درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 12 آذر 1400 - 02:54   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد

  مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد


ادامه ادامه مطلب دو

اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند

  اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب سه

تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی

  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی
  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا
  چگونه می‌توانیم با هم ارتباط برقرار کنیم؟
  تجربه دیجیتال و سازگاری کسب‌وکارها در سال 2022
  کارشناس روابط عمومی
  راهنمای مدیریت بحران: نظریه ارتباطات بحران موقعیتی؛ آنچه باید بدانید
  انتشارات، مستندسازی کارنامه سازمان
  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر
  مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران منصوب شد
  مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین عضو کمیته تدوین استراتژی های روابط عمومی های کشور شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47573صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 13 مرداد 1400 - 16:25
جناب آقای رئیس جمهور؟!؟ "با مردم صحبت کنید"
از : دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و مولف کتاب روابط‌عمومی و ارتباطات. - حقیقت آن است که مقامات و روسای جمهور ما؛ در خصوص زبان بدن؛ رعایت پروتکل‌های تشریفاتی بین المللی و استانداردهای مربوطه‌؛ فن بیان و سخنوری؛ تسلط به زبان خارجی خصوصا انگلیسی صحبت کردن و... ضعف های اساسی دارند و علی الظاهر اهمیتی هم برایشان نداشته است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری جناب آقای رئیسی ( 1400/5/12 )؛ رهبری معظم انقلاب اسلامی نکاتی را در ابعاد مختلف بیان کردند از جمله موضوع مهم ""ارتباطات با مردم"". حقیقتا دولت‌های ما تاکنون خواسته یا ناخواسته اهمیت چندانی به مقوله جایگاه؛ نقش؛ اهمیت و کارکرد "روابط‌عمومی و ارتباطات" نداده اند و این خود عامل بسیار مهمی در آسیب دیدن سرمایه اجتماعی کشور بوده که متاسفانه جایی مورد حساب و کتاب و بازخواست و ارزیابی قرار نگرفته است.؟!؟!


موضوع روابط‌عمومی و ارتباطات با مردم؛ همواره یکی از اشکالات و نقاط ضعف دولت‌ها بوده که از اتفاق؛ مجموعه نهاد ریاست جمهوری بیشتر از هر جای دیگری از ضعف آن آسیب دیده است. موضوع روابط‌عمومی و زیرشاخه های آن نظیر تشریفات و سنجش افکار و... آنطور که باید و شاید در دست حرفه ای ها و متخصصان واقعی این حوزه نبوده است.

 

زمانی که جناب آقای علی لاریجانی رئیس مجلس بودند؛ بارها و بارها در دیدارهای رسمی با مقامات خارجی می‌دیدیم که ایشان تسبیح بدست هستند.؟!؟! در زمان ریاست جمهوری جناب آقای احمدی نژاد؛ بارها و بارها شاهد بودیم که ایشان در چندین دیدار متفاوت با مقامات خارجی در یک روز؛ فقط و فقط از یک کت و شلوار استفاده می‌کردند.

 

حقیقت آن است که مقامات و روسای جمهور ما؛ در خصوص زبان بدن؛ رعایت پروتکل‌های تشریفاتی بین المللی و استانداردهای مربوطه‌؛ فن بیان و سخنوری؛ تسلط به زبان خارجی خصوصا انگلیسی صحبت کردن و... ضعف های اساسی دارند و علی الظاهر اهمیتی هم برایشان نداشته است.

 

خوب همه اینها در ارزیابی و برداشت و سنجش شخصیتی دیگران نسبت به ما نقش مهمی دارند که حتما باید روسای جمهور آموزش‌های لازم و کافی در حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات را طی نمایند. تاکید چند باره رهبری معظم انقلاب بر موضوع ارتباط با مردم و در میان مردم بودن و صحبت کردن با مردم؛ دقیقا تاکید بر برخورداری از یک روابط‌عمومی و ارتباطات حرفه ای و کارآمد است که امید می‌رود جناب آقای رئیسی واقعا بدان توجه ویژه داشته باشند.


پس ریاست جمهوری باید:

1- خودش روابط‌عمومی و ارتباطات؛ تشریفات؛ زبان بدن؛ زبان خارجی؛ فن بیان و سخنوری و... را بخوبی بداند یا فرا بگیرد.


2 - نهاد ریاست جمهوری از یک تشکیلات قوی حرفه ای روابط‌عمومی و ارتباطات برخوردار گردد.


3 - رئیس جمهور محترم ؛ یک فرد متخصص؛ خوش اخلاق‌؛ جامع نگر؛ خوشنام و با ظاهری آراسته را به عنوان سخنگوی دولت برگزیند.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر


  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


  تفاوت تبلیغات با روابط عمومی چیست


  چرا استراتژی جدید روابط عمومی آمازون ناکارآمد است


  داستان‌گویی را فراموش نکنید


  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا


  انتخاب یک کانال توزیعی برای مقالات رسانه ای


  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی


  نشر اجتماعی و موبایلی، اولویت امروز روابط‌عمومی‌ها


  عزل و نصب روابط عمومی دستگاه های تابعه وزارت راه منوط به هماهنگی با مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود