درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 مهر 1400 - 02:31   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

تکنیک ساندویچ چیست؟

  تکنیک ساندویچ چیست؟


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز ارتباطات/  نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


ادامه ادامه مطلب سه

آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌

  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!
  6 درس مثبت روابط عمومی
  تکنیک ساندویچ چیست؟
  ایران، گرگ قبرستان می خواهد!
  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌
  مرجعیت صداوسیما به عنوان مهم‌ترین منبع کسب اخبار طی سالهای اخیر کاهش یافته است
  بنیادگذار تریبون مردم که اعلام کرد انقلاب فرانسه نتوانست به وعده اش؛ تأمین عدالت اقتصادی عمل کند اعدام شد
  رشد 48 درصدی درآمد توسعه دهنده ها
  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!
  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47527صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 3 مرداد 1400 - 23:30
چگونه وارد بخش اخبار گوگل شویم؟
نخستین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که گوگل در تلاش برای حفظ اعتبار خود به عنوان یک پایگاه اخبار قابل اعتماد است. تحت این شرایط دیگر تیترهایی صرفا جذاب که ارتباطی با موضوع ندارند و یا این میزان بسیار کم است، شانس شما را به شدت کاهش خواهد داد. د
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| با توجه به این امر که سرویس اخبار گوگل، یکی از پرطرفدارترین ها محسوب می شود و روزانه میلیون ها نفر از سراسر جهان از آن استفاده می کنند، این امر برای هر سایتی بسیار مهم است که بتواند در این بخش حضور داشته باشد. با این حال توصیه ها در این رابطه با اشتباهات بسیاری همراه است. همین امر باعث می شود تا افراد کاملا ناامید شوند. در این راستا اخیرا مدیران گوگل، پنج اصل را معرفی کرده اند که باعث می شود تا شانس حضور شما در این بخش به مراتب بیشتر شود. در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

1-ارتباط

نخستین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که گوگل در تلاش برای حفظ اعتبار خود به عنوان یک پایگاه اخبار قابل اعتماد است. تحت این شرایط دیگر تیترهایی صرفا جذاب که ارتباطی با موضوع ندارند و یا این میزان بسیار کم است، شانس شما را به شدت کاهش خواهد داد. در واقع در متن شما باید کلمات کلیدی وجود داشته باشد که بیانگر ارتباط متن با تیتر است. در این زمینه توصیه می شود که به ارتباط تمامی بخش ها به موضوع خبر خود توجه داشته باشید. برای مثال حتی یک عکس نامرتبط نیز می تواند هوش مصنوعی را نسبت به شما حساس نماید. در این زمینه هیچ اقدامی بهتر از مطالعه مداوم اخبارهای موجود در این سرویس خبری نیست.

2-هدف قرار دادن موضوعات مهم

در طول روز ممکن است شما با انواع موضوع ها مواجه شوید، با این حال تمامی آنها ارزشی یکسان برای تهیه گزارش را ندارند. در این راستا طبیعی است خبرگزاری گوگل نیز به دنبال موضوعاتی باشد که احتمال جذب مخاطب بالاتری را به همراه دارد و اهمیت آن فراتر از سایر موضوعات است. در این رابطه شما باید همواره جدولی جهت اولویت بندی موضوعات داشته باشید. در این راستا با یادگیری اصول تیترنویسی، می توانید توجهات را به سمت خود جلب نمایید.

3-وضعیت مناسب سایت

درواقع شما نباید تنها به کیفیت محتوای خود توجه داشته باشید. این امر که اخبار در چه فضایی منتشر می شوند هم مهم است. درواقع بسیار بعید است که یک سایت ضعیف، در خبرنامه ای با کاربران میلیونی قرار گیرد. در این راستا طبیعی است که اولویت با سایت های معتبر و حرفه ای باشد. با این حال این امر نباید باعث ناامیدی شما شود. با یک دوره حداقل سه ماهه، شما می توانید وضعیت سایت خود را بهبود بخشید و در این زمینه به سئو و همگام بودن سایت با تلفن های همراه هم توجه داشته باشید. در این زمینه ذکر منابع و تلاش برای پیدا کردن فضاهای متنوع برای بازنشر خبر هم از دیگر اقدامات سودمند است.

4-جذابیت خبر

در این بخش شما باید به لحن و سبک کار خود توجه داشته باشید. این نکته را فراموش نکنید که ممکن است یک خبر را بیش از هزار سایت، تهیه کنند. با این حال شیوه کار آنها ابدا یکسان نخواهد بود. در این زمینه شما باید با توجه به مخاطبان هدف خود اقدام نمایید. در این زمینه به هر میزان که آگاهی بالاتری از آنها داشته باشید، شانس موفقیت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. برای مثال ممکن است جامعه هدف یک سایت جوانان باشد که طبیعتا شیوه کار با زمانی که جامعه هدف افراد مسن هستند، تفاوت هایی را خواهد داشت.

5- توجه به محل فعالیت

توجه به اخبار محلی، شانس موفقیت شما را به شدت افزایش خواهد داد. در این زمینه شما باید در متن خود به خوبی تگ های لازم برای شناسایی تعلق خبر به مکان را قرار دهید. با این اقدام پس از مدتی شما به یکی از منابع خبری قابل اعتماد در منطقه خود تبدیل خواهید شد که این امر بدون شک مورد توجه هوش مصنوعی گوگل است.

در نهایت به عنوان نکته پایانی فراموش نکنید که این بخش پرطرفدار گوگل از سال 2002 شروع به فعالیت کرده و بیش از 28 زبان زنده جهان را پشتیبانی می کند. این امر کمک خواهد کرد تا شما با تحلیل جریان های گذشته، بتوانید پیش بینی تغییرات مخاطب را داشته باشید. خوشبختانه گوگل در این زمینه نیز ابزارهای لازم را در اختیار افراد قرار داده است.

 

نویسنده: مت سوترن - کارشناس سئو و شبکه های اجتماعی

مترجم: امیر آل علی

منبع: searchenginejournal
www.forsatnet.ir

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


  ده‌ آزمون‌ درست‌نویسی‌ شرح‌ عکس‌ ‌


  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌


  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


  6 درس مثبت روابط عمومی


  15 توصیه کاربردی به منظور ایجاد محتوای جذاب


  روابط عمومی دو


  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟


  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!


  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی