درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 مهر 1400 - 02:35   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

تکنیک ساندویچ چیست؟

  تکنیک ساندویچ چیست؟


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز ارتباطات/  نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


ادامه ادامه مطلب سه

آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌

  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!
  6 درس مثبت روابط عمومی
  تکنیک ساندویچ چیست؟
  ایران، گرگ قبرستان می خواهد!
  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌
  مرجعیت صداوسیما به عنوان مهم‌ترین منبع کسب اخبار طی سالهای اخیر کاهش یافته است
  بنیادگذار تریبون مردم که اعلام کرد انقلاب فرانسه نتوانست به وعده اش؛ تأمین عدالت اقتصادی عمل کند اعدام شد
  رشد 48 درصدی درآمد توسعه دهنده ها
  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!
  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47541صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 6 مرداد 1400 - 14:46
رویارویی پیش‌دستانه با اخبار جعلی درباره کووید-19
شیوع گسترده کووید-19 در سرتاسر جهان با حجم عظیمی از شایعات و اطلاعات نادرست درباره این ویروس بویژه در رسانه‌های ‌اجتماعی مواجه شد. در این مقاله، ما به بررسی فرایند"اطلاع‌پراکنی" در ارتباط با ویروس کرونا و چگونگی برخورد متخصصان علوم رفتاری با این قضیه پرداخته‌ایم.
  

ساندر واندر لیندن و یان روزنبیک،
اساتید دپارتمان روانشناسی و آزمایشگاه تصمیم‌گیری‌های اجتماعی دانشگاه کمبریج
و جاش کامپتون،استاد دانشگاه دارموث آمریکا


 


چکیده
شیوع گسترده کووید-19 در سرتاسر جهان با حجم عظیمی از شایعات و اطلاعات نادرست درباره این ویروس بویژه در رسانه‌های ‌اجتماعی مواجه شد. در این مقاله، ما به بررسی فرایند"اطلاع‌پراکنی" در ارتباط با ویروس کرونا و چگونگی برخورد متخصصان علوم رفتاری با این قضیه پرداخته‌ایم.

 

ما به‌طور مشخص بر روی دامنه و ابعاد مختلف این موضوع و تاثیر منفی و زیانباری که رواج ضداطلاعات می‌تواند بر نحوه برخورد افراد با ویروس کرونا و حفظ سلامت‌شان داشته باشد، متمرکز شده‌ایم.


به‌همین منظور بررسی‌های جامعی بر روی دیدگاه‌های غالب و مورد تایید در علوم رفتاری انجام داده‌ایم که در ارتباط با چگونگی بروز واکنش‌های اجتماعی در قبال انتشار اطلاعات نادرست و ضداطلاعات درباره ویروس کرونا مطرح شده‌اند.


در این میان، ما به‌طور خاص تئوری "تلقیح روانشناختی" را مورد بررسی قرار دادیم که به عنوان ابزاری موثر برای ایجاد و تقویت مقاومت فراگیر اجتماعی در برابر اخبار جعلی شناخته می‌شود.

واژه‌های کلیدی: اخبار جعلی، کووید-19، ضداطلاعات، تلقیح

مقدمه
ضداطلاعات درباره کووید-19
انتشار ضداطلاعات چگونه به واکنش جامعه در قبال همه‌گیری لطمه می‌زند؟
بهره‌گیری از دیدگاه‌های روانشناختی برای مقابله با کووید-19
تئوری تلقیح پیش‌دستانه
تلقیح فعال در برابر ضداطلاعات
نتیجه‌گیری
منابع

 


 

لینک دانلود: http://kpri.ir/product/رویارویی-پیش‌دستانه-با-اخبار-جعلی-درب/

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


  ده‌ آزمون‌ درست‌نویسی‌ شرح‌ عکس‌ ‌


  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌


  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


  6 درس مثبت روابط عمومی


  15 توصیه کاربردی به منظور ایجاد محتوای جذاب


  روابط عمومی دو


  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟


  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!


  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی