درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 1 بهمن 1400 - 09:55   

برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا

  برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا


ادامه ادامه مطلب یک

بانک رفاه کارگران؛ برترین بانک کشور در امر پاسخگویی به مردم

  بانک رفاه کارگران؛ برترین بانک کشور در امر پاسخگویی به مردم


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران

  فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برنامه ریزی شرکتی؛ ماهیت و چالش ها
  فناوری
  تحول دیجیتال
  دیجیتال
  برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا
  4 نکته روابط‌عمومی برای استفاده در تجارت خود
  برنامه ریزی در روابط عمومی
  خردگرایی ارتباطی
  برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای روابط عمومی‌های یزد
  پول درآوردن از کلیک؛ نگاهی به اقتصاد بازار تولید محتوا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48282صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 9 آذر 1400 - 09:24
انتشار کتاب "مدیریت وب سازمانی"
کتاب مدیریت وب سازمانی عمدتاً برای دانشجویان رشته علوم اجتماعی، ارتباطات، روابط عمومی و روزنامه‌‌نگاری و همچنین دیگر علاقه‌‌مندان به شناخت وب‌سایت‌‌های به‌ویژه فعال و شاعل در واحدهای سازمانی تألیف گردیده است. در پایان لازم به ذکر است، به دلیل گستردگی مطالب، و تغییر و تحولات سریع آن ارائه هر گونه پیشنهاد برای بهبود کتاب مورد استقبال خواهد بود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| کتاب "مدیریت وب سازمانی" کتاب درسی و تخصصی در رشته روابط‌عمومی می باشد که تا به امروز سابقه انتشار در بازار ایران را نداشته است.


به گزارش شارا، این کتاب که تالیف امیرسعید صدیق یزدچی می باشد با نگاه رسانه ای در پی آن است که مدیریت وب سایت های سازمانی به واحدهای روابط عمومی واگذار گردد و شیوه های مدیریت وب سایت را برای روابط عمومی ها به درستی تشریح کند.

 

در  پیشگفتار کتاب آمده است:

این کتاب در تلاش است، مدیریت وب سایت را به عنوان یک جایگاه مستقل در سازمان مورد بررسی قراردهد، چراکه بسیاری از سازمان‌‌ها تعریف درستی از مدیرت سایت ندارند و جایگاه معینی برای آن در نظر نگرفته‌‌اند. این دسته از سازمان‌‌ها مدیریت سایت خود را به عنوان یک کار حاشیه‌‌ای به مدیران دیگر واحدهای مرتبط مانند مدیر روابط عمومی یا مدیر فناوری اطلاعات واگذار کرده‌‌اند. در حالی که موفقیت یک وب‌سایت در گرو تعیین مدیریت مستقل و کارآمد می‌باشد تا همواره نسبت به انجام این مهم متعهد باشد. در نهایت در این کتاب تلاش خواهیم کرد تا مدیریت وب‌سایت را از یک مجموعه فعالیت‌‌های پراکنده، تبدیل به یک رشته کاری مسنجم و یکپارچه نماییم.

مدیریت وب‌سازمانی برای اولین بار در بازار کتاب ایران و حتی جهان (انگلیسی زبان) ارائه می‌شود. کلیت این اثر بر مبنای سرفصل کتب درسی - دانشگاهی نگارش یافته و مطالب آن با نگاهی جدید به شبکه جهانی وب و صفحات وب‌سایت پیش می‌رود. کتاب از دید مدیریتی به این فناوری می‌‌اندیشد. مدیریت وب‌سایت مورد نظر این اثر می‌تواند دو جنبه فنی و محتوایی داشته باشد. مدیریت فنی معروف به وب مستر در حوزه دروس رایانه جای می‌گیرد، در حالی که این اثر بیشتر به مدیریت محتوایی وب‌سایت پرداخته است، چرا که کتاب بیشتر برای دانشجویان و مخاطبان علوم انسانی و اجتماعی تهیه شده اگرچه برای علاقه‌‌مندان سایر رشته‌های فنی نیز مفید است.

بی‌شک در سالیان اخیر کتوب بسیاری در باره وب‌سایت و به‌ویژه طراحی سایت نگاشته شده امّا درباره مدیریت سایت مطلبی زیادی حتی به زبان‌های بیگانه مطرح نشده است، به جزء مدیریت محتوای وب که بحثی فنی و با دامنه محدود است. امّا این اثر می‌‌خواهد مدیریت سایت را به صورت همه‌جانبه مورد توجه قرار دهد، از این رو نگاه کتاب به وب‌سایت نگاه تشکیلاتی و سازمانی خواهد بود و در تلاش است تا راهکارهای مدیریتی برای این رسانه ارائه دهد.

کتاب بر اساس تجارب عملی نگارنده در سازمان‌‌ خدمات‌رسان بزرگ یعنی شهرداری تهران و برخی دیگر از تشکیلات استارت‌آپی و خدماتی تهیه شده است. امّا علاوه بر تجارب عملی برای نگارش این اثر از دو دسته منابع مهم استفاده شده است، اولین دسته کتاب و مقالات جدید انتشار یافته در ایران و جهان که در آنها سعی شده با شیوه‌ای مدون و علمی فناوری‌‌های پیشرفته وب تشریح شود. دسته دوم منابع انتشار یافته در وب‌سایت‌‌های تخصصی است. منابع موجود در این سایت‌‌ها در درجه اول مطالب جدیدی است که از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان معروف به استارت‌آپ‌‌ها انتشار یافته و بهترین مطالب و تجارب به‌روز را در بر دارند. صفحات وب‌سایت‌‌های فارسی زبان در سال‌های اخیر مطالب مفید بسیاری را در زمینه فناوری‌‌های جدید رایانه‌‌ای انتشار داده‌‌اند که حتی محتوای آن را می‌توان هم‌تراز آثار مشابه خارجی تلقی کرد. در درجه دوم از وب‌سایت‌های متعلق به سازمان‌‌ها و مراکز بین‌المللی فعال در زمینه شبکه جهانی وب استفاده شده همانند «مدرسه شبکه جهانی وب» (w3 school) و یا سایت رسمی وردپرس که همگی جزء مراجع معتبر در زمینه مطالعات وب‌سایت محسوب می‌‌شوند.

کتاب مدیریت وب سازمانی عمدتاً برای دانشجویان رشته علوم اجتماعی، ارتباطات، روابط عمومی و روزنامه‌‌نگاری و همچنین دیگر علاقه‌‌مندان به شناخت وب‌سایت‌‌های به‌ویژه فعال و شاعل در واحدهای سازمانی تألیف گردیده است. در پایان لازم به ذکر است، به دلیل گستردگی مطالب، و تغییر و تحولات سریع آن ارائه هر گونه پیشنهاد برای بهبود کتاب مورد استقبال خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه ریزی در روابط عمومی


  برنامه ریزی شرکتی؛ ماهیت و چالش ها


  پول درآوردن از کلیک؛ نگاهی به اقتصاد بازار تولید محتوا


  3 روند روابط‌عمومی قابل انتظار در سال 2022


  ۳جی در پایان راه؛ فقدان نسل سوم اینترنت همراه چه تاثیری بر زندگی ما می‌گذارد؟


  4 روند مهم بازاریابی دیجیتال برای خرده‌فروشان در سال 2022


  ارایه مقاله «سواد روابط‌عمومی و استراتژی مدیریت شایعه» در نهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی


  بانک رفاه کارگران؛ برترین بانک کشور در امر پاسخگویی به مردم


  روابط‌عمومی و فضای مجازی


  شهردار شهرکرد: روابط عمومی‌ جهادگر آتش ‌به اختیار است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود