درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 11:51   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47581صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیپنجشنبه، 14 مرداد 1400 - 12:03
اصول و آداب ارتباطات آنلاین
ارتباط آنلاین می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد اما اگر آداب برقراری ارتباط آنلاین را ندانیم، ممکن است دچار سوءتفاهم شویم یا به دردسر بیفتیم.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| ارتباطات آنلاین باعث شده بتوانیم دوستانی در سراسر جهان پیدا کنیم. برقراری ارتباط آنلاین می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. در عین حال، اگر آداب برقراری ارتباط آنلاین را ندانیم، ممکن است دچار سوءتفاهم شویم یا به دردسر بیفتیم. برای اینکه چنین مشکلاتی پیش نیاید، این مقاله را بخوانید تا اصول و آداب برقراری ارتباط آنلاین سالم را بهتر یاد بگیرید.


املا و دستور زبان پیام‌تان را چک کنید


اگر پیامتان پر از اشتباه تایپی و املایی و دستوری باشد، طرف مقابل ممکن است شما را جدی نگیرد. به‌علاوه، اشتباهات تایپی باعث می‌شوند پیامتان سخت‌تر خوانده و فهمیده شود. قبل از زدن دکمه ارسال، پیامتان را به‌دقت بخوانید.
به‌جای عبارات خیلی خودمانی، از جملات درست و کامل استفاده کنید

اگر با دوستان خیلی صمیمی چت می‌‌کنید، نیازی نیست این مورد را رعایت کنید؛ ولی در مکالمه چتی با غریبه‌ها، از شکل کامل کلمه‌‌ یا جمله استفاده کنید. اگر با استاد یا کارفرما چت می‌کنید، بهتر است از جملاتی مثل «خیالی نیس رئیس!»، «استاد، پرااام!» استفاده نکنید! در عوض بگویید «نه رئیس، اشکالی نداره» و «استاد، شوکه شدم!».


از صحت محتواهای ارسالی مطمئن شوید

مردم دوست دارند اولین کسی‌ باشند که خبرها و محتواهای جالب و هیجان‌انگیز و ترسناک را منتشر می‌کند. منتها متأسفانه خیلی از این خبرها و محتواها صحت ندارند. انتشار اخبار و محتوای دروغ در محیط‌های آنلاین گاهی صدمات جبران‌ناپذیری را به بدنه فرهنگی و روانی جامعه وارد می‌کند. با این حساب، قبل از اینکه محتوایی را منتشر کنید یا خبری را به دوستان بدهید، در اینترنت جست‌وجو کنید و مطمئن شوید دروغ یا گمراه‌کننده نیست.

مثلا اگر دخترخاله‌تان عکسی از یک نوزاد که نیمی خوک و نیمی انسان است برایتان فرستاد و ادعا کرد این کودک در فلان کشور بر اثر فلان آزمایش به‌ وجود آمده، قبل از انتشار این خبر عجیب و دست‌اول در گرو‌ه‌ها، اول به درستی آن شک کنید و بعد تحقیق کنید.


استفاده از ابزار ارتباطی مناسب
برای پیام‌های بلند رسمی از ایمیل استفاده کنید


از ایمیل زمانی استفاده کنید که طی ارتباطی رسمی، مثل ارتباط با کارفرما یا استاد دانشگاه، باید جزئیات و فایل‌های زیادی را در پیام خود بگنجانید. برای ارسال درخواست همکاری با شرکت، ارسال پایان‌نامه به استاد دانشگاه، یا ارسال چند فایل به یک همکار که با او زیاد راحت نیستید، ایمیل گزینه رسمی و مناسبی است. یکی از نکات مثبت استفاده از ایمیل این است که به شما وجهه حرفه‌ای می‌دهد. به‌علاوه، برای جابه‌جایی فایل‌های بزرگ و پرحجم بهترین گزینه است. به‌شکلی مؤثر استفاده از ایمیل استفاده کنید و از اشتباهات رایج در نوشتن ایمیل اجتناب کنید.

 

برای بحث‌های عمومی‌تر سراغ گروه‌های چت بروید

برای پیداکردن افرادی با علائق و سلایق خودتان، می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که امکان چت گروهی به شما می‌دهند. اپلیکیشن‌هایی مثل تلگرام، واتس‌اپ و کلاب‌هاوس در ایران بسیار پرطرفدارند و گروه‌های چت زیادی در آنها وجود دارد. بعضی از وب‌سایت‌ها نیز انجمن‌هایی دارند که می‌توانید با عضویت در ‌‌آنها در بحث‌های موردعلاقه‌تان شرکت کنید و بحث را پیگیری کنید.


برای چت‌ها و مکالمه‌های کوتاه از پیام‌رسان‌ها استفاده کنید

اگر می‌خواهید مکالمه‌ای کوتاه در حد چند جمله داشته باشید، از پیام‌رسان‌ها استفاده کنید. پیام‌رسان‌هایی مثل واتس‌اپ و تلگرام به شما امکان برقراری رابطه سریع با طرفتان را می‌دهند. به‌علاوه، زیاد وقت‌گیر نیستند و به شکل‌گیری خیلی سریع مکالمه کمک می‌کنند. همچنین، امکان استفاده مؤثر از پیام‌رسان‌ها با قابلیت ارسال صدا و عکس و نیز برقراری ارتباط ویدیویی و صوتی وجود دارد که کارتان را بسیار راحت‌تر می‌کند.


توجه به امنیت
هوشیار باشید و بدانید چه‌کسی پیام‌های شما را می‌بیند


وقتی چیزی در اینترنت منتشر می‌کنید، احتمال دارد پست شما به کسانی برسد که اصلا نمی‌‌خواستید آن را ببینند. ممکن است حرف‌ها و نظراتی که در فضای مجازی منتشر می‌کنید در نهایت به گوش فامیل، دوست، آشنا، همکار یا حتی کارفرمای شما هم برسد. قبل از انتشار هر پیامی در اینترنت، این قانون را در نظر بگیرید: هیچ‌وقت چیزی را که تمایل ندارید در ملأعام نشان‌ دهید در اینترنت منتشر نکنید؛ مثلا عکس‌های خیلی شخصی یا خاطرات خجالت‌آورتان را در اینترنت به اشتراک نگذارید.

حتی در فضاهای شخصی مثل صفحات بسته و خصوصی اینستاگرام هم ممکن است اطلاعاتتان به بیرون درز پیدا کند؛ برای مثال، ممکن است یکی از اعضای صفحه شخصی شما از عکسی که فقط با دایره نزدیک دوستان در میان گذاشته‌اید اسکرین‌شات بگیرد و آن را در جای دیگر منتشر کند. پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی قابلیتی دارند که به شما اجازه ‌می‌دهد افرادی را که می‌‌توانند پیام و پست شما را ببینند محدود کنید؛ مثلا می‌توانید در اینستاگرام، استوری‌هایتان را فقط برای عده خاصی بفرستید.


اطلاعات حساس را از طریق ایمیل یا چت ارسال نکنید

حواستان باشد پسورد‌ها، اطلاعات بانکی و اطلاعات حساس دیگر را از طریق اپلیکشن‌های پیام‌رسان و ایمیل ارسال نکنید. حتی اگر به طرف مقابلتان خیلی اعتماد داشته باشید و به‌صورت خصوصی اطلاعاتتان را در اختیارش بگذارید، بازهم نمی‌شود به امنیت کلی این اپلیکیشن‌ها اعتماد کرد. در عوض، سعی کنید طی تماس تلفنی این اطلاعات را با طرف مقابل در میان بگذارید.

 

منبع: www.yektapress.com

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد