درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 21:06   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4815صفحه نخست » گفتگودوشنبه، 4 شهریور 1392 - 09:04
مدلی برای فعالیت در روابط عمومی ایران
این کار به نظر بنده یک کار ممتاز است بخصوص از نظر کاربردی. در حال حاضر می توان آن را به عنوان یک مدل، عملیاتی کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با دکتر احمد یحیایی ایله ای نویسنده کتاب استانداردهای روابط‌عمومی به گفت و گو نشستیم که در پی می آید:

ایده تدوین فرآیندهای روابط عمومی از کجا نشات گرفت و چگونه شد که حضرتعالی برای انجام آن انتخاب شدید؟
در واقع تولید این ایده در نتیجه یک نیاز عمومی کارگزاران روابط عمومی بوجود آمده است کسی نمی تواند مدعی باشد که این ایده اوست. روابط عمومی های کشور به چنین استانداردی نیاز داشته اند. بنده چند سالی است که چنین نیازی را احساس می کردم در کلاس های آموزشی از سئوالات شاگردان متوجه شدم که چنین نیازی وجود دارد همکاران دیگر هم چنین نیازی را احساس کرده بودند.
شرکت ملی پتروشیمی برای یک پروژه روابط عمومی بنده را دعوت به جلسه کردند همکاران دیگر هم با شرکت جلساتی برای انجام پروژه با شرکت داشتند اما نهایتا دوستان لطف کردن و بنده را انتخاب کردند.
اصل موضوع پروژه تدوین نظامنامه روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود اما در جلساتی که با دوستان داشتیم آنان را متقاعد کردم که پروژه طوری پیش برود که یک نیاز ملی را هم پوشش بدهد و دوستان هم عنایت کردند و بنده تشکر می کنم.

به نظر شما چرا تدوین فرآیندهای روابط عمومی تا این اندازه برای روابط عمومی ها مهم است و روابط عمومی ها چه بهره ای می توانند از این دستاوردها ببرند؟
یک واقعیت آشکار در روابط عمومی های ایران وجود دارد و آن غیر متخصص بودن بخش بزرگی (80 درصد) از کارکنان و کارشناسان و مدیران فعال در عرصه روابط عمومی است.
چنین واقعیتی تدوین کتب و منابع کاربردی را بیشتر آشکار می کند و البته آموزش های مستمر و حرفه ای را همچنین.
تمامی شرکت ها و سازمان ها نیاز به تدوین استاندارد روابط عمومی ویژه سازمان خود دارند، چرا که در هر سازمانی بخشی از فعالیت های روابط عمومی بیشتر مورد نیاز است و بایستی استاندارد روابط عمومی بطور ویژه و بطور عمیق تر و کامل تر برای آن سازمان تدوین شود.
استاندارد تدوین شده یک استثاء برای روابط عمومی ایران است همه کسانی که با متن نگارش شده روبرو شوند متوجه خواهند شد که یک کار ارزشمند و مورد نیاز تولید شده است کاری که می تواند راهنمایی عملی برای انجام فعالیت های روابط عمومی توسط کارکنان روابط عمومی قرار گیرد.

آیا فرآیندهای طراحی شده، همه حوزه های روابط عمومی را پوشش می دهد؟
آنچه طراحی و تدوین شده است هر چند کامل نیست اما حدود 70 درصد از کار را انجام داده است البته امکان کامل شدن همین موضوعات هم بطور عمیق تر وجود دارد.
تلاش بر این است که مابقی حوزه های مغفول مانده هم در جلد دوم توسط همکاران نهایی شود و در خدمت کارگزاران روابط عمومی قرار گیرد.
برای تکمیل این کار، توجه به بخش فعالیت های نوین روابط عمومی، حوزه های مدیریت روابط عمومی و حوزه های ارتباطات بحران نیاز به کار بیشتر دارد.

چه کسانی در طراحی، تدوین و اجرای این پروژه نقش آفرینی کردند؟
بنیانگذار این کار را بایستی روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و حامی آن را بایستی جناب آقای جشنی مدیر محترم روابط عمومی دانست. در انجام کار تمامی مسئولان و کارشناسان روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت های وابسته همکاری و تلاش کرده اند. تعدادی از دوستان صاحب نظر در حین اجرای کار نظرات اصلاحی و تکمیلی داده اند و نهایتا دوستان موسسه کارگزار روابط عمومی و انجمن متخصصان روابط عمومی ایران طرح را اصلاح و صحه گذاری کرده اند که از صمیم قلب از همگی آنان تشکر و قدردانی می کنم.
بطور خاص هم بایستی از جناب آقای باقریان رئیس محترم موسسه کارگزار روابط عمومی تشکر کنم که شرایط انتشار این مجموعه را برای استفاده روابط عمومی ایران بوجود آوده اند.

آیا این کار می تواند مدلی برای فعالیت در روابط عمومی ایران باشد؟
این کار در نوع خود در ایران و به نظر بنده در جهان یک کار ممتاز است بخصوص از نظر کاربردی. در حال حاضر می توان آن را به عنوان یک مدل عملیاتی کرد اما بنا بر این است که با کمک انجمن متخصصان و موسسه کارگزار روابط عمومی استاندارد ملی روابط عمومی را طراحی کنیم و برای روابط عمومی ایران مدلی بومی سازماندهی کنیم.
متخصصان ایرانی روابط عمومی بخصوص از نظر تئوریک ظرفیت الگوسازی را دارند اما تاکنون شرایط تحقیقات بنیادی برای کارهای علمی روابط عمومی فراهم نشده است و به نظر بنده روابط عمومی وزارتخانه های بزرگ و سازمان ها و شرکت های بزرگ بایستی تحقیقات روابط عمومی را در سازمان خود جدی بگیرند و دست از کارهای ابتدایی و پیش پاافتاده بر دارند.

انجام این کار برای شما به عنوان یک محقق روابط عمومی چقدر رضایت بخش بوده است؟
این کار نتیجه و حاصل بیست سال تلاش و فعالیت عملی و علمی اینجانب در عرصه روابط عمومی است. شخصا از اینکه بتواند این کار به روابط عمومی ها اندکی کمک کند خیلی خوشحال می شوم. فکر می کنم کار خوبی انجام شده و امیدوارم مورد توجه و استفاده روابط عمومی ها قرار گیرد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد