درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 26 شهریور 1400 - 12:14   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند

  100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند


ادامه ادامه مطلب دو

دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست

  دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست


ادامه ادامه مطلب سه

فرایند حل مسئله

  فرایند حل مسئله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی
  رونق جهانی صنعت بازی‌های الکترونیکی
  آسیب‌های روحی اینستاگرام
  سازمان ملل، هوش مصنوعی و حقوق بشر
  تقویم روز ارتباطات/ کم حوصله شدن خوانندگان روزنامه ها و ابتکار «میامی هرالد»
  فرآیندهای کاری در روابط‌عمومی دیجیتال
  100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند
  8 روش حفظ ارتباط بین فردی قدرتمند
  فرایند حل مسئله
  محیط‌کار قرن ۲۱
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47559صفحه نخست » فناوری نویکشنبه، 10 مرداد 1400 - 09:45
توییتر برای تشخیص عیب «سوگیری نژادی» در الگوریتمش مبلغ ۳۵۰۰ دلار جایزه تعیین کرد
بیانیه جدید توییتر بخشی از تلاش گسترده‌تر در حوزه فناوری‌های جدید است که با هدف اطمینان از اخلاقی بودن کاربردهای هوش مصنوعی صورت می‌گیرد. توییتر در وبلاگ رسمی خود گفته است این مسابقه با هدف شناسایی «آسیب‌های احتمالی الگوریتم‌های به کار رفته، فراتر از آنچه پیش‌تر خودمان شناسایی کرده‌ایم» انجام می‌شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| شرکت توئیتر روز جمعه ۳۰ ژوئیه (۷ مرداد) اعلام کرد به هکرها و برنامه‌نویسانی که بتوانند عیب سوگیری در الگوریتم‌های موجود در این شبکه اجتماعی را کشف و برطرف کنند تا ۳۵۰۰ دلار جایزه خواهد داد.

این تصمیم در پی آن اعلام می‌شود که شماری از محققان دریافتند الگوریتم‌ توییتر افراد سیاهپوست را در شماری از توییت‌ها نادیده می‌گیرد.

بیانیه جدید توییتر بخشی از تلاش گسترده‌تر در حوزه فناوری‌های جدید است که با هدف اطمینان از اخلاقی بودن کاربردهای هوش مصنوعی صورت می‌گیرد. توییتر در وبلاگ رسمی خود گفته است این مسابقه با هدف شناسایی «آسیب‌های احتمالی الگوریتم‌های به کار رفته، فراتر از آنچه پیش‌تر خودمان شناسایی کرده‌ایم» انجام می‌شود.

استفاده از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای کارکرد بهتر شبکه‌های اجتماعی روشی رایج به شمار می‌رود، با این حال به علت اینکه یادگیری خودکار در ماشین‌ها همواره با درصدی از سوگیری ناخواسته همراه است، عیب‌هایی بروز می‌کند که الزاما خواسته مدیران این شرکت‌ها نیست.

مشکل کنونی در الگوریتم زمانی علنی شد که کاربری در توییتر پی برد اگر یک تصویر بزرگ شامل یک مرد سیاهپوست در بالا و یک مرد سفیدپوست در پایین را در حساب خود منتشر کند، توییتر در ‌پیش‌نمایش کوچک عکس، به صورت خودکار مرد سفیدپوست را اولویت می‌دهد. حتی زمانی که ترتیب این دو عکس نیز عوض شدند بار دیگر مرد سفید پوست ترجیح داده شد. این مسئله باعث تقویت این فرضیه شده بود که الگوریتم هوشمند افراد با پوست روشن را اولویت می‌دهد.

در ماه مه گذشته نتایج یک مطالعه بر عملکرد سامانه یادگیری خودکار ماشین‌ها نشان می‌داد توییتر ۴ درصد به نفع سفید‌پوستان و ۸ درصد نسبت به زنان سوگیری دارد.

توییتر با انتشار عمومی کد کامپیوتری الگوریتم خود از همه علاقه‌مندان خواسته‌ است دریابند چگونه می‌توان این کدها را بهینه کرد و مانع از بروز عیب‌هایی نظیر کلیشه‌‌انگاری و یا قضاوت بر اساس گروه قومی و نژادی شد.

رومان چوهدری، مدیر تیم اخلاق یادگیری ماشین توییتر، در توییتی نوشت که این شرکت مسابقه را برگزار می‌کند و به برندگان جایزه می‌دهد چرا که معتقد است «افراد باید به دلیل شناسایی این مسائل پاداش بگیرند و ما نمی‌توانیم این چالش‌ها را به تنهایی حل کنیم.»

برندگان جوایز نقدی بین ۵۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار دریافت خواهند کرد و از آنان دعوت خواهد شد تا نتایج کارشان را ۸ اوت در کارگاهی که در حاشیه «دف کان» (DEF CON) بزرگترین کنفرانس سالانه هکرها در لاس‌وگاس آمریکا برگزار خواهد شد ارائه دهند.
 

منبع: یورونیوز

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ کم حوصله شدن خوانندگان روزنامه ها و ابتکار «میامی هرالد»


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی


  هفت روش برجسته برای عبور از بحران


  فرآیندهای کاری در روابط‌عمومی دیجیتال


  عکس برگزیده مسابقه عکاسی روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان


  طراحی مجلات یا گرافیک مطبوعاتی


  8 روش حفظ ارتباط بین فردی قدرتمند


  دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست


  محیط‌کار قرن ۲۱


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی