درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 26 شهریور 1400 - 12:11   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند

  100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند


ادامه ادامه مطلب دو

دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست

  دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست


ادامه ادامه مطلب سه

فرایند حل مسئله

  فرایند حل مسئله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی
  رونق جهانی صنعت بازی‌های الکترونیکی
  آسیب‌های روحی اینستاگرام
  سازمان ملل، هوش مصنوعی و حقوق بشر
  تقویم روز ارتباطات/ کم حوصله شدن خوانندگان روزنامه ها و ابتکار «میامی هرالد»
  آنچه باید بدانیم!/ تحقیق‌، اساس‌ یک‌ برنامه‌ روابط‌عمومی‌ است‌
  فرآیندهای کاری در روابط‌عمومی دیجیتال
  100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند
  8 روش حفظ ارتباط بین فردی قدرتمند
  فرایند حل مسئله
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47561صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 10 مرداد 1400 - 11:18
اصول رفتاری و اجرائی در حوزه اخلاق حرفه ای روابط عمومی را بدانید
در این گزارش بر اساس مصوب ۲۰۱۱ میلادی (انجمن بین المللی جهانی روابط‌عمومی) اصول رفتاری و اجرائی در حوزه اخلاق حرفه ای روابط عمومی را تشریح می کنیم.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| در این گزارش بر اساس مصوب ۲۰۱۱ میلادی (انجمن بین المللی جهانی روابط‌عمومی) اصول رفتاری و اجرائی در حوزه اخلاق حرفه ای روابط عمومی را تشریح می کنیم.

اصول رفتاری و اجرائی در حوزه اخلاق حرفه ای روابط عمومی عبارتند از:


۱- رعایت: بر اساس دستورالعمل اجرائی رعایت اصول منشور سازمان ملل متحد و اعلامیه جهانی حقوق بشر الزامی است.


۲- صداقت: بر اساس دستورالعمل اجرائی صداقت همراه با شرافت باید درعمل کلیه کارکنان مشاهده شود تا موجب جلب اعتماد عمومی گردد.


۳- گفتگو: بر اساس دستورالعمل اجرائی یکی از مهمترین راه های برقراری جوی و فضای اخلاقی، فرهنگی و خردمندانه ایجاد فضای گفتگو تقویت و تشویق آن است.


۴- شفافیت: بر اساس دستورالعمل اجرائی همواره در بیان موضع یا مسئولیت امری نام خود، سازمان به طور صریح و شفاف اعلام گردد.


۵- تضاد: بر اساس دستورالعمل اجرائی هر گونه برخورد و ناسازگاری حرفه ای به شدت اجتناب گردد زیرا موجب بروز اختلاف خواهد شد.


۶- محرمانه بودن: بر اساس دستورالعمل اجرائی اطلاعات محرمانه نباید در اختیار همگان باشد و کسانی که این نوع اطلاعات را در اختیار دارند نباید موجب مباهات آنان شود.


۷- صحت: بر اساس دستورالعمل اجرائی به منظور اطمینان یافتن از صحت و درستی یک گزارش تمامی اطلاعات و منابع اطلاعات مورد بررسی دقیق قرار گیرد.


۸- دروغ و نادرستی: بر اساس دستورالعمل اجرائی تمام سعی دقت و توان باید به کار گرفته شود که از انتشار هر گونه دروغ و یا نادرستی (عمدی/ سهواً) جلوگیری شود در صورت بروز فوراً تصحیح گردد.


۹- فریبکاری: بر اساس دستورالعمل اجرائی هرگز نباید اطلاعات بر مبنا و پایه فریبکاری و یا از طریق نادرست قرار داشته باشد.


۱۰- افشاء: بر اساس دستورالعمل اجرائی افشاء و بر ملاء‌کردن هر گونه اطلاعات سازمانی و تشکیلاتی از سوی افراد صلاح نمی باشد و به مصلحت سازمان نخواهد بود.


۱۱- سود: بر اساس دستورالعمل اجرائی سود و کسب سود در واقع برای مراجع دولتی و افرادی که کارگزار دولتی هستند قرار نمی گیرد.


۱۲- حق الزحمه: بر اساس دستورالعمل اجرائی ضمن در اختیار گذاشتن سرویس ها، آمار اطلاعات و خدمات تخصصی می بایست در صورت امکان نسبت به دریافت وجه امتناء ورزند.


۱۳- هدیه: بر اساس دستورالعمل اجرائی به طور مستقیم، غیر مستقم دریافت هر گونه پول، هدیه خاصه برای نمایندگان و کارگزاران دولت رسانه و سایر ذی نفعان پیشنهاد نمی گردد.


۱۴- نفوذ: بر اساس دستورالعمل اجرائی هیچ گونه اقدامی که موجب تاثیر نامطلوب و نا به جا از سوی فرد بر سازمان، دولت و رسانه وارد گردد قابل قبول نمی باشد.


۱۵- رقباء: بر اساس دستورالعمل اجرائی عملاً لطمه ای که به وجه و اعتبار سایرین نیاورد مورد تایید می باشد.


۱۶- نق زدن/ غرزدن: یکی از شیوه های فریبکاری یا روش های جلب نظر یا به دست آوردن جنبه های از ترهم دیگران که مورد تایید از لحاظ اخلاق حرفه ای نمی باشد.


۱۷- استخدام: در موقع استخدام کارکنان از سوی مراجع دولتی یا قوانین استخدام و کسب اطلاعات شخصی آنان چه در صورت استخدام چه عدم استخدام اطلاعات افراد محفوظ بماند.


۱۸- همکاران: اصول و ضوابط فوق الذکر به عنوان یک وظیفه حرفه ای برای کلیه کارگزاران روابط عمومی در سراسر جهان مورد قبول می باشد و اعضای انجمن جهانی از آن حمایت کامل دارند و در صورت بروز و آشکار شدن نقض این اصول ۱۷ گانه بالا شیوه های انضباطی انجمن بین الملل در این ارتباط به کار گرفته می شود.

یک کارشناس روابط عمومی

 منبع:  danestanyonline

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ کم حوصله شدن خوانندگان روزنامه ها و ابتکار «میامی هرالد»


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی


  آنچه باید بدانیم!/ تحقیق‌، اساس‌ یک‌ برنامه‌ روابط‌عمومی‌ است‌


  هفت روش برجسته برای عبور از بحران


  فرآیندهای کاری در روابط‌عمومی دیجیتال


  عکس برگزیده مسابقه عکاسی روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان


  طراحی مجلات یا گرافیک مطبوعاتی


  8 روش حفظ ارتباط بین فردی قدرتمند


  دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی