درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 15:21   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت
  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47686صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 19 شهریور 1400 - 11:45
ارزیابی تاثیر سبک رهبری بر فرهنگ سازمانی در خبرگزاری‌های تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
حسن عمیدی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی - بزرگترین سرمایه‌ی سازمان‌های رسانهای، مخاطبان هستند. بنابراین، باید محور تمرکز هر سازمان بر مخاطبان باشد و لازمه‌ی این امر این است که از دیدگاه خود آنان به انتظارات از خدمت بنگرند. توجه به این بُعد موضوع باعث ظهور الگوی سبک رهبری و الگوی فرهنگ سازمانی بومی می‌شود که می‌تواند به سازمان‌ها در جهت حرکت در مسیر رشد کمک کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| عملکرد اعضای سازمان و نتیجه آن، حاصل فرهنگ سازمانی مناسب می‌باشد. یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب ارتقاء فرهنگ سازمان و به تبع آن پیشرفت سازمان‌های خبری می‌شود، سبک رهبری است. دکتر حسن عمیدی بر این اساس و با هدف ارزیابی تاثیر سبک رهبری بر فرهنگ سازمانی در خبرگزاری‌های تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طراحی الگوهای جدید در مدیریت خبر مقاله ای را به رشته تحریر درآورده است که در نشریه بین‌المللی دانشگاه آتن در یونان منتشر شده است.

جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی کارکنان خبرگزاری‌های تحت مالکیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود مشتمل بر ۵۰۰ نفر بوده است.

در نتیجه گیری این مقاله آمده است: یکی از موضوعاتی که در دهه های اخیر مورد توجه بسیار قرار گرفته است، مقوله فرهنگ سازمانی است. تناسب بین سبک رهبری مدیران و فرهنگ سازمانی آنان از اهمیت بالایی برخوردار گردیده است.

 

با آنکه فرهنگ سازمانی مجموعه ای از باورها و ارزش های همگانی مشترک است که بر اندیشه و رفتار اعضای یک سازمان اثر می گذارد ولی همواره باید توجه داشت که دست کم میان آرزوها و باورهای بنیادی و هنجارهای مدیریت سطوح عالی با مدیریت سطوح پایین یا کارکنان، تفاوت های آشکاری وجود دارد.

 

نیرومندی و اثربخشی فرهنگ سازمانی، در نزدیک شدن ارزش ها و باورهای کلیه سطوح سازمانی به یکدیگر است که خود مستلزم اثربخشی سبک رهبری است. رهبران سازمانی می توانند در پدید آوردن و هدایت فرهنگ در سازمان نقشی کوشا داشته باشند. آنان می توانند فرهنگ های سازمان خود را پدید آورند، حفظ کنند، دگرگون سازند با یکپارچه نمایند.

 

 از سوی دیگر فرهنگ سازمانی نیز می تواند در انتخاب سبک رهبری اثرگذار باشد. زیرا فرهنگ می تواند منعکس کننده میزان آمادگی سازمانی باشد. در این راستا رهبرانی موفق خواهند بود، که تحول آفرین باشند. رهبری تحول آفرین بخشی از پاردایم جدید رهبری است که افراد را متحول و متغیر می‌کند و با ارزش‌ها و خصیصه‌های اخلاقی و اهداف بلندمدت ارتباط دارد.

 

ارزیابی محرک‌های موثر بر پیروان، ارضای نیازهای آنان و رفتار کردن با آن‌ها به عنوان افرادی کامل، از جمله این کارکردهای این رهبری است. رهبری تحول‌آفرین، رضایت زیردستان، اعتماد آنان به رهبری و تعهد عاطفی آنان را افزایش می‌دهد. رهبرانی که رفتارهای تحول آفرین را دارند، مجموعه‌ای از نتایج مثبت را در سازمان ایجاد می‌کنند.

 

رهبران در سازمان باید به درگیر کردن پیروان را در ارائه چشم‌انداز از آینده، برای جلب مشارکت آن‌ها در تحقق اهداف و داتشن تفکر خوشبینانه راجع به آینده و افزایش انگیزه کارکنان نسبت به کار توجه ویژه کنند. فلذا در کشور ما کارهای بسیاری با عناوین مختلفی کار شده است ولی همه این کارها هیچ وقت ما را به آن هدف مورد نظر سازمان‌ها و نهادها نرسانده‌اند.

 

علت آن هم این است که در سازمان‌های ما الگوی فرهنگ سازمانی و الگوی سبک رهبری در مدیریت خبر و نحوه ارتباط با مخاطب نگریسته نشده است. در چنین شرایطی شکل‌دهی یا شکل‌گیری الگوی مناسب فرهنگ سازمانی و همچنین الگوی مناسب سبک رهبری و سامان یافتن وضعیت ارتباط با مخاطبین به منظور پیوند دادن تصمیمات، اهداف سازمانی، اکرام ارباب رجوع و تعالی سازمانی و ... در یک چارچوبی منسجم از طریق دستیابی به الگوهای مناسب، کارآمد و اثربخش به نظر می‌رسد، تا از این طریق آشفتگی‌ها، کاهش و توان کسب نتایج مطلوب افزایش یابد.

 

 بزرگترین سرمایه‌ی سازمان‌های رسانهای، مخاطبان هستند. بنابراین، باید محور تمرکز هر سازمان بر مخاطبان باشد و لازمه‌ی این امر این است که از دیدگاه خود آنان به انتظارات از خدمت بنگرند. توجه به این بُعد موضوع باعث ظهور الگوی سبک رهبری و الگوی فرهنگ سازمانی بومی می‌شود که می‌تواند به سازمان‌ها در جهت حرکت در مسیر رشد کمک کند.
 

بخشی از مقاله ای تحت عنوان "ارزیابی تاثیر سبک رهبری بر فرهنگ سازمانی در خبرگزاری‌های تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی"
نشریه بین المللی دانشگاه آتن در یونان

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد