درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 شهریور 1402 - 10:02   

فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منصوب شد

  مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی

  روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  از تأثیر منفی رسانه‌ها بر خود جلوگیری کنید
  روابط‌عمومی، پاشنه آشیل اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی است
  شرکت‌های بزرگ فناوری می گویند مقررات هوش مصنوعی لازم است
  اهمیت پذیرش و یادگیری از اتفاقات ناگوار زندگی/ آنچه که انکار می‌کنید، شما را شکست می‌دهد
  PR Newswire اولین محصول اشتراک‌گذاری اجتماعی را منتشر کرد
  روابط‌عمومی‌ ورزشی و پتانسیل حضور رونالدو در ایران
  سنگاپور آتش‌نشانان را با عینک هوش مصنوعی مسلح می‌کند
  روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی
  گردهمایی دو روزه مدیران روابط‌عمومی منطقه یک سازمان دامپزشکی کشور
  شایستگی روابط‌عمومی در سازمان‌ها و سندروم شیشه خیارشور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4811صفحه نخست » ادامه مطلب دویکشنبه، 3 شهریور 1392 - 20:39
چگونه جلسات موفق داشته باشیم؟
محسن پروان
  

شارا- تاکنون چند بار با این مشکل مواجه شده‌اید که با فلان مدیر، کاری واجب داشته‌اید و با جمله تکراری «آقای مدیر در جلسه هستند مواجه شده‌اید» یا خود این جمله را مرتبا تکرار کرده‌اید که «وقت نمی‌کنم، گرفتارم، کلی جلسه دارم!»
 

 یکی از مشکلات اغلب مدیران امروز بنگاه‌های تجاری جلسات مداوم و بعضا بدون نتیجه است، جلساتی که وقت زیادی از آنها می‌گیرد و کمترین نتیجه مورد انتظار را هم برای آنها در بر دارد در تحقیقاتی که از جلسات مدیران مختلف در رشته‌های متفاوت انجام شده است نشان می‌دهد مدیران‌ عالی‌ و میانی‌ سازمان‌ها به‌طور متوسط‌ در هفته‌ حداقل‌ 17 ساعت‌ از وقت‌ خود را در جلسات‌ سپری‌ می‌کنند. این‌ در حالی‌ است‌ که‌ آنها اظهار می‌کنند تنها 56 درصد از جلساتی‌ که‌ در آن‌ حضور داشتند مفید بوده‌ و بیش‌ از 25 درصد جلسات‌ غیرضروری‌ بوده‌ و می‌توانست‌ از طریق‌ مکالمه‌ تلفنی‌ یا ارسال‌ یک‌ یادداشت‌ این‌ کار انجام‌ گیرد. و بیش از 30 درصد زمان اختصاص یافته به مابقی جلسات صرف اموری غیر از دستور کار جلسه شده است و بیش از 25 درصد از جلسات نیز بدون نتیجه به پایان رسیده است با محاسبه ای ساده می‌توان نتیجه گرفت از میانگین 17 ساعت وقت صرف شده در جلسات تنها 7/4 ساعت آن مفید بوده است و در سایر موارد تنها وقت افراد را تلف کرده است این در حالی است که در بخش بزرگی از سازمان‌های ایرانی میزان حضور مدیران در جلسه به مراتب بیش از 17 ساعت است.

در این جاست که مدیران برای موفقیت و ارتقای بهره‌وری که همواره از زیر دستان خود انتظار دارند  باید توانایی پاسخ‌گویی به دو سوال کلیدی را داشته باشند:

1. چگونه جلسات مفید و ضروری را از جلسات غیرمفید و غیرضروری تشخیص دهیم؟

2. چگونه را جلسات مفید و هدفمند اداره کنیم؟

پاسخ به این دو سوال می‌تواند به مدیران کمک نماید تا علاوه بر مدیریت بهینه زمان بهره‌وری خود و سیستم تحت کنترل خود را افزایش دهند. از این رو مرکز آموزش روزنامه دنیای اقتصاد بر آن شده است تا با برگزاری دوره آموزشی فن اداره جلسات در تاریخ چهارشنبه 6 شهریور 1392 به این دو سوال کلیدی پاسخ دهد. این دوره با سرفصل‌های زیر برگزار خواهد شد.

- تعریف جلسه و انواع آن

- چگونه جلسات را اداره کنیم و به نتیجه برسانیم !

- راه‌حل‌های داشتن جلساتی کار آمد، موثر و نتیجه بخش

- شباهت و تفاوت‌های جلسات با مذاکره 

- مدیریت زمان در جلسات

- افراد حاضر در جلسه

- اصول کلیدی برگزاری جلسه موفق

- مکان جلسات و تاثیر آن موفقیت

- مراحل آمادگی برای جلسات:

- قبل جلسه

- در حین جلسه

- خاتمه جلسه

- اقدامات پس از جلسه

- جمع‌آوری اطلاعات، تدارکات و دستور جلسه

- نحوه تنظیم صورت جلسه

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع بیشتر و یا ثبت نام می‌تواند با شماره‌های 87762430 و 32 تماس حاصل فرمایند.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


  رونالدو و دیپلماسی ورزشی


  شایستگی روابط‌عمومی در سازمان‌ها و سندروم شیشه خیارشور


  تکرار یک تحدید؛ «پروانه روزنامه‌نگاری»


  حامد بلخاری مدیر روابط‌عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران شد


  گردهمایی دو روزه مدیران روابط‌عمومی منطقه یک سازمان دامپزشکی کشور


  برگزاری آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره ها و مسابقات روابط‌عمومی و آموزش همگانی در سال 1402


  ‍ انتشار شماره ۱۶۰ «مدیریت ارتباطات»


  گزارش نشست دو روزه روابط‌عمومی‌های شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران


  سنگاپور آتش‌نشانان را با عینک هوش مصنوعی مسلح می‌کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات