شارا- اگر بخواهیم عملکرد مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در این جایگاه را قضاوت کنیم، با ارفاق و تک ماده شاید نکته قبولی بگیرد!
مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس از عناصر قدیمی و باسابقه مطبوعات است. مردی که سال های سال در نشریه پیروزی حضور داشته و الفبای کار خبرنگاری را از این روزنامه هواداری آغاز کرده و بعد از گذشت 15 سال پر فراز و نشیب هنوز در سمت سردبیری در این مجموعه فعالیت می کند. حسین قدوسی بواسطه همین حضور دیرپا توانسته با مدیران و مجموعه باشگاه پرسپولیس روابط نزدیک و حسنه ای برقرار کند و همین روابط برای او پلی برای حضور در بدنه تشکیلات باشگاه در ادوار مختلف شده. قدوسی البته در پست مدیر روابط عمومی مرد پرتلاشی است، همیشه پاسخگوست و فردی که با اغلب اهالی رسانه رفاقت دارد و از همین اهرم برای پیشبرد اهداف باشگاه سرخ استفاده کرده اما اگر بخواهیم عملکرد او در این جایگاه را قضاوت کنیم، با ارفاق و تک ماده شاید نکته قبولی بگیرد! چه آنکه تلاش شبانه روزی و پاسخگو بودن هرگز شرط لازم و کافی برای گرفتن نمره قبولی نیست. سایت هر باشگاهی به عنوان پیشانی هر باشگاه و مهمترین ابزار رسانه ای باید یک مرجع و یک رفرنس را در حوزه فعالیت ها و اهداف باشگاه باشد اما عملکرد ضعیف این سایت هرگز برازنده شان، جایگاه و اعتبار و قدمت باشگاه بزرگ و پرهواداری چون پرسپولیس نیست و نقاط ضعف و گاف بزرگی در آن دیده می شود که از مردی که ادعا می کند 15 سال در عرصه رسانه تجربه دارد، بعید است. سایتی که مهمترین کارکردش انتشار عکس های مختلف و رنگارنگ در ابعاد و پوزیشن های مختلف از مدیرعامل باشگاه است و یا انتشار تبریک تولد فرزند نورسیده آقای مدیرروابط عمومی است که دوستانش با کامنت «نبات بابا» این خبر را تکمیل کنند! سایتی که اغلب اوقات در خوابخروگشی بسر می برد و حتی مهمترین اخبار باشگاه را با 48 ساعت تاخیر پوشش می دهد و در برخی مواقع متن خبر را از روی خبرگزاری های رسمی و یا غیررسمی کپی می کند! مصداق عین این ادعا ماجرای پیوستن خلعتبری به پرسپولیش است. در حالیکه قاطبه هواداران پرسپولیس و رسانه ها لحظه به لحظه در حل پیگیری این خبر داغ هستند، سایت باشگاه حتی یک خبر دو خطی از این ماجرا را و اتفاقات پر تب و تاب پیرامونی را آن را پوشش نداده و قدوسی ترجیح می دهد برای انتشار آخرین اخبار از خلعتبری از برنامه 90 و اهرم رفاقتش با عادل فردوسی پور استفاده کند! این شیوه عملکرد حتی از یک خبرنگار آماتور هم بعید است اما قدوسی به شیوه آماتورها به جای اصلاح و بهبود عملکرد سایت باشگاه در هنگام بازتاب کم و کاستی ها از سوی رسانه های مختلف، می کوشد از اهرم رفاقت استفاده کرده و جلوی انتشار اخبار را بگیرد! مدیریت نوینی که بیشتر خوشایند مدیرعامل باشگاه است تا شرح وظایف حرفه ای. به نظر می رسد که آقای مدیر روابط عمومی با این عملکرد بیشتر در خدمت آقای مدیرعامل است تا باشگاه پرسپولیس و تجربه 15 ساله اش در خدمت شخص رویانیان قرار داده. اتفاقی که باید بابت آن به قدوسی تبریک گفت!
منبع: برنا
بازانتشار: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران
|