درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 03:59   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4792صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومییکشنبه، 3 شهریور 1392 - 07:38
نیازمند همت و حمایت
یا ما به عنوان کارکنان روابط عمومی ها در کشور نقش خود را نمی دانیم و یا اینکه درک و شناخت درست و صحیحی از نقش و کارکردهای روابط عمومی در بین مقامات بالادستی مشاهده نمی شود.
  

نیازمند همت و حمایت
 
 شارا، جواد گودرزی کارشناس ارشد ارتباطات - چهل و هفت سال از تشکیل نخستین دفتر روابط عمومی توسط «لیوی لی» خبرنگار روزنامه newyork world در سال 1906 میلادی گذشت تا اولین دفتر روابط عمومی در یکی از گرمترین رزوهای مرداد 1332 خورشیدی در شرکت ملی نفت ایران تاسیس شود.
 47سالی که به دلیل تغییر جهت چند باره فلسفه تشکیل اولیه آن(که بیشتر به یک دفتر سری مطبوعات می مانست)تا حال حاضر(که بنا به نظر صاحب نظران این عرصه به حوزه کانونی اطلاعاتی و ارتباطی تبدیل شده است) نمی توان تحلیل درستی از چگونگی تشکیل آن را ارائه داد. چه یک تحلیل ابتدایی از علت تشکیل دفاتر روابط عمومی نشان می دهد که «روابط عمومی» از یک دفتر تشریفاتی ،خدماتی و تبلیغاتی صرف به « خزانه ای از اطلاعات »تبدیل شده که سرشار از دانایی است،لبریز از ارزش ها و دانش های جدید و مملو از استراتژی و خط مشی نو.
 اگر برداشت عوام مآبانه از مفهوم روابط عمومی را کنار بگذاریم درمی یابیم که دانش و هنر روابط عمومی حرفه ای است که مغز متفکر،موتور محرکه و شریان دائمی و حیاتی و چشم و گوش بینا و شنوایی است که هر سازمانی باید بر محور تفکرات آن بچرخد.
 هدف اصلی و غایی فعالیت در دفاتر روابط عمومی ها «کسب تفاهم و پشتیبانی از طریق احساس اشتراک میان فرد و سازمان از یک سوو مخاطبان از طرف دیگر» است و بر همین اساس که محدود کردن روابط عمومی ها به چسباندن اطلاعیه،تنظیم میکروفن،پاسخگویی به تلفن، خواندن روزنامه و... نبوده و نیست وبا تکیه بر همین رویکر داست که می توان به نقش روابط عمومی ها در «کارآمدی نظام کارشناسی،پاسخگو کردن سازمان در برابر چرا ها »، «قدرت تصمیم گیری در لحظات بحرانی» ،« برقراری ارتباط متقابل و متعامل با مخاطبان »، «جلب و جذب مردم » و « شناخت و شناساندن بهتر سازمان » اندیشید.
 روابط عمومی در عصر کنونی بر پایه نظام عقلانی و تاکید بر ارزشهای شهروندی شکل گرفته است ودر جهان بشدت سیاست زده امروز ،به عنوان رکن رکین هر نهاد و سازمان پویا و فعال خود را شناسانده است وبا همین شرایط و ویژگی هاست که به تداوم حیات و بقای موفق و انسانی خود امیدوار است ،لکن متاسفانه در بررسی های بعمل آمده نشان داده شده که چرخه اطلاعات و ارتباطات در کشور ما هنوز هم که هنوز است نتوانسته - و شاید نتواند- مسیر خود را پیدا کرده و به رسالت خودکه همان شکل دهی به گفتمان های حاکم در جامعه واز آن بالاتر گفتمان سازی در سطح جامعه – و حتی سازمان – عمل کند و به بیان رساتر و شیوا تر سقف تنفس در بین روابط عمومی های ما بسیار پائین است .
 باور نگارنده این است که دلایل بسیاری براین کوتاهی ها مترتب است که نه جای بررسی آن در اینجاست و نه آنقدر جرات و جسارت در خود می بینم که آنها را و لو به اختصار به زبان سلیس بیان کنم اما موضوعی که بارها بر آن تاکید شده این است که این آفت ناشی از دوعلت نمی تواند باشد یا ما به عنوان کارکنان روابط عمومی ها در کشور نقش خود را نمی دانیم و یا اینکه درک و شناخت درست و صحیحی از نقش و کارکردهای روابط عمومی در بین مقامات بالادستی مشاهده نمی شود. به بیان دیگر یا ما باید به فربهی و دانش خود بیفزاییم و یا آنها درک خود از روابط عمومی ها را به عنوان کارکنان و مدیران بله قربان گو ی مسلط به فتو شاپ وبرگزارکننده مراسم وآشنا به اصول خدماتی و... تغییر دهند و این دگرگونی و انقلاب هیچ راهی جز« همت» و «حمایت» ندارد همت ما برای تعریف و بازشناسی و بازسازی نقش روابط عمومی ها، و حمایت آنها از برنامه های خلاقانه و مبتکرانه ای که منجر به تنظیم درست و منطقی ارتباطات درون و برون سازمانی خواهد شد.
 در عصری که اطلاعات حرف اول را می زند و اقتصاد به سمت و سوی دانایی به پیش می رود مسلم است که هر که دانا ترست توانا تر است، شاخص توسعه یافتگی دانایی است و تنها راه رسیدن به توسعه گسترش و توسعه شاهراههای ارتباطی است توسعه ارتباطات و فرهنگ هم جز با تکیه بر ظرفیت های و قابلیت های ارتباطاتی روابط عمویم ها امکان پذیر نیست و از این منظر است که روابط عمومی ها را باید پویا نگه داشت به دانش انها اعتمادکرد و در این عرصه به ساعات و دقیقه های اداری و بخشنامه ای کار ی نداشت چرا که کا در روابط عمومی ها برگونه 24*7 یعنی بیست و چهار ساعت کار در هرهفت روز هفته است و تنها با این انگاره و نگرش است که می توان متناسب با فرهنگ جامعه و ارزش های حاکم بر آن حرکت کرد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد