درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 02:33   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48024صفحه نخست » ادامه مطلب سهپنجشنبه، 6 آبان 1400 - 13:01
اپل، فیس‌بوک و اینستاگرام را تا پای حذف از آیفون‌هایش کشاند
بررسی‌های انجام شده بر روی پلتفرم فیس‌بوک نشان داد که «کارگران خانگی اغلب به آژانس‌های کارفرمای خود شکایت می‌کرده‌اند که در خانه‌هایشان حبس می‌شوند، گرسنگی می‌کشند، برای تمدید نامحدود قراردادهایشان تحت فشار قرار می‌گیرند، مزدشان را نمی‌دهند، و مدام بدون رضایت خودشان آن‌ها را به کارفرمای دیگری می‌فروشند.» اما «آژانس‌ها در پاسخ معمولا به آن‌ها می‌گویند که سازگارتر باشند.»
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اپل پس از افشای این که برای فروش خدمتکاران زن در فیلیپین از برنامک‌های (اپلیکیشن‌های) این غول رسانه اجتماعی استفاده شده است، تهدید کرد که فیس‌بوک و اینستاگرام را از فروشگاه برنامک‌های خود حذف می‌کند.

اسناد محرمانه‌ای که طبق گزارش‌ها، آسوشیتدپرس دیده است، نشان می‌دهد که فیس‌بوک «در مورد فعالیت‌‌های اجحاف‌آمیز تاییدشده کوتاهی می‌کرده است.»

بررسی‌های انجام شده بر روی پلتفرم فیس‌بوک نشان داد که «کارگران خانگی اغلب به آژانس‌های کارفرمای خود شکایت می‌کرده‌اند که در خانه‌هایشان حبس می‌شوند، گرسنگی می‌کشند، برای تمدید نامحدود قراردادهایشان تحت فشار قرار می‌گیرند، مزدشان را نمی‌دهند، و مدام بدون رضایت خودشان آن‌ها را به کارفرمای دیگری می‌فروشند.» اما «آژانس‌ها در پاسخ معمولا به آن‌ها می‌گویند که سازگارتر باشند.»

این بررسی‌ها همچنین نشان داده است که آژانس‌های کاریابی «به‌جای کمک کردن به کارگران خانگی، بیشتر جرم‌های جدی مانند تجاوز جنسی یا آزار بدنی را انکار می‌کنند.»

پیش از انتشار این خبر، اپل از پاسخ‌گویی به ایندیپندنت سر باز زد، اما تحلیل‌های داخلی فیس‌بوک نشان داد که حذف اپلیکیشن‌اش «از پلتفرم اپل، پیامدهای شدید بالقوه‌ای برای بازارش همراه خواهد داشت، از جمله محرومیت میلیون‌ها کاربر از دسترسی به آن.»

 

فیس‌بوک چنین نتیجه گرفته است که سه‌چهارم پُست‌های مشکل‌دار در اینستاگرام وجود دارد، و این در حالی است که پیوندهای مربوط به سایت‌های فروش خدمتکاران زن، اغلب در فیس‌بوک بوده‌ است. طبق تحلیل فیس‌بوک، در سال ۲۰۱۹ بیش از ۶۰درصد این پُست‌ها از عربستان سعودی و یک‌چهارم از مصر بوده است.

فیس‌بوک در نهایت بیش از ۱۰۰۰ حساب کاربری را مسدود کرد، اما بیم آن می‌رفت که کاربران فقط دو درصد از محتوای مشکل‌دار را گزارش کرده باشند. در گذشته، فیس‌بوک مورد انتقاد قرار گرفته بود که به‌دلیل سیاست‌های تعدیل و تحمیل خود به‌قدر کافی پیش‌قدم نیست و به‌جای آن، به کاربرانش تکیه می‌کند تا مشکلات را گزارش دهند. فیس‌بوک در گزارش خود خاطرنشان کرد که «محتوای بیگاری خانگی در پلتفرم‌اش باقی مانده است.»

این طور به نظر می‌رسد که این شرکت از سال ۲۰۱۸ از آنچه آن را «بیگاری خانگی» می‌خواند، خبر داشته است. «بیگاری خانگی» یعنی «نوعی قاچاق انسان به منظور به کارگیری آن‌ها در خانه‌های خصوصی با زور، کلاهبرداری، فشار و تهدید، یا فریب» تا جایی که فیس‌بوک برای آن علامت اختصاری ویژه‌ای (Hex، بهره‌کشی انسانی) ساخته است.

طبق گزارش‌ها، اسناد فیس‌بوک نشان می‌دهد که این شرکت برنامه‌ای آزمایشی را طرح کرده است که اجرای آن امسال شروع می‌شود و در آن پیام‌های حاشیه‌ای (پاپ آپ) و تبلیغاتی را به مقصد فیلیپین می‌فرستد و در آن‌ها در مورد خطرهای کار کردن در کشورهای دیگر به فیلیپینی‌ها هشدار می‌دهد. معلوم نیست که اجرای این برنامه اصلا آغاز شده است یا نه.

فیس‌بوک پیش از انتشار این گزارش به ایندیپندنت توضیحی نداد، اما به آسوشیتدپرس گفت: «ما بهره‌‌کشی از انسان‌ها را تحت هیچ شرایطی مجاز نمی‌دانیم. سال‌هاست که در پلتفرم خود با قاچاق انسان پیکار کرده‌ایم و هدف ‌ما همچنان بازداشتن کسانی است که می‌خواهند با داشتن پایگاهی در پلتفرم ما از دیگران بهره‌کشی کنند.»

این خبر در بحبوحه رسوایی گزارش شده از فرانسیس هاوگن منتشر شد، افشاگری‌ای که مجموعه‌ای از اسناد و مدارک را با عنوان غیررسمی «فایل‌های فیس‌بوک» به وال استریت ژورنال ارائه داده است.

هاوگن اخیرا مدرکی به یک کمیته پارلمانی ارائه کرده است که در آن فیس‌بوک را محکوم می‌کند که منافع خود را بر کاربرانش ارجحیت داده است، و در صورت بروز خطرهایی شبیه به شورش‌هایی که در ۶ ژانویه در ایالات متحده دیدیم، در کشورهای بی‌شمار دیگر حمایت تعدیل‌کننده‌ای از آن‌ها نمی‌کند.

میانمار، پاکستان، و اتیوپی، در مقایسه با کشورهایی مانند برزیل، هند، و ایالات متحده که در اولویت اول برای «ردیف صفر هستند و مدام مورد بازبینی قرار می‌گیرند»، با وجود این که در معرض بالاترین خطر قرار دارند، اما کسانی ندارند که اطلاعات نادرست را طبقه‌بندی کنند.
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد