درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 15:35   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47707صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 22 شهریور 1400 - 11:24
اصول جلسات غیرحضوری
امروزه با توجه به شرایط کرونا، دیگر شاهد برگزاری جلسات حضوری نیستیم. با این حال این مسئله را ابدا نباید یک نکته منفی به حساب آورد. براساس آمارها این دسته از جلسات دارای تاثیرات به مراتب بهتری هستند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| امروزه با توجه به شرایط کرونا، دیگر شاهد برگزاری جلسات حضوری نیستیم. با این حال این مسئله را ابدا نباید یک نکته منفی به حساب آورد. براساس آمارها این دسته از جلسات دارای تاثیرات به مراتب بهتری هستند. نخستین دلیل آن هم به این خاطر است که افراد در خانه خود، احساس راحتی بیشتری دارند. درواقع جهان به سمتی در حال حرکت است که اگر از تکنولوژی بیشترین استفاده را نداشته باشیم، بدون شک در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، چیزهای زیادی را از دست خواهیم داد.

 

با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که در هنگام اقداماتی نظیر سخنرانی، به چه مواردی باید توجه داشت؟ درواقع تصور این امر که چنین امری با شرایط گذشته و سخنرانی ها در دفتر جلسات یکسان است، کاملا اشتباه خواهد بود. در این زمینه اگرچه برخی از نکات مشترک و از اصول ارائه محسوب می شود، با این حال لازم است تا حداقل از ضروری ترین ها به صورت کامل اطلاع داشته باشیم. درواقع اکنون بهترین زمان برای صحبت درباره این موضوع است.

1-از مجریان تلویزیونی یاد بگیرید

مجریان بسیار موفقی نظیر جیمی فالن، به راحتی می توانند مخاطبان را از سراسر جهان با برنامه خود درگیر نمایند. درواقع برای آنها تفاوتی ندارد که مخاطب با چه سن و از چه فرهنگی است. یکی از مهمترین دلایل این موضوع، راحت بودن آنها است. درواقع این دسته از مجریان ابدا تلاش نمی کنند که خود را با کلماتی سخت و حالت های خشک محدود نمایند. در این زمینه حتی استفاده از طنز نیز باعث می شود تا مخاطبان به دنبال کردن آنها تمایل پیدا کنند. در این زمینه توصیه می شود که حداقل 10 مجری مطرح جهان را انتخاب و رفتارهای آنها را در برنامه های شان مورد بررسی قرار دهید. برای مثال یکی از ویژگی های جیمی فالن این است که حتی به شوخی های خود به سادگی می خندد. این موضوع باعث می شود تا افراد احساس راحتی بیشتری داشته باشند. این نکته را فراموش نکنید که هدف شما از سخنرانی در یک جلسه، تاثیر گذاشتن است و نه نمایش قدرت خودتان و لازم است تا به مراتب راحت‎تر باشید. لبخند زدن مدیر شرکت، بدون شک در روحیه کارمندان تاثیر بسزایی دارد.

2-به محتوای خود اطمینان داشته باشید

بسیاری از مدیران برای خود متن هایی را آماده می کنند و خصوصا در جلسات غیرحضوری، روخوانی انجام می دهند. این امر در حالی است که چنین اقدامی، ابدا جذاب و تاثیرگذار نخواهد بود. در این رابطه توصیه می شود که از قبل به جدی تمرین داشته باشید که به سادگی بتوانید بدون نیاز به هیچ متنی، سخنرانی خود را انجام دهید. این امر که دست و نگاه شما آزاد باشد، باعث خواهد شد تا بتوانید با مخاطب خود ارتباط برقرار نمایید. در این زمینه نکته دیگری که لازم است تا به آن توجه داشته باشید، مسئله اعتماد به خودتان و سخنرانی ‎ای که آماده کرده اید است. در این زمینه حتی اگر مشکلی هم رخ دهد، هیچ چیز را از دست نداده اید. همچنین لازم است تا توقعات خود را منطقی نمایید. درواقع هیچ دلیلی وجود ندارد که شما در یک سخنرانی، انقلابی را ایجاد نمایید. با این حال تلاش برای بهترشدن، اقدامی کاملا هوشمندانه خواهد بود. همچنین در سخنرانی های آنلاین خود حتما بخواهید که افراد وب کم های خود را روشن نمایند تا ارتباط چشمی لازم شکل گیرد و بتوانید عملکرد افراد را بررسی نمایید. این مسئله به ظاهر ساده باعث خواهد شد تا توجه افراد به شما تا 50 درصد افزایش پیدا کند.

3-تنها به خودتان محدود نشوید

این موضوع را شاید بتوان رایج ترین اشتباه افراد در سخنرانی دانست. درواقع نباید اجازه دهید که شما فقط صحبت کننده باشید. این مسئله بدون شک حوصله سربر خواهد بود و تمرکز افراد را کاهش می دهد. درواقع این امر که افراد تصور کنند در هر لحظه ممکن است از آنها سوالی شود، خود باعث تمایل به توجه بیشتر خواهد بود. در این زمینه حتی می توانید فرصتی را ایجاد نمایید تا افراد نظرات خود را به صورت آزادانه بیان نمایند. درواقع این امر که کارمندان مدیر شرکت را گوش دهنده به صحبت های خود بدانند، خود امری بسیار جذاب خواهد بود. نکته دیگری که لازم است تا به آن توجه داشته باشید این است که جلسات غیرحضوری افرد را به مراتب کمتر خسته می کند و زمان آن کاملا در کنترل خودتان است. برای مثال می توانید آن را به بعد از ساعت شام، اختصاص دهید تا افراد هیچ گونه درگیری ای نداشته باشند. به همین خاطر ابدا نباید از طولانی شدن آن واهمه داشته باشید، با این حال این امر به معنای ساعت ها جلسه هم نخواهد بود. توصیه می شود که در دوران کرونا، بیشتر از گذشته جلسات داشته باشید تا ارتباط لازم حفظ شود.

4-اصل اختصار را رعایت نمایید

همه ما این تجربه را داشته ایم که در یوتیوب ویدئوهای یک ساعته را مشاهده کنیم. در اکثر مواقع به سرعت از کنار آنها عبور می کنیم. دلیل این امر به این خاطر است که چنین زمانی از حوصله افراد خارج بوده و واقعیت این است که جلسات و صحبت های شما هم باید تا حد امکان خلاصه باشد. در این زمینه بهتر است که ارجاعات لازم را داشته باشید تا افراد در صورت تمایل بتوانند اطلاعات بیشتری را دریافت نمایند. به صورت یک استاندارد کلی، جلسه شما باید کمتر از 45 دقیقه باشد. در صورتی که نیاز است که زمان بیشتری را اختصاص دهید، حتما استراحت هایی را در نظر بگیرید و یا جلسات را سریالی کنید. در این زمینه فراموش نکنید که هر سخنرانی از سه بخش مقدمه، نقطه اوج و پایان بندی تشکیل می شود که لازم است تا این اصل را به خوبی رعایت نمایید. در کنار این مسئله همواره به دنبال زمان کمتر باشید. برای مثال اگر سخنرانی شما نیم ساعت زمان می برد، به این فکر کنید که چگونه می توان آن را به 15 دقیقه مفید کاهش داد.

5-یکجا نشستن را فراموش کنید

تقریبا در تمامی جلسات آنلاین، افراد در یک نقطه ثابت نشسته اند. این امر بدون شک آزاردهنده خواهد بود. در این رابطه توصیه می شود که دوربین را در موقعیتی قرار دهید که حداقل فضا برای نمایش نقشه، جدول و آمارها داشته باشید. همچنین با جا به جایی موقعیت مکانی خود می توانید تحرک بهتری را وارد جلسه نمایید. در این زمینه توصیه می شود که حتما از یک میکروفن یقه ای استفاده کنید تا کیفیت صدا مناسب باشد. درواقع هیچ چیز در جلسات غیرحضوری، به اندازه صدای رسا، حیاتی نیست.

6-جوایزی را تعیین نمایید

یکی از سوالات همیشگی مدیران این است که چه دلیلی وجود دارد که جلسه ای را به شیوه ای متفاوت اداره نمایند. درواقع این مسئله برای آنها زمانبر و حتی خسته کننده خواهد بود. این امر می تواند انگیزه را بیش از حد کاهش دهد. تحت این شرایط توصیه می شود که برای خودتان جوایزی را تعیین کنید. این امر باعث خواهد شد که پس از جلسه، ابدا احساس بدی را نداشته باشید و تمایل شما جهت بررسی های مجدد و بهترشدن، حفظ شود. در این رابطه شما حتی می توانید برای حاضران در جلسه هم این سیاست را تکرار نمایید. برای مثال حضور فعال در اضافه حقوق کارمندان تاثیرگذار باشد. با این حال اگر در پایان هر جلسه از بین افراد حاضر قرعه کشی داشته باشید، بدون شک جذابیت بالاتری را دارد.

در آخر توصیه می شود که پنج دقیقه ابتدایی جلسه را به احوالپرسی اختصاص دهید تا از حالت خشک رایج در جلسات خارج شوید. این نکته را فراموش نکنید که برای اعمال شیوه متفاوت مدیریتی هیچ گاه دیر نیست.
 

منبع : entrepreneur - forsatnet
نویسنده : مایک پاچیون مترجم : امیر آل علی

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد