درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 11 آذر 1400 - 20:23   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد

  مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد


ادامه ادامه مطلب دو

اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند

  اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب سه

تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی

  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی
  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا
  چگونه می‌توانیم با هم ارتباط برقرار کنیم؟
  تجربه دیجیتال و سازگاری کسب‌وکارها در سال 2022
  کارشناس روابط عمومی
  راهنمای مدیریت بحران: نظریه ارتباطات بحران موقعیتی؛ آنچه باید بدانید
  انتشارات، مستندسازی کارنامه سازمان
  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر
  مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران منصوب شد
  مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین عضو کمیته تدوین استراتژی های روابط عمومی های کشور شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47989صفحه نخست » روابط عمومی بحرانپنجشنبه، 29 مهر 1400 - 23:55
آغازی مهم برای ارتقای ارتباطات بحران
محمد صادق عبداللهی - ابلاغ سیاست‌های رسانه‌ای مرتبط با حوادث طبیعی هرچند که در حال حاضر با تأکید بر بیماری کروناست، اما می‌تواند آغاز خوبی برای بسط آن به همه حوادث طبیعی و اندیشیدن در خصوص این سیاست‌ها آن هم در کشوری همچون ایران که به دلیل شرایط جغرافیایی در معرض حوادث و بلایای طبیعی و بحرانی‌های ناشی از آن است، باشد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از ابلاغ «سیاست‌های رسانه‌ای مرتبط با حوادث طبیعی با تأکید بر کرونا» خبر داده است و در شرح آن بیان داشته: «ما سیاست رسانه‌ای مشخصی در مواجهه با بلایای طبیعی و حوادث نداشتیم، شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه مصوبه‌ای داشت که ریاست محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را ابلاغ کردند.»

 

هرچند که از جزئیات این سیاست‌ها تا لحظه نوشته شدن این یادداشت خبری نیامده تا بتوان در افکار عمومی به ارزیابی کارکرد‌ها و تأثیرگذاری آنان پرداخت و هرچند این سیاست‌ها آن‌طور که از بیان دکتر عاملی مشخص است صرفاً محدود به همه‌گیری کروناست و شاید حال پس از گذشت سه سال از شیوع این بیماری چندان هم کارآمد نباشد، اما صرف تفکر پیرامون این مسئله و احصاء این سیاست‌ها از سوی شورایی نخبگانی، کار بسیار خرسند کننده‌ای است؛ چرا که در سالیان گذشته و با پر رنگ شدن حضور رسانه‌ها و به‌ویژه بسط شبکه‌های اجتماعی، حوادث طبیعی علاوه بر درد و رنج معمول خود، باری رسانه‌ای نیز به همراه داشته که بر شدت و ضعف حوادث می‌افزود و متأسفانه سردرگرمی رسانه‌ها در لحظات ابتدایی وقوع حوادث و از سوی دیگر شیطنت رسانه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای، موجب تلخ‌کامی هایی می‌شد.


در وقایع سال‌های اخیر شاهد آن بودیم که بلافاصله پس از وقوع حادثه‌ای و درست پس از گسترش شایعات، رسانه‌های رسمی به دلیل انتظار در اعلام موضع مسئولان رسمی و تلاش برای انتشار خبری متقن از رسانه‌های غیررسمی و شبکه‌های اجتماعی عقب‌مانده و در لحظات ابتدایی وقوع حادثه که لحظات ساخت تصویر اولیه و اصلی است، تصویرسازی را به شایعات می‌باختند و از سوی دیگر ورود اینفلوئنسر‌ها و سلبریتی‌ها و اوج گرفتن احساسات و هیجانات موجب می‌شد حتی در سیاست‌های امدادرسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیز اخلال‌هایی به وجود آید و هدر رفت منابع امدادی را در پی داشته باشد.


با این توضیحات ابلاغ سیاست‌های رسانه‌ای مرتبط با حوادث طبیعی هرچند که در حال حاضر با تأکید بر بیماری کروناست، اما می‌تواند آغاز خوبی برای بسط آن به همه حوادث طبیعی و اندیشیدن در خصوص این سیاست‌ها آن هم در کشوری همچون ایران که به دلیل شرایط جغرافیایی در معرض حوادث و بلایای طبیعی و بحرانی‌های ناشی از آن است، باشد.

 

البته گفتنی است که منظور از این سیاست‌ها صرفاً اطلاع‌رسانی اخبار نیست بلکه اندیشمندان علوم ارتباطات، ارتباطات بحران را «توسعه، جمع‌آوری، پردازش و انتشار اطلاعات لازم برای مقابله با موقعیت بحرانی» (تیموتی کومبز، ۱۳۹۲) تعریف کرده و این ارتباطات را در سه سطح پیش از بحران به منظور جلوگیری از بحران، حین بحران به منظور کمک به کنترل بحران و پس از بحران به منظور پشتیبانی و دلجویی از آسیب‌دیدگان در نظر می‌گیرند (باقرزاده؛ ۱۳۹۹) و مدیریت آن را به مجموعه عواملی اطلاق می‌نمایند که برای مقابله با بحران و کاهش صدمات، طراحی شده است.


منبع: روزنامه جوان
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر


  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


  تفاوت تبلیغات با روابط عمومی چیست


  چرا استراتژی جدید روابط عمومی آمازون ناکارآمد است


  داستان‌گویی را فراموش نکنید


  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا


  انتخاب یک کانال توزیعی برای مقالات رسانه ای


  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی


  نشر اجتماعی و موبایلی، اولویت امروز روابط‌عمومی‌ها


  پنجمین همایش فرهنگی مطالعات انفورماتیک، ارتباطات و رسانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود