درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 10:42   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48258صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 6 آذر 1400 - 10:02
نگاهی به متاورس؛ دنیای جدید خالق فیس‌بوک
برای ایجاد این جهان، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، ارتباطات با سرعت بسیار بالاتر از امروز و رایانه‌های کوانتومی، باید در کنار گسترش سخت افزار مانند دستگاه‌های واقعیت افزوده توسعه پیدا کنند.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| متاورس بزرگترین پروژه مارک زاکربرگ برای آینده است. اما این دنیای جدید مجازی چه خصوصیت‌هایی دارد؟

برخی کارشناسان ایده متاورس را آینده زندگی مجازی انسان‌ها می‌دانند. البته برخی با تردید به این موضوع نگاه می‌کنند چون پیاده شدن تمام آنچه متاورس نام دارد به بالاترین سرعت اینترنت فایو جی در تمام جهان نیاز دارد. علاوه بر آن، برای ایجاد چنین جهانی، به رایانه‌هایی نیاز است که بارها از رایانه‌های کنونی سریع‌تر باشند.

در عین حال نگرانی از نقض حریم خصوصی و نیز سرقت اطلاعات، از دیگر انتقادها به متاورس است. چرا که این پلت فرم تقریباً تمام زندگی ما را اسکن می‌کند و اطلاعاتی را می‌تواند به دست آورد که هر دولت یا شرکتی آرزوی دانستن آن را به صورت جامع دارد.

مارک زاکربرگ مؤسس فیس‌بوک در کنفرانس کانکت، از تغییر جدید فیس‌بوک به متا (Meta) خبر داد. دلیل تغییر نام این مجموعه وجود فعالیت‌های مختلف عنوان شده که دیگر تحت نام فیس‌بوک امکان‌پذیر نبوده است.

متا در واقع شرکت مادری است که برندهایی مثل فیس‌بوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس‌آپ را در بر می‌گیرد. این نام جدید سعی دارد در زمینه خلق محتوای جدید در فضای مجازی فعالیت کند. این شرکت قرار است جهان متاورس را ایجاد کند.


متاورس چیست؟

شاید به زبان ساده بتوان گفت متاورس مانند زندگی در یک جهان موازی است، تقریباً شبیه چیزی که در فیلم ماتریکس می‌بینیم.

متاورس شما را شبیه سازی می‌کند و به دنیای دیگری می‌برد. مثلاً در یک دورهمی مجازی همه دوستان می‌توانند با یک نمای سه بعدی عالی حاضر شوند. در این دورهمی شما می‌توانید خودتان باشید یا تبدیل به اشکال با آواتارهای فانتزی شوید.

این قابلیت‌ها با یادگیری ماشین و واقعیت افزوده با دوربین‌های مخصوص دست‌یافتنی خواهد شد. در طرحی بلندپروازنه حتی حس لامسه ما هم در این فضا درگیر خواهد شد.

البته آنچه در مرحله اول مد نظر است، زندگی سه‌بعدی به وسیله عینک واقعیت افزوده است. کاربر عینک و هدفون مخصوص را می‌زند و خود را در یک محیط جدید می‌بیند. مثلاً وسط جنگل‌های آمازون می‌توانید با دوستان خود وقت بگذرانید، از خواسته‌هایتان بگویید، آنچه می‌خواهید را سفارش بدهید، یا بپوشید، و با دوستان خود در این محیط بازی کنید؛ از شطرنج گرفته تا شمشیربازی.

متاورس شاید در گام اول بسیار هیجان‌انگیز به نظر برسد، اما فیس‌بوک که تبدیل به شرکت متا شده، این توانایی را می‌دهد که در سطح جدیدی به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کند و شاید حتی خود فرد را بهتر از او بشناسد.

نکته دیگر توان سخت‌افزاری بسیار قدرتمندی است که برای همه‌گیر شدن متاورس نیاز است. متاورس جهانی است که به صورت پیوسته فعال است و مانند جهان واقعی خاموش نمی‌شود. زمان به صورت زنده و موازی جهان واقعی پیش می‌رود و این جهان می‌تواند میزبان همه افراد جهان و بیشتر از آن باشد.

در جهان متاورس یک اقتصاد فعال در حال کار است. اقتصادی کاملاً پویا و مختص به متاورس؛ امکان تجارت به وسیله ارزهای دیجیتال وجود دارد؛ محتوا و فضاهای داخل آن توسط شرکت‌های مختلف ایجاد می‌شود. در متاورس می‌توان دانشگاه و مرکز آموزشی راه انداخت، یا اتاقی برای بازی و معاشرت با دوستان شکل داد.

متاورس در واقع به معنی فراتر از جهان است. این کلمه بر گرفته از کتاب سقوط برفی نوشته نیل استفنسون است در این کتاب قهرمان داستان به شکل یک آواتار در جهان متاورس زندگی می‌کند. آنچه که متاورس را جالب یا شاید وحشتناک کند، حضور هوش مصنوعی در آن است؛ در واقع ابررایانه‌های کوانتومی با استفاده از هوش مصنوعی و فضای ابری، این جهان مجازی را هدایت می‌کنند.

برای ایجاد این جهان، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، ارتباطات با سرعت بسیار بالاتر از امروز و رایانه‌های کوانتومی، باید در کنار گسترش سخت افزار مانند دستگاه‌های واقعیت افزوده توسعه پیدا کنند.

در جهان متاورس محیط‌های کاری وجود خواهد داشت که کارگران یا کارمندان می‌توانند در این محیط مجازی کنار هم کار کنند.

این دنیا بازی‌های رایانه‌ای و دنیای سرگرمی را متحول خواهد کرد. بازی‌هایی مانند فورتنایت شاید گوشه کوچکی از این دنیای آینده باشند. در متاورس شاید بتوان در محیط سریال، فیلم‌ها و داستان‌ها زندگی کرد و وقت گذراند.
 

منبع: radiofarda

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
حسین
| 1400/11/2 - 11:55 |     0     0     |
بازی آپلند UPLAND یک متاورس است ؟
بازی آپلند UPLAND را میتوان یک متاورس نامید و دلایل آن جامعه مجازی است که شامل گزینه هایی برای زندگی بازیکنان در شهر ها ساخته شده به همراه خرید و فروش ، اجاره ، ساخت و ساز و غیره است .
https://r.upland.me/rJTi



نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد