درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 1 بهمن 1400 - 10:34   

برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا

  برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا


ادامه ادامه مطلب یک

بانک رفاه کارگران؛ برترین بانک کشور در امر پاسخگویی به مردم

  بانک رفاه کارگران؛ برترین بانک کشور در امر پاسخگویی به مردم


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران

  فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برنامه ریزی شرکتی؛ ماهیت و چالش ها
  فناوری
  تحول دیجیتال
  دیجیتال
  برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا
  4 نکته روابط‌عمومی برای استفاده در تجارت خود
  برنامه ریزی در روابط عمومی
  خردگرایی ارتباطی
  برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای روابط عمومی‌های یزد
  پول درآوردن از کلیک؛ نگاهی به اقتصاد بازار تولید محتوا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48301صفحه نخست » ادامه مطلب دوجمعه، 12 آذر 1400 - 16:16
چگونه کارمندان خود را از دست ندهیم؟!؟
دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و مولف کتاب مدیریت منابع انسانی. - ما در سازمان های خود واحد مددکاری یا عناوین مشابه این نداریم که اگر فرضا امروز یکی از همکاران؛ عصبانی و ناراحت بود واقعا با او چه‌ برخوردی باید کرد؟!؟ چطور باید او را کمک کرد و چگونه باید از فرسودگی کارکنان جلوگیری کرد؟ کدام مدیر را سراغ دارید که پرونده پزشکی یا پرونده سلامت برای کارکنان خود درست کرده و یا در صورت وجود آنها را مطالعه کرده باشد؟
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| سازمان‌ها و شرکت‌ها هزینه های بسیاری را صرف کارمند یابی؛ جذب و استخدام کارکنان می‌نمایند. اما چرا بعد از مدتی آنها را از دست می‌دهند؟!؟ حقیقت آن است که نیروی انسانی یا منابع انسانی یا انسان به عنوان سرمایه و یا هر اسم دیگری که می‌خواهید بر روی آن بگذارید؛ به تعبیری ابزار کار مدیران هستند؛ منتها این به اصطلاح ابزار؛ علاوه بر فیزیک و جسم؛ روح و روان و احساس هم دارند که عمدتا عدم توجه لازم و کافی به همین فاکتورهاست که باعث از دست دادن کارمندان می شود.

 

در کشور ما متاسفانه؛ عموما رفتارها و برخوردهای مدیران با نیروی کار و کارمندان سازمان از یک استاندارد علمی و عقلایی مشخصی که مبتنی بر مباحث جامعه شناختی و روان شناختی باشد پیروی نمی کند. مدیران ما وارد پارکینگ سازمان شده و با آسانسور مربوطه به اتاق کار خود می‌روند و اصلا کارکنان را نمی‌شناسند و رابطه عاطفی و دوستانه متقابلی برقرار نمی‌شود و اینها با این فرض است که مدیر در سازمان؛ نقش والدین کارکنان را دارند.

 

ما در سازمانهای خود واحد مددکاری یا عناوین مشابه این نداریم که اگر فرضا امروز یکی از همکاران؛ عصبانی و ناراحت بود واقعا با او چه‌ برخوردی باید کرد؟!؟ چطور باید او را کمک کرد و چگونه باید از فرسودگی کارکنان جلوگیری کرد؟ کدام مدیر را سراغ دارید که پرونده پزشکی یا پرونده سلامت برای کارکنان خود درست کرده و یا در صورت وجود آنها را مطالعه کرده باشد؟

 

کدامیک از مدیران ما اطلاعات جامعی از وضعیت و مشکلات خانوادگی همکاران خود را دارند ؟ کدامیک از مدیران ما به عیادت همکاران بیمار و گرفتار می‌روند؟ از سوی دیگر ؛ متاسفانه دولت‌ها نیز هر وقت مشکلات بودجه ای پیدا می‌کنند یک راست می‌روند سراغ کاهش هزینه های جاری. غافل از آنکه هر چقدر شما از حق و حقوق و مزایای کارکنان و کارمندان بزنید آنها هم ممکن است؛ چند برابر آنرا به اشکال مختلف به دولت و سازمان مربوطه ضربه بزنند. بنابراین برای از دست ندادن نیروها و کارمندان خود بایستی مدیران ما والدین خوبی برای نیروهای سازمان باشند. والدینی سرد و گرم چشیده روزگار ؛ فهیم ؛ دوراندیش و آینده نگر؛ صبور؛ ارتباط گستر؛ مهربان و انسان؟!؟

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه ریزی در روابط عمومی


  برنامه ریزی شرکتی؛ ماهیت و چالش ها


  پول درآوردن از کلیک؛ نگاهی به اقتصاد بازار تولید محتوا


  3 روند روابط‌عمومی قابل انتظار در سال 2022


  ۳جی در پایان راه؛ فقدان نسل سوم اینترنت همراه چه تاثیری بر زندگی ما می‌گذارد؟


  4 روند مهم بازاریابی دیجیتال برای خرده‌فروشان در سال 2022


  ارایه مقاله «سواد روابط‌عمومی و استراتژی مدیریت شایعه» در نهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی


  بانک رفاه کارگران؛ برترین بانک کشور در امر پاسخگویی به مردم


  روابط‌عمومی و فضای مجازی


  شهردار شهرکرد: روابط عمومی‌ جهادگر آتش ‌به اختیار است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود