درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 11 آذر 1400 - 19:50   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد

  مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد


ادامه ادامه مطلب دو

اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند

  اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب سه

تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی

  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی
  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا
  چگونه می‌توانیم با هم ارتباط برقرار کنیم؟
  تجربه دیجیتال و سازگاری کسب‌وکارها در سال 2022
  کارشناس روابط عمومی
  راهنمای مدیریت بحران: نظریه ارتباطات بحران موقعیتی؛ آنچه باید بدانید
  انتشارات، مستندسازی کارنامه سازمان
  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر
  مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران منصوب شد
  مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین عضو کمیته تدوین استراتژی های روابط عمومی های کشور شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48139صفحه نخست » خبر یکپنجشنبه، 20 آبان 1400 - 01:27
نشست آشنایی و تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی ۱۴۰۰ وزارت راه و شهرسازی
سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی از شفافیت و کارآمدی، به عنوان دو محور گفتمانی دولت سیزدهم یاد کرد و گفت: ارتباط با مردم باید دوطرفه و شفاف باشد که در روابط‌عمومی‌های این وزارتخانه دنبال می‌شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی از شفافیت و کارآمدی، به عنوان دو محور گفتمانی دولت سیزدهم یاد کرد و گفت: ارتباط با مردم باید دوطرفه و شفاف باشد که در روابط‌عمومی‌های این وزارتخانه دنبال می‌شود.

به گزارش شارا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست آشنایی و تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی ۱۴۰۰ وزارت راه و شهرسازی با حضور مدیران روابط عمومی ادارات کل استانی وزارت راه و شهرسازی و به ریاست سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد. در این نشست، امین کیانی، با بیان اینکه رسالت روابط عمومی صحبت با مردم است، گفت: ارتباط با مردم یک جاده دو طرفه است و باید همانطور که ما خود را موظف به پاسخگویی به مردم می‌دانیم، مردم نیز بتوانند آزادانه نظرات خود را با ما در میان بگذارند. خبررسانی تنها یک بخش از کار روابط عمومی است و نباید فعالیت روابط عمومی را به انتشار خبر تقلیل داد.

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مردمی بودن دولت سیزدهم ادامه داد: روابط عمومی نباید به روابط عمومی مدیر مجموعه تبدیل شود. روابط عمومی باید بتواند در کنار دستاوردها، کمی‌ها و کاستی‌های مجموعه متبوع خود را نیز انعکاس دهد و این مساله قطعا به رشد سازمان کمک می‌کند. این شعار دولت است و دولت از این مساله حمایت می‌کند.

کیانی دو محور گفتمانی دولت سیزدهم را شفافیت و کارآمدی توصیف کرد و گفت: شفافیت هنگامی به وجود می‌آید که بتوانیم صادقانه با مردم سخن بگوییم و همه مسائل را با مردم مطرح کنیم. قطعا کارآمدی از دل شفافیت بیرون خواهد آمد. در مجموعه و حتی کشور نیاز به اتاق‌های شیشه‌ای در حکمرانی داریم تا جزییات قوانین و تصمیم‌سازی‌ها جلوی چشمان مردم باشد.

وی ادامه داد: هنگامی که با مردم شفاف سخن بگوییم و مسائل را با ایشان در میان بگذاریم، هم مشکل به سرعت حل شده و هم تنش‌ها به حداقل خواهد رسید. باید با مردم شفاف و صادقانه سخن گفت و این ارتباط، باید دوطرفه باشد. این مرام دولت سیزدهم است.

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه دو محور اصلی حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی در حوزه مسئولیت این وزارتخانه است، گفت: در هر دو حوزه، دولت مسئولیت‌ها و برنامه‌های بزرگی دارد و این مسئولیت روابط عمومی مجموعه را سنگین می‌کند.

وی افزود: در این راه باید شفاف باشیم. پاسخگویی به مردم یک اصل برای دولت سیزدهم است و اطمینان داشته باشیم که هرجا برای خدمت به مردم گام برداریم، حمایت دولت را با خود خواهیم داشت.

شهروندمداری باید در راس امور سازمان باشد

در این نشست، محمدرضا مرتضوی، مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی که به عنوان پیشکسوت سخنرانی کرد، با بیان اینکه روابط عمومی تفکری است که نباید به یک اداره تقلیل یافته و باید در تمام ادارات و سازمان‌ها بسط داده شود، گفت: ارباب رجوع به خاطر فلسفه وجود و ماموریت سازمان به روابط عمومی مراجعه می‌کند و این به آن معنی است که باید در روابط عمومی‌ها به پاسخ‌گویی و ارتباط با مردم بیش از تبلیغات اهمیت داده شود.

وی ادامه داد: اگر ارباب رجوع از اوضاع ناراضی باشد، به آن معنی است که ما در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌ایم. روابط عمومی پل ارتباطی مردم و سازمان است، بنابراین باید در طراحی طرح‌های بزرگ از تجارب و نظرات روابط عمومی استفاده شود.

مرتضوی با اشاره به اهمیت توجه به اعتلای نیروی انسانی در حوزه روابط عمومی گفت: خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی در ابتدای کار خود، در اولین بند از دستورالعمل ۱۰ ماده‌ای ابلاغی بر ضرورت توجه به نیروی انسانی تاکید کرد.

وی افزود: کرونا یک درس‌آموخته داشت و آن این مساله بود که می‌توان بسیاری از ارتباطات و دیدار‌ها را در بستر الکترونیکی و فضای مجازی انجام داد. استفاده از ظرفیت‌های الکترونیک می‌تواند به صرفه‌جویی در زمان و هزینه و افزایش سلامت فردی و اداری منجر شود، اما این مهم نیاز به تقویت زیرساخت‌های الکترونیک دارد.

در ادامه زمانی، مدیر روابط عمومی اداره کل راه‌وشهرسازی استان خوزستان از مواردی، چون نیاز به بودجه مستقل، اصلاح چارت سازمانی ادارات کل استفاده از نیرو‌های متخصص و آموزش به عنوان نیاز‌های اساسی روابط عمومی نام برد.

همچنین کحال‌زاده، مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز با اشاره به اهمیت توجه به توسعه نیروی انسانی گفت: باید از نیرو‌های متخصص و تخصص‌های متنوع برای پیشبرد فعالیت روابط عمومی استفاده کرد.

در این نشست همچنین محمدیان، مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با توجه به مردمی بودن دولت جدید، باید شهروندمداری در راس امور قرار بگیرد. برای نیل به این هدف لازم است که زیرساخت‌های دولت الکترونیک و سامانه‌های الکترونیکی تقویت شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اقدام به الکترونیکی کردن خدمات در حوزه املاک و حقوقی کرده است، اما این خدمات باید در کل کشور و به صورت یکپارچه الکترونیکی شده و در خدمت مردم قرار بگیرد.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر


  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


  تفاوت تبلیغات با روابط عمومی چیست


  چرا استراتژی جدید روابط عمومی آمازون ناکارآمد است


  داستان‌گویی را فراموش نکنید


  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا


  انتخاب یک کانال توزیعی برای مقالات رسانه ای


  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی


  نشر اجتماعی و موبایلی، اولویت امروز روابط‌عمومی‌ها


  پنجمین همایش فرهنگی مطالعات انفورماتیک، ارتباطات و رسانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود