درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 11 آذر 1400 - 20:13   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد

  مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد


ادامه ادامه مطلب دو

اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند

  اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب سه

تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی

  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی
  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا
  چگونه می‌توانیم با هم ارتباط برقرار کنیم؟
  تجربه دیجیتال و سازگاری کسب‌وکارها در سال 2022
  کارشناس روابط عمومی
  راهنمای مدیریت بحران: نظریه ارتباطات بحران موقعیتی؛ آنچه باید بدانید
  انتشارات، مستندسازی کارنامه سازمان
  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر
  مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران منصوب شد
  مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین عضو کمیته تدوین استراتژی های روابط عمومی های کشور شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47982صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 29 مهر 1400 - 11:19
رسانه‌ای به نام روابط‌عمومی
صرف داشتن یک دوربین عکاسی و فیلم برداری و یا مانیتور نمی توان انتظارات فرا سازمانی را برآورده کرد و تایید این مسئله به معنای مظلومیت واقعی نهاد ارزشمندی به نام روابط‌عمومی است. روابط‌عمومی باید بر محور تفکر مداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان موثر باشد.
  

سونیا فرهادی کارشناس ارشد روزنامه نگاری-- قدمت جایگاه روابط‌عمومی در جهان به چندین هزار سال قبل می گردد اما در عصر حاضر روابط‌عمومی  باید یک امپراطوری بزرگ در عرصه رسانه ها تلقی شود چون بدون شک رسالت اصلی آن اطلاع رسانی و اطلاع یابی است وجهی که در تمامی قالب ها و حوزه ها گنجانده می شود و راه فراری برای نادیده گرفتن آن وجود ندارد.


روابط‌عمومی  با تمامی فراز ها و نشیب هایش در ایران باید رسانه ای قدرتمند باشد رسانه ای که هر روزش درسی باشد برای آیندگان ... در برخی برهه های زمانی روابط‌عمومی  جایگاه نزولی و در برخی برهه ها به تنگناهای پس زدن و‌کم ارزش شدن رسید. تمامی این راه های رفته و نرفته به ما می گوید که اگر روابط‌عمومی  به سان یک رسانه قدرتمند باشد جایگاهش صعودی خواهد بود در عرصه و عصر اطلاع رسانی. عصری که هرگز نباید به ورطه فراموشی سپرده شود چون چه بخواهیم و چه نخواهیم ناگزیر هستیم زندگی خود را با واژه اطلاع رسانی گره بزنیم.


اگر نگاهی اجمالی به جایگاه اطلاع رسانی از سوی روابط عمومی‌ها داشته باشیم در برخی امپراطوری ها و دولت ها موجب تزلزل هم شده اند و در برخی ماندگاری بسیاری را به ارمغان آوردند ... پس این نقش روابط‌عمومی  را پررنگ می کند نقشی که باید با آن همچون رسانه ها و مطبوعات رفتار کرد ....


علیرغم هزینه بر بودن بسیاری از فعالیت های روابط‌عمومی ، بودن این واحد در هر سازمان کمک به دیدن درست آینده و رسیدن به یک سازمان پویا می کند.


سالهاست که وقتی صحبت از جایگاه روابط‌عمومی  ها می شود از واژگانی همچون خلاقیت، نوآوری، شفافیت، ایده پرداز و مستقل استفاده می کنند اما آیا این واژگان تنها بر روی قطعه ای کاغذ نقش بسته اند و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود یا اینکه مسیر پر فراز و نشیب خود را به خوبی طی می کند ؟؟؟؟

 

از دیدگاه بسیاری از مردم اگر روابط‌عمومی  سازمان ها شفافیت لازم در اطلاع رسانی داشته باشند بدون شک جایگاه سازمان در نزد همین مردم، بدون شایعه پراکنی و اما و اگرها خواهد بود ....در عصری که فضای مجازی برای خود امپراطوری عظیمی را بدست آورده، باز هم نمی توانیم از نقش مهم مطبوعات و رسانه های مکتوب و جایگاه روابط‌عمومی  ها غفلت کنیم و این در حالیست که در سالهای اخیر با چالش فراهم نکردن زیر ساخت های لازم برای این جایگاه و‌ عدم به کار گیری مدیر متخصص و کارآمد از سوی سازمان ها مواجه شده اند و این موضوع ضربه مهلکی به پیکره سازمان وارد می کند.

 

صرف داشتن یک دوربین عکاسی و فیلم برداری و یا مانیتور نمی توان انتظارات فرا سازمانی را برآورده کرد و تایید این مسئله به معنای مظلومیت واقعی نهاد ارزشمندی به نام روابط‌عمومی  است. روابط‌عمومی  باید بر محور تفکر مداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان موثر باشد.

 

به نظر شما چند درصد از مدیران سازمان ها به این مهم توجه دارند؟؟؟!!


سخن آخر اینکه اگر همچنان مدیران متکی به وجود روابط‌عمومی  سنتی باشند هرگز نمی توانند با تغییرات جهانی در عرصه اطلاع رسانی همسو شوند ... و این یعنی مرگ تدریجی روابط‌عمومی  ها...

 

منبع: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر


  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


  تفاوت تبلیغات با روابط عمومی چیست


  چرا استراتژی جدید روابط عمومی آمازون ناکارآمد است


  داستان‌گویی را فراموش نکنید


  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا


  انتخاب یک کانال توزیعی برای مقالات رسانه ای


  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی


  نشر اجتماعی و موبایلی، اولویت امروز روابط‌عمومی‌ها


  پنجمین همایش فرهنگی مطالعات انفورماتیک، ارتباطات و رسانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود