درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 11 آذر 1400 - 20:41   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد

  مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد


ادامه ادامه مطلب دو

اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند

  اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب سه

تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی

  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی
  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا
  چگونه می‌توانیم با هم ارتباط برقرار کنیم؟
  تجربه دیجیتال و سازگاری کسب‌وکارها در سال 2022
  کارشناس روابط عمومی
  راهنمای مدیریت بحران: نظریه ارتباطات بحران موقعیتی؛ آنچه باید بدانید
  انتشارات، مستندسازی کارنامه سازمان
  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر
  مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران منصوب شد
  مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین عضو کمیته تدوین استراتژی های روابط عمومی های کشور شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47992صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 30 مهر 1400 - 20:02
ارایه توضیحات کافی جایگزین در ارتباطات
اطلاعات غلط می تواند تأثیر مداوم بر نگرش و اعتقادات افراد داشته باشد حتی پس از آنکه از این موقعیت سوء برداشت خارج شدند. اگر مردم هنوز جایگزین مناسبی برای پر کردن شکاف در فهم خود از یک موضوع یا وضعیت نداشته باشند، به این معنا در نظر می‌گیرند که اطلاعاتی که به آنها گفته شده است، صحت ندارد.
  

متخصصان روابط‌عمومی‌ هنگام تلاش برای اصلاح سوء برداشت، باید توضیحات کافی جایگزین را در ارتباطات خود درج کنند. اگر اصلاحیه‌ها باعث ایجاد شک در آنها شود، ممکن است هنگام ارزیابی یک وضعیت به شایعات یا ادعاهای گمراه کننده دیگر اعتماد کنند. حتی ارایه منابع معتبر با شواهد موجود که موید انکار است، به نظر کافی نمی‌رسد. انکار شایعات یا اتهامات برای از بین بردن تأثیر این ادعاها بر روی برداشت افراد کافی نیست. ارتباطات اصلاحی باید به توضیح آنچه در واقع اتفاق افتاده است بجای تقویت نفی ادعا بپردازند.


اطلاعات غلط می تواند تأثیر مداوم بر نگرش و اعتقادات افراد داشته باشد حتی پس از آنکه از این موقعیت سوء برداشت خارج شدند. اگر مردم هنوز جایگزین مناسبی برای پر کردن شکاف در فهم خود از یک موضوع یا وضعیت نداشته باشند، به این معنا در نظر می‌گیرند که اطلاعاتی که به آنها گفته شده است، صحت ندارد.


نیهان و ریفلر بررسی کردند که آیا ارایه توضیح کافی جایگزین به عنوان یک استدلال به اطلاعات نادرست سیاسی می‌تواند تأثیر ادعاهای دروغین را بیشتر کند. آنها به شرکت‌کنندگان سناریویی در مورد بازنشستگی یک سیاستمدار با اطلاعات مختلفی، از جمله شایعات رشوه دادن (اطلاعات غلط)، تکذیب چنین شایعات (تصحیح) و شفاف سازی درباره بازنشستگی برای گرفتن موقعیت جدید در جای دیگر ارایه کردند.


یافته‌های این بررسی از این عقیده پشتیبانی می‌کند که تلاش برای اصلاح اطلاعات غلط باید نادرستی ادعای مطرح شده را نشان دهد و شک حاصل از آن را از بین ببرد. بدون توضیح جدید، مردم به احتمال زیاد اعتقادات خود را تجدیدنظر نخواهند کرد و به جای آن به اطلاعات نادرست می‌پردازند.

یافته های کلیدی


• انکار ادعاهای گمراه کننده می تواند سوء برداشت را کاهش دهد، اما اغلب تاثیر محدودی دارد زیرا در صورت عدم ارایه توضیحات کافی جایگزین، افراد به اطلاعات غلط غیرقابل انکار دست می‌یابند.
• ارایه یک توضیح کافی جایگزین، مؤثرتر از انکار ادعاهای دروغین است.

این پست توسط دکتر تری فلین و تیم لی بر اساس مقاله تحقیقاتی توسط برندا نیهان از کالج دارتموت و جیسون ریفلر از دانشگاه اکستر نوشته شده است.

منبع انگلیسی: https://instituteforpr.org
 منبع فارسی: انتشارات کارگزار روابط‌عمومی‌

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر


  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


  تفاوت تبلیغات با روابط عمومی چیست


  چرا استراتژی جدید روابط عمومی آمازون ناکارآمد است


  داستان‌گویی را فراموش نکنید


  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا


  انتخاب یک کانال توزیعی برای مقالات رسانه ای


  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی


  نشر اجتماعی و موبایلی، اولویت امروز روابط‌عمومی‌ها


  پنجمین همایش فرهنگی مطالعات انفورماتیک، ارتباطات و رسانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود