درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 12 آذر 1400 - 01:54   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد

  مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد


ادامه ادامه مطلب دو

اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند

  اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب سه

تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی

  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی
  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا
  چگونه می‌توانیم با هم ارتباط برقرار کنیم؟
  تجربه دیجیتال و سازگاری کسب‌وکارها در سال 2022
  کارشناس روابط عمومی
  راهنمای مدیریت بحران: نظریه ارتباطات بحران موقعیتی؛ آنچه باید بدانید
  انتشارات، مستندسازی کارنامه سازمان
  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر
  مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران منصوب شد
  مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین عضو کمیته تدوین استراتژی های روابط عمومی های کشور شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47863صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 15 مهر 1400 - 09:40
از ایجاد اتاق فکر ارتباطی تا فعالیت زیر نظر وزارت ارشاد
پیشنهاد متخصصان روابط‌عمومی‌ به رییس‌جمهور: بازنگری در جایگاه روابط‌عمومی
فعالیت روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها هر چه به سمت استقلال بیشتر حرکت کند نتایج واقعی‌تر و بهتری حاصل می‌شد و هر چه این فعالیت جنبه دولتی‌تر یافته و در سطوحی بالاتر مورد نظارت و کنترل قرار گیرد بر کیفیت فعالیت‌هایش تأثیر منفی می‌گذارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| فعالیت روابط‌عمومی‌ها بیش از هر  چیز نیازمند نگاهی تخصصی و مستقل‌تر و اختصاص جایگاه واقعی لازم به آنهاست.


فعالیت روابط‌عمومی‌ها زیر نظر معاونت ارتباطات وزارت ارشاد: فعالیت روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها هر چه به سمت استقلال بیشتر حرکت کند نتایج واقعی‌تر و بهتری حاصل می‌شد و هر چه این فعالیت جنبه دولتی‌تر یافته و در سطوحی بالاتر مورد نظارت و کنترل قرار گیرد بر کیفیت فعالیت‌هایش تأثیر منفی می‌گذارد.

 

بر این اساس و با درک اصرار به نظارت‌های دولتی بر فعالیت این‌گونه واحدها، به نظر می‌رسد که فعالیت‌ روابط‌عمومی‌ها به جای آنکه تحت نظر شورای عالی اطلاع‌رسانی دولت قرار گیرد (که در عمل به فعالیت‌های آن‌ها جنبه تکلیفی و دستوری بیشتری بخشیده)، زیر نظر وزارت ارشاد و معاونت ارتباطات این وزارتخانه (البته با تأکید بر نگاه تخصصی به روابط‌عمومی و تا حد ممکن دادن استقلال به آنها) به انجام فعالیت بپردازند.


در حال حاضر وزارت ارشاد دارای معاونت‌های امور فرهنگی، هنری، مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی و... است که بر این اساس پیشنهاد می‌شود که نام معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی به «معاونت ارتباطات» تغییر یافته و ادارات کل امور رسانه (با بخش‌های مختلف رسانه‌های مکتوب، رسانه‌های برخط، رسانه‌های اجتماعی، بازی‌های رایانه‌های و... یا در عنوانی کلان‌تر رسانه‌های دیجیتال و....) و امور روابط‌عمومی (دولتی و خصوصی) زیر نظر آن مشغول به فعالیت شوند.


از سویی، تأکید شود که جایگاه روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌ها، زیر نظر بالاترین مقام مسئول سازمان و تحت عنوان مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط‌عمومی تعیین شود (باهدف ارائه نظرات مشورتی ارتباطی به مدیران ارشد مجموعه) ولی این جایگاه، به معنای تغییر سلیقه ای مسئول روابط‌عمومی با تغییر مدیرعامل سازمان نباید تلقی شود و نیاز به نگاه تخصصی به روابط‌عمومی است.


ایجاد اتاق فکر ارتباطی در دولت: همچنین پیشنهاد می‌شود تا در دولت، اتاق فکر ارتباطی ایجاد شود تا به کابینه از بعد ارتباطی در حوزه‌های روابط‌عمومی و رسانه‌ای نظرات مشورتی ارائه کند. این نظرات با هدف حل مشکلات و بحران‌های ارتباطی مربوط و کمک به تسهیل فعالیت‌های رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها انجام گیرد.

 

مریم سلیمی پژوهشگر ارتباطی و فعال روابط‌عمومی.

 

 

7

 

منتظر نظر شما هم هستیم:
نظر ارزشمندتان را به نشانی الکترونیکی info@kpri.ir  ارسال فرمایید.


به همراه عکس:

مهم‌ترین عاملی که می‌تواند بستر اعتلای هر چه بیشتر "روابط‌عمومی ایران" را فراهم کند؟ فقط یک عامل به اضافه 5 خط توضیح. تمام: "مهمترین توصیه شما به دولت جدید".

 

شارا: www.shara.ir
فروشگاه روابط‌عمومی‌: www.kpri.ir


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر


  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


  تفاوت تبلیغات با روابط عمومی چیست


  چرا استراتژی جدید روابط عمومی آمازون ناکارآمد است


  داستان‌گویی را فراموش نکنید


  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا


  انتخاب یک کانال توزیعی برای مقالات رسانه ای


  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی


  نشر اجتماعی و موبایلی، اولویت امروز روابط‌عمومی‌ها


  عزل و نصب روابط عمومی دستگاه های تابعه وزارت راه منوط به هماهنگی با مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود