درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 17:09   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48319صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 16 آذر 1400 - 09:27
در میان سیل اخبار نادرست، متخصصان روابط عمومی باید از روزنامه نگاری معتبر حمایت کنند
در گزارش «اخبار جعلی 2021» گرین‌تارگت، 84 درصد از روزنامه‌نگاران مورد بررسی موافق بودند که «اخبار جعلی» عاملی است که روزنامه‌نگاری سنتی و منابع خبری را مشروعیت‌زدایی می‌کند. نود و سه درصد گفتند که معتقدند یا تا حدودی معتقدند که اطلاعات نادرست بر روزنامه نگاری تأثیر منفی می گذارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| حتی با کاهش اعتماد عمومی به رسانه‌های خبری، دروغ‌ها همچنان در رسانه‌های اجتماعی و اینترنت پخش می‌شوند و شاید به خبرنگاران فرصتی می‌دهد تا اعتماد را پس بگیرند.

 

به گزارش اختصاصی شارا، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2020، Greentarget از بیش از 100 روزنامه‌نگار نظرسنجی کرد تا درباره مشکل رو به رشد اخبار جعلی اطلاعات بیشتری کسب کند. ما پرسیدیم که آنها فکر می‌کنند چگونه باید با چنین دروغ‌هایی مبارزه کرد و چه چیزی تعریف اخبار جعلی را دشوار می‌کند، از جمله سؤالات دیگر. این تحقیق در گزارش «اخبار جعلی 2020» ما به اوج رسید.

در گزارش «اخبار جعلی 2021» گرین‌تارگت، 84 درصد از روزنامه‌نگاران مورد بررسی موافق بودند که «اخبار جعلی» عاملی است که روزنامه‌نگاری سنتی و منابع خبری را مشروعیت‌زدایی می‌کند. نود و سه درصد گفتند که معتقدند یا تا حدودی معتقدند که اطلاعات نادرست بر روزنامه نگاری تأثیر منفی می گذارد.

ییافته ها یک سیگنال هشدار برای حرفه روابط‌عمومی است. برای شرکت هایی مانند گرین تارگت که به رهبران فکری کمک می کند دیدگاه های خود را بیان کنند، یک رسانه خبری معتبر بسیار مهم است. قطعا هیچ رهبر کسب و کاری سعی نمی کند با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه از طریق رسانه هایی که قابل اعتماد نیستند ارتباط برقرار کند.

از آنجایی که برخی از خبرگزاری‌ها کلیک‌ها را بر گزارش‌های دقیق اولویت می‌دهند و نادرست‌ها در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شوند، ما این روندها را با همان جذابیت و ناراحتی تماشا کرده‌ایم. حتی زمانی که اعتبار رسانه های خبری زیر سوال رفته است، ما همچنان معتقدیم که رهبران فکری از روابط رسانه ای سود می برند. ما همچنین معتقدیم که حرفه روابط عمومی باید از روزنامه‌نگاری معتبر در این دوران پرتلاطم حمایت کند.

سال گذشته، ما تعهدی ایجاد کردیم که چگونه متخصصان ارتباطات می توانند به مبارزه با اخبار نادرست کمک کنند. ابتدا می گوید ما از کار خبرنگاران و سردبیران حمایت می کنیم. ما بر اخلاق و شفافیت تاکید می کنیم. ما به شدت از دروغ گفتن به روزنامه نگاران یا ارائه منابع غیر معتبر خودداری می کنیم. ما متعهد می‌شویم که همیشه کار خود را بررسی کنیم، زیرا می‌دانیم که ارسال اطلاعات تأیید نشده برای خبرنگاران می‌تواند منجر به انتشار اکاذیب شود. علاوه بر این، ما متعهد می شویم که فقط بینش هایی را ارائه کنیم که مخاطبان روزنامه نگار به آن اهمیت می دهند و ما متعهد به گسترش سواد رسانه ای هستیم.

در گزارش سال 2020 ما، 85 درصد از روزنامه نگاران مورد بررسی گفتند که مسئولیت اخلاقی در بررسی و شناسایی اطلاعات گمراه کننده دارند. امسال 93 درصد روزنامه نگاران گفتند که این مسئولیت را بر عهده دارند. اما فقط 14 درصد گفتند که تلاش های خود به طور قابل توجهی به جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست کمک می کند.

فقط 35 درصد از روزنامه‌نگاران مورد بررسی گفتند که تلاش‌های سواد رسانه‌ای تأثیر زیاد یا متوسطی در کمک به مقابله با اخبار جعلی داشته است. حدود 20 درصد گفتند که چنین تلاش هایی هیچ تاثیری نداشت.

این با سایر تحقیقات موجود متفاوت است، از جمله گزارشی که نشان می‌دهد مداخله در سواد رسانه‌ای «تشخیص بین عناوین اصلی و نادرست اخبار را تا 27 درصد بهبود می‌بخشد».


منبع انگلیسی:
publicrelationstoday

 

منبع فارسی:

شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
 

نویسنده: لیزا سیدنبرگ

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد