درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 - 07:34   

رونمایی از کتاب "روابط عمومی و رسانه ، دوست یا دشمن" در جشن ملی روز روابط عمومی

  رونمایی از کتاب "روابط عمومی و رسانه ، دوست یا دشمن" در جشن ملی روز روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی

  افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی


ادامه ادامه مطلب دو

عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد

  عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد


ادامه ادامه مطلب سه

ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها

  ظلم نابخشودنی در حق روابط‌عمومی‌ها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دکتر عاملی: روابط عمومی متاورس، عرصه حضور سه بعدی، محسوس، هویت‌دار، هویت بخش، غیر مرکزی، منعطف برای تغییر همراه با مشارکت همگانی در فضای دوم است
  نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی» از منظر تصویر
  حقوق شهروندی باید به یک گفتمان و مطالبه عمومی تبدیل شود.
  تقدیر از خدمات و زحمات روابط عمومی و امورفرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهرنشتارود
  نماهنگ شادروان استاد پیشکسوت روابط‌عمومی قربانعلی پورمرادیان
  انتصاب، سرپرست روابط‌عمومی شهرداری زنجان
  رونمایی از کتاب "روابط عمومی و رسانه ، دوست یا دشمن" در جشن ملی روز روابط عمومی
  مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها بهترین حامیان روابط‌عمومی ها هستند
  پیشکسوتان و فعالان عرصه روابط‌عمومی تقدیر شدند
  زبان گویای مردم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47835صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 10 مهر 1400 - 16:01
مسیر موفقیت برای مدیران روابط‌عمومی در دوره پساکرونا
با توجه به تاثیر کرونا بر روابط‌عمومی، هم‌اکنون زمان مناسبی برای بررسی ویژگی‌ها، اهداف و رویکردهای 20 مدیر روابط‌عمومی کمپانی‌های بین‌المللی در دوره پساکروناست. این مطالعه که از سوی موسسه روابط‌عمومی صورت گرفته، به‌کارگیری برنامه‎‌های سنجش و ارزیابی از سوی مدیران روابط‌عمومی را بررسی می‎‌کند و مزایای این برنامه‌‎ها را شرح می‌‎دهد.
  

 

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| با توجه به تاثیر کرونا بر روابط‌عمومی، هم‌اکنون زمان مناسبی برای بررسی ویژگی‌ها، اهداف و رویکردهای 20 مدیر روابط‌عمومی کمپانی‌های بین‌المللی در دوره پساکروناست. این مطالعه که از سوی موسسه روابط‌عمومی صورت گرفته، به‌کارگیری برنامه‎‌های سنجش و ارزیابی از سوی مدیران روابط‌عمومی را بررسی می‎‌کند و مزایای این برنامه‌‎ها را شرح می‌‎دهد.


خلاصه‎ تحقیق


تحقیقات پیشین نشان می‌‎دهد که بهره‌گیری از چند منبع داده و کسب اطلاعات مناسب به متخصصان ارتباطات اجازه می‌‎دهد تا رابطه‎ بهتری با سایر واحدهای کسب‌‎وکار، مدیران عالی سازمان و اعضای هیئت‌مدیره برقرار کنند، ابزارهای مناسبی در اختیارشان بگذارند و عصای دست آن‎ها برای اتخاذ تصمیمات مهم باشند.


درک عملکرد و پشتیبانی از مدیران ارشد سازمان بسیار مهم است، زیرا به رهبران ارتباطات اجازه می‌دهد:
• استراتژی‌‎های ارتباطی خود را اصلاح کنند.
• واحد ارتباطات سازمان را هم‎سو با سایر واحدهای کسب‌وکار و استراتژی‌های آن‌ها کنند.
روابط‌عمومی را مبدل به بخشی از طرح توجیهی کسب‌وکار کنند.


بدین ترتیب واحد ارتباطات نقشی اساسی در برقراری ارتباط و هم‌سوسازی استراتژی‌های ارتباطات و کسب‌وکار با اهداف و خواسته‌های ذی‌نفعان خواهد داشت.


واحد ارتباطات می‌تواند با بهره‌گیری از رویکردی داده‌‎محور، نه‏‌تنها محتوای پیام‎‌های تبادل‌شده را طراحی کند بلکه نقش مهمی در طراحی سیاست سازمانی، استراتژی و برنامه‎‌ریزی کل شرکت داشته باشد. همین امر منجر به یکپارچه شدن استراتژی‎‌های بازاریابی و ارتباطات خواهد شد که یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت هر سازمان است.


تحقیقات پیشین نشان می‌‎دهد که درگیر کردن تمامی ذی‌نفعان داخلی در این فرایند موجب افزایش هم‎سویی استراتژیک سازمان خواهد شد و کارشناسان روابط‌عمومی می‌توانند پیام‌‎های مناسب طراحی کنند و پاسخ‎‌های مطلوبی از مخاطبان بگیرند. بنابراین می‌توان استراتژی‎‌ها و برنامه‌های هدفمند در زمینه‎ ارتباطات و کسب‌‎وکار توسعه داد که منجر به خلق فرصت‎‌های جدید برای کسب‌وکار شود.


تاثیر کرونا


تاثیرات شگرف کرونا بر کسب‌وکار کاملاً اثبات شده است. یکی از مهم‌ترین پیامدهایی که مشاهده کرده‌ایم، به‌کارگیری سبک مدیریتی چابک‌تر برای مواجهه با تغییرات به‌‎وجودآمده در بازارهای ملی و بین‌المللی است.


این سبک مدیریتی جدید هم‌راستا با یافته‎‌های تحقیقات است؛ در واقع نشان می‌‎دهد که در شرایط کنونی، هم‎سویی داخلی و برنامه‌‎ریزی منسجم از لازمه‌‎های چابکی برون‎‌سازمانی هستند.


اعتقاد داریم که برنامه‌‎های ارزیابی و تحقیق بازار سازمان هم می‌تواند نقش مهمی در پشتیبانی از این رویکرد جدید داشته باشد.


ارتباطات سلامت عمومی در دوران کرونا، نمونه‌ی آشکاری از اهمیت چابکی در چشم‌‎انداز دائماً درحال‌تحول این عرصه است. شاهد افزایش مناقشات مرتبط با واکسن در رسانه‎‌ها هستیم؛ بنابراین کارشناسان روابط‌عمومی باید با در نظر گرفتن موضع هر سازمان، سریعاً به این مسئله رسیدگی کنند.


در این شرایط، هم‌سویی تحقیق بازار با ارتباطات سازمان نیز اهمیت دوچندانی خواهد داشت. بخش‌بندی بازار ابزاری بسیار کارآمد برای کسب اطلاعات درباره‎ مشتریان هر قسمت از بازار و ارزیابی ارزش برند و اعتبار شرکت است. بدین ترتیب بستر لازم برای افزایش اعتبار شرکت فراهم خواهد شد. انتقال این یافته‎‌ها به مدیران روابط‌عمومی و سایر مدیران سازمان، هیچ‌گاه تا این‌حد مهم نبوده است.


در شرایط کنونی که بالاخره واکسیناسیون کرونا در کل دنیا صورت می‎‌گیرد، به‌خوبی می‌توان تاثیر این ارزیابی چابک بر سرعت گرفتن منحنی واکسیناسیون هر کشور را مشاهده کرد، به‌ویژه پیام‌های مسئولان بهداشتی کشورها برای ترغیب مردم به اینکه هرچه سریع‌تر واکسن دریافت کنند.


حمایت IPR
 

مقاله‎ اصلی با حمایت موسسه‎ روابط‌عمومی و از سوی ربکا سونسون (دکترای دانشگاه مینه‎‌سوتا)، نیتن گیلکرسون (دکترای دانشگاه مارکت) و سه عضو کمیسیون ارزیابی موسسه به نام‌های فریزر لایکلی، فارست اندرسون و مایکل زیویانی نوشته شد.
 

اختصاصی شارا: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 September 22, 2021

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز روابط عمومی/ تصویب 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم رسمی کشور


  روز روابط عمومی بر جامعه روابط عمومی کشور گرامی باد


  بازنشر/ سایه روشن های روابط عمومی ایران در گفتگو با استاد کاظم متولی


  بیانیه انجمن روابط‌عمومی ایران به مناسبت ۲۷ اردیبهشت، "روز و هفته روابط‌عمومی"


  نگاهی گذرا به نامگذاری روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی


  ارتباطات جهان‌گستر و روابط‌عمومی‌های ارتباط گر


  بسته پیشنهادی اعتلای روابط‌عمومی در ایران


  افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی


  روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی


  عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابط‌عمومی‌ها ارتقا یابد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین «جشن ملی روابط‌عمومی»