درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 26 شهریور 1400 - 11:00   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند

  100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند


ادامه ادامه مطلب دو

دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست

  دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست


ادامه ادامه مطلب سه

فرایند حل مسئله

  فرایند حل مسئله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیندهای کاری در روابط‌عمومی دیجیتال
  100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند
  8 روش حفظ ارتباط بین فردی قدرتمند
  فرایند حل مسئله
  محیط‌کار قرن ۲۱
  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  اپل از پیشرفته‌ترین گوشی‌هایش رونمایی کرد
  سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات امکانی برای مطالبه گری قانونی مردم است
  عکس برگزیده مسابقه عکاسی روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان
  دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47565صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 11 مرداد 1400 - 10:04
پیامد دورکاری برای بعد از کرونا
ورن کپی‌تاف / تحلیل‏گر کسب‌وکار/ ترجمه:آینده نگر - جلسات کاری آنلاین باعث شد که همکاران از خانه خود بتوانند در جلسات شرکت کنند و ظاهراً دست‌کم مدیران شاهد این باشند که گاهی کارکنان‌شان وقتی از خارج از دفتر کار در جلسه شرکت می‌کنند می‌توانند کارهای خود را بهتر انجام دهند
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| زندگی در دفترهای کاری برای همه تغییر کرده است،‌ حتی بعد از اینکه کارکنان شرکت‌ها و ادارات واکسن کرونا بزنند و به محل کار خود بازگردند. این حرف به این معنی است که میزان دورکاری‌ها بیشتر خواهد شد؟ قطعاً. به این معنی است که تعداد ساعت‌های شناور کاری بیشتر خواهد شد؟ احتمالاً. یعنی رئیس‌ها همدلی بیشتری با کارکنان خود نشان خواهند داد؟ شاید.
 
 بیل شانینگر، یکی از شرکای ارشد مؤسسه مشاوره کسب‌وکار مک‌کنزی، درباره دفترهای کاری شرکت‌ها در دوران بعد از کرونا می‌گوید: «اکنون که کرونا در حال تمام‌شدن است و غول چراغ جادو را به داخل چراغ برمی‌گردانید، تمام این چیزهایی که قبلاً عادی و رایج بود زیر سؤال می‌رود. آیا ما باید هر روز سر کار بیاییم؟ آیا باید در همین ساعت مقرر سر کار بیاییم؟»
 
 اینکه کسب‌وکارها و کارکنان آن‌ها چطور خود را با واقعیات بعد از دوران کرونا تطبیق خواهند داد موضوع اصلی بحث‌های میزگرد جهانی مدیریت مجله «فورچون» بود. جزئیات هنوز چندان روشن نشده است ـ اینکه کارکنان در بسیاری از شهرها فقط رفتن به محل کار را آغاز کرده‌اند و این همه کاری است که تاکنون انجام شده ـ اما تصویر بزرگ‌تر در حال آشکارتر شدن است و باید صبر کرد تا برای همه کسب‌وکارها واضح‌تر شود.
 
 سخنرانان میزگرد جهانی مدیریت مجله «فورچون» پیش‌بینی کرده‌اند اینکه مردم چطور کارهای خود را انجام خواهند داد و سر کار خواهند رفت متفاوت است. مهارت‌هایی که بسیاری از کارکنان کسب‌وکارها به آن‌ها نیاز دارد تغییر کرده است و این را برای کسب‌وکارها ضروری ساخته است که کارکنان خود را دوباره آموزش بدهند و در دوره‌های ضمن خدمت، مهارت‌های جدیدی را که معلوم شد در دوران کرونا به آ‌ن‌ها نیاز دارند به آن‌ها بیاموزند.
 
 از سوی دیگر، الین بجانی، مدیرعامل شرکت «مجید الفاتیم» که یک فروشگاه زنجیره‌ای در دوبی و یک شرکت صنایع تفریحی است،‌ می‌گوید که بسیاری از مشتریان آن‌ها می‌خواهند که به وضعیت عادی بازگردند و بنابراین برای پیست‌های مصنوعی اسکی و هتل‌های این شرکت، ضروری است که شرایطی را به وجود بیاورند که مشتریان احساس کنند اوضاع به پیش از دوران شیوع کووید ـ 19 بازگشته است. اما او خاطر نشان ساخته است که همچننی افراد زیادی هستند که زمان خود را به‌شکل آنلاین و در فضای مجازی می‌گذرانند و این وضعیت حتی معادله شغلی برخی از کارکنان این شرکت را که در زمینه گردشگری و هتل‌داری فعال است تغییر داده است.
 
 کارکنان شرکت مجید الفاتیم در بخش سینماهای این شرکت که در دوران همه‌گیری بسته بودند، به‌سرعت به‌سمت کار در مراکزی هدایت شدند که به‌صورت آنلاین کار می‌کردند و خدمات خرده‌فروشی و سوپرمارکتی را به مشتریان ارایه می‌دادند. بجانی در میزگرد مجله «فورچون» گفت: «همه حوزه‌های کاری دستخوش تغییر شده‌اند و این تغییرات با توجه به شرایط روز طبیعی و اجتناب‌ناپذیر بوده است.»
 
 کریستین پک، مدیرعامل شرکت «زوئتیس» که سازنده دارو و واکسن برای حیوانات خانگی است، نیز در میزگرد «فورچون» صحبت کرد و گفت که شرکتش نیاز دارد که خود را با سیاست‌های جدید وفق دهد. به‌گفته او، منعطف بودن شرکت برای اینکه به کارکنان اجازه داده شود کارهای خود را از راه دور انجام دهند کافی نیست. شرکت‌ها باید تقریباً هر وقتی که کارکنان بتوانند این دورکاری را انجام دهند چنین انعطافی از خود نشان دهند. برای مثال، وقتی که والدین می‌خواهند فرزندان خود را از مدرسه بردارند یا آن‌ها را به دکتر ببرند هم باید چنین انعطاف‌هایی از جانب شرکت وجود داشته باشد.
 
 از سوی دیگر، باید در نظر داشت که تمام مصیبت‌ها و درد و رنج‌هایی که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا برای مردم پیش آمد،‌ باعث شد که یک خصیصه در مدیران کسب‌وکارها تقویت شود: همدلی. مدیران شرکت اکنون همدلی بیشتری با کارکنان خود نشان می‌دهند. برخی از رئیس‌ها دست‌کم مطابق با آنچه که در میزگرد «فورچون» اظهار کردند،‌ درک بیشتری از نیازها و احساسات و مصایب کارکنان خود پیدا کرده‌اند، برعکس اینکه در گذشته هیچ شناختی از این مسایل نداشتند.
 
 مسئله دیگری که در محیط‌های کاری و آداب کسب‌وکار تأثیر زیادی گذاشت، جلسات کاری آنلاین بود که عمدتاً در اپلیکیشن «زوم» انجام می‌شد. این جلسات کاری باعث شد که همکاران از خانه خود بتوانند در جلسات شرکت کنند و ظاهراً دست‌کم مدیران شاهد این باشند که گاهی کارکنان‌شان وقتی از خارج از دفتر کار در جلسه شرکت می‌کنند می‌توانند کارهای خود را بهتر انجام دهند و بهره‌وری بیشتری در جلسات داشته باشند. مدیر بخش اروپا و خاورمیانه شرکت «آی‌بی‌ام» در این‏باره می‌گوید: «مدیران دیگر نمی‌توانند سخت‌گیری‌های سابق را داشته باشند و این چیزی است که کارکنان از رییس‌های خود می‌خواهند.» در بسیاری از موارد، افراد از سالن نشیمن خانه خود و حتی از داخل تخت‌خواب خود در جلسات شرکت می‌کنند.
 
 منبع: فورچون -- tccim

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  هفت روش برجسته برای عبور از بحران


  عکس برگزیده مسابقه عکاسی روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان


  فرآیندهای کاری در روابط‌عمومی دیجیتال


  طراحی مجلات یا گرافیک مطبوعاتی


  8 روش حفظ ارتباط بین فردی قدرتمند


  دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست


  محیط‌کار قرن ۲۱


  اپل از پیشرفته‌ترین گوشی‌هایش رونمایی کرد


  فرایند حل مسئله


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی