبلیغات سیاسی در رقابت های انتخاباتی ملی و محلی اقبال قابل ملاحظه ای نسبت به نظر سنجی اینترنتی یا الکترونیکی دیده می شود.


این نوع نظرسنجی‌ها دارای معایب و محاسن زیادی است که به آنها اشاره می‌شود:
نظرسنجی اینترنتی در فضایی گسترده ، با هزینه کم و با ظاهری حرفه ای و سرعت بالا در سطح وسیع در اختیار کاربران قرار می گیرد . امکان ارسال پرسشنامه به نقاط مختلف جهان و با سرعت بالا در نظرسنجی اینترنتی فراهم می شود در نظرسنجی اینترنتی به صورت آنلاین می توان در یک زمان هزاران نفر را در نظرسنجی شرکت داد و به سرعت نتیجه را استخراج نمود.


تحلیل رسانه ای ابزار پژوهشی کارآمد برای کارشناس روابط‌عمومی برای تهیه و تنظیم خبرهای ارسالی به رسانه ها است. در حقیقت ارتباط روابط‌عمومی با رسانه ها فرایندی چرخه ای است که در تعامل بین رسانه و روابط‌عمومی شکل می گیرد . اینکه چرا فرایند خطی را همیشه در ارتباط با رسانه ها در نظر می گیریم و حتی در مباحث آموزشی روابط‌عمومی از نگاه زنجیره ای به فعالیت های روابط‌عمومی غافل مانده ایم ، سوالی است که بی پاسخ می ماند و کارگزاران روابط‌عمومی نیز هنوز در عمل نتوانسته اند این چرخه ارتباطی را کامل کنند .

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد