درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 1 بهمن 1400 - 09:38   

برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا

  برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا


ادامه ادامه مطلب یک

بانک رفاه کارگران؛ برترین بانک کشور در امر پاسخگویی به مردم

  بانک رفاه کارگران؛ برترین بانک کشور در امر پاسخگویی به مردم


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان هجدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران

  فراخوان آثار جشنواره مردم‌داری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برنامه ریزی شرکتی؛ ماهیت و چالش ها
  فناوری
  تحول دیجیتال
  دیجیتال
  برنامه جدید اینستاگرام: قابلیت کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا
  4 نکته روابط‌عمومی برای استفاده در تجارت خود
  برنامه ریزی در روابط عمومی
  خردگرایی ارتباطی
  برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای روابط عمومی‌های یزد
  پول درآوردن از کلیک؛ نگاهی به اقتصاد بازار تولید محتوا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48268صفحه نخست » ادامه مطلب دویکشنبه، 7 آذر 1400 - 15:25
آینده فیس‏بوک
روابط پیچیده قدرت در ایالات متحده آینده رسانه‌ای اجتماعی را تعیین می‌ کند
روبرت رایش/ استاد دانشگاه برکلی/ ترجمه: آینده نگر - رسانه‌های اجتماعی در ایران نیز مثل همه‌جای دنیا محبوبیت زیادی دارند و دانستن پشت‌پرده‌های این شبکه‌ها و روندهای آینده آن‌ها برای صاحبان کسب‌وکار و کاربران اهمیت زیادی دارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در هفته‌های گذشته اخباری از دیوان عالی آمریکا منتشر شد که دوره جدیدش شروع شده است. فدرال رزرو نیز اعلام کرده است که می‌خواهد نرخ بهره را افزایش دهد. همچنین فیسبوک نیز بعد از اینکه شش ساعت با قطعی تمام پلت‏فرم‌هایش درگیر بود، شاهد افشاگری بود که در جلسه با سنا ادعا می‌کرد که این شرکت به‌طور عمدی در جست‌وجوی عصبانی‌کردن مردم آمریکا و شکاف انداختن در جامعه آمریکا است تا بتواند افراد را بیشتر درگیر کند و بیشتر آگهی اینترنتی بفروشد.


سرنخ اصلی این اخبار ظاهراً جداگانه این است که هر سه این نهادها تبدیل شده‌اند به مرکز اصلی قدرت در زندگی‌های ما و حتی از گذشته نیز مسئولیت‌پذیری کمتری در قبال ما به خرج می‌دهند. چنین است که آن‌ها به چالش بنیادینی برای دموکراسی بدل شده‌اند. فیس‏بوک و سه هیولای دیگر حوزه فناوری (آمازون، گوگل و اپل) دارند نقش‌هایی را بازی می‌کنند که زمانی در دست دولت بود، از امنیتی سایبری گرفته تا تجسس در فضای شخصی ما. اما مشکلی اینجاست که این شرکت‌ها مسئولیت‌ناپذیر هستند.


این تصمیم که کدام سیاستمدار اجازه داشته باشد با مردم ارتباط برقرار کند و کدام دروغ‌هایی که آن‌ها می‌گویند بتواند جلویش گرفته شود، عواقب خیلی زیادی خواهد داشت و بستگی به این دارد که این شرکت‌های قواعد دموکراتیک را پیش بگیرند یا اقتدارگرایانه را. در ماه ژانویه سال جاری میلادی، مارک زاکربرگ ظاهراً به نیک گلگ، معاون سابق نخست‌وزیر بریتانیا و معاون فعلی شرکت فیس‏بوک، محول کرده بود که تصمیم بگیرد آیا دونالد ترامپ به این پتلفرم بازگردد یا نه.


بدتر از همه اینکه آن‌ها باعث رشد و ترویج و نشر نفرت‌پراکنی می‌شوند. همان‌طور که در هفته‌های گذشته فرانسیس هوگن، یکی از دانشمندان علوم داده که سابقاً در فیس‏بوک کار می‌کرد، در مقابل سنا شهادت داد، الگوریتم‌های این پلت‏فرم طوری طراحی شده‌اند تا محتواهایی را انتخاب کنند که کاربر را عصبانی می‌کند چون عصبانیت باعث می‌شود کاربر بیشترین درگیری را با پلت‏فرم داشته باشد و درگیری کاربر با پلت‏فرم دلارهای تبلیغاتی بیشتری را نصیب شرکت می‌کند.


این مقام سابق فیس‏بوک مارک زاکربرگ و شرکتش را متهم کرد که آگاهانه و برای افزایش سود خود، محصولاتی را تبلیغ می‌کند که به کودکان و نوجوانان آسیب می‌رسانند. او گفت: «به اعتقاد من، محصولات فیس‏بوک به کودکان آسیب می‌رساند و باعث تفرقه می‌شود. رهبری این شرکت می‌داند چگونه فیس‏بوک و اینستاگرام را امن‌تر کند اما تغییرات لازم را انجام نمی‌دهد چون سودهای عظیم خود را بر مردم ترجیح می‌دهد.» هوگن گفت که اقدامات کنگره در این خصوص لازم است. آن‌ها بدون کمک نمایندگان کنگره این بحران را حل نمی‌کنند. جلسه شهادت در مقابل نمایندگان سنا سه هفته پس از آن آغاز شد که روزنامه وال‌استریت ژورنال بر اساس اسناد و مدارک جمع‌آوری‌شده هوگن، چندین گزارش افشاگری را منتشر کرد.

 

 این افشاگری‌ها شامل این حقایق است که محققان اینستاگرام که فیس‏بوک مالکیت آن را برعهده دارد، از اثر اپلیکیشن خود بر انتشار ذهنیت ناخوشایند از بدن نوجوانان و وخامت سلامت روانی آن‌ها آگاهی داشته‌اند اما عامدانه این تأثیرات را کم‌اهمیت جلوه داده‌اند. هوگن در طول نزدیک به دو سال کار با فیس‏بوک در مقام مدیر محصول تیم مدنی صداقت فیس‏بوک فعالیت می‌کرد و بر جلوگیری از دخالت در انتخابات و مقابله با اطلاعات غلط متمرکز بود. او در ماه آوریل سال کنونی میلادی از فیس‏بوک استعفا داد و هزاران صفحه از اسناد داخلی این شرکت را با خود خارج کرد. به‌احتمال خیلی زیاد، الگوریتم‌های مشابهی نیز در شرکت‌های گوگل و آمازون و اپل استفاده می‌شود تا سعی کند کاربران را عصبانی کند تا آن‌ها بیشتر درگیر پلت‏فرم شوند. چنین عصبانیت‌هایی به جامعه کمانه می‌کند و خشم و تنفر و اختلاف ایجاد می‌کند.


با این حال، این شرکت‌ها قدرت خیلی زیادی دارند به‌طوری‌که دولت نمی‌داند باید چطور آن‌ها را کنترل کند. فکر می‌کنید چند دفعه مدیران فیس‏بوک در حضور نمایندگان کنگره آمریکا در چهار سال اخیر شهادت داده‌اند؟ جواب: 30 دفعه. کنگره چند قانون تصویب کرده است برای اینکه در این دوره فیس‏بوک را محدود کند؟ جواب: صفر. هیچ یک از این شرکت‌ها در قبال بازار مسئولیت‌پذیری نشان نمی‌دهند. آن‌ها اکنون بازار را می‌سازند. آن‌ها حتی در قبال خودشان هم مسئولیت نشان نمی‌دهند. کمیته نظارت بر فیس‏بوک به یک جوک بیمزه تبدیل شده است.


مسئله این است که فیس‏بوک و دیگر پلت‏فرم‌های مشابه باید به هر طریق ممکن کنترل شوند و دولت دوباره تسلط خود را بر مردم و برجسته‌سازی اولویت‌های اجتماعی و سیاسی در دست بگیرد. برای این کار هم باید قانون‌گذاری کرد و هم سیاستمداران به اجماع برسند که باید این کار را خاتمه داد. آینده فیس‏بوک باید از طریق سیاسی حل شود و قدرت در دست شرکت‌ها متمرکز نشود.

منبع: tccim

 




 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه ریزی در روابط عمومی


  برنامه ریزی شرکتی؛ ماهیت و چالش ها


  پول درآوردن از کلیک؛ نگاهی به اقتصاد بازار تولید محتوا


  3 روند روابط‌عمومی قابل انتظار در سال 2022


  ۳جی در پایان راه؛ فقدان نسل سوم اینترنت همراه چه تاثیری بر زندگی ما می‌گذارد؟


  4 روند مهم بازاریابی دیجیتال برای خرده‌فروشان در سال 2022


  ارایه مقاله «سواد روابط‌عمومی و استراتژی مدیریت شایعه» در نهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی


  بانک رفاه کارگران؛ برترین بانک کشور در امر پاسخگویی به مردم


  روابط‌عمومی و فضای مجازی


  شهردار شهرکرد: روابط عمومی‌ جهادگر آتش ‌به اختیار است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود