درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 12 آذر 1400 - 02:27   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد

  مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد


ادامه ادامه مطلب دو

اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند

  اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب سه

تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی

  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی
  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا
  چگونه می‌توانیم با هم ارتباط برقرار کنیم؟
  تجربه دیجیتال و سازگاری کسب‌وکارها در سال 2022
  کارشناس روابط عمومی
  راهنمای مدیریت بحران: نظریه ارتباطات بحران موقعیتی؛ آنچه باید بدانید
  انتشارات، مستندسازی کارنامه سازمان
  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر
  مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران منصوب شد
  مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین عضو کمیته تدوین استراتژی های روابط عمومی های کشور شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47509صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 28 تیر 1400 - 11:39
روابط عمومی؛ فرهنگ‌ساز، تسهیل‌گر، مشوق و پشتیان تولید ملی
بخش اعظمی از وظیفه و رسالت نهادینه شدن فرهنگ رونق تولید و بهره‌گیری از تولید ملی، بر دوش روابط عمومی‌هاست و فعالان این عرصه با اطلاع‌رسانی خود در نخستین مرحله، تلاش می‌کنند تا با آگاه‌سازی، توانمندی‌ و تلاش‌های هدفمند حوزه تولید را به تصویر بکشند و آن را به استماع و اطلاع افکار عمومی و ذی‌نفعان برسانند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| روابط‌عمومی به‌عنوان مکمل ارکان جهش و رونق تولید، با رصد و پایش مسائل سازمان، تلاش می‌کند تا در سایه تعامل و ارتباطات انسانی درون و برون‌سازمانی، رسالت اصلی خود را که تسهیل‌گری در ارتباطات و اقناع افکار عمومی است به انجام برساند و به‌عنوان مرکزی برای شناسایی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و مقابله با بحران‌ها نقش‌آفرینی کند.

زیرساخت توسعه و پیشرفت در هر نظام سیاسی و اقتصادی، فرهنگ است و فرهنگ توسعه، ایجاد آرمان، باور و اراده عمیق به ضرورت تغییر نگاه و رفتار نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در درجه اول از سوی انسان است و تا زمانی که انسان به‌عنوان عنصر اصلی توسعه و فلسفه جهش، خیزش و حرکت به سمت تعالی، اراده‌ای بر پذیرش تغییر برای تعالی خود، جامعه و محیط پیرامون نداشته باشد، معنای توسعه تکامل نمی‌یابد.

دومین عنصر اساسی موردنیاز برای توسعه پایدار، وضع قوانین و مقررات لازم برای رفع موانع و فراهم ساختن شرایط لازم به‌منظور تسهیل‌گری و حمایت از پیشرفت و تعالی است.

در سال جاری که «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده، ضرورت توجه به مؤلفه‌های اصلی در کامیابی و دست‌یابی به اهداف تعیین‌شده امری ضروری است که در آن میان، ارتباطات، روابط عمومی و افکار عمومی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نقش‌آفرینی قابل‌توجهی در تحقق شعار امسال ایفا می‌کند.

روابط عمومی به‌عنوان مکمل ارکان جهش و رونق تولید، با رصد و پایش مسائل سازمان، تلاش می‌کند تا در سایه تعامل و ارتباطات انسانی درون و برون‌سازمانی، رسالت اصلی خود را که تسهیل‌گری در ارتباطات و اقناع افکار عمومی است به انجام برساند و به‌عنوان مرکزی برای شناسایی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و مقابله با بحران‌ها نقش‌آفرینی کند.

علاوه بر این، امروزه اهمیت نقش و جایگاه و کارکرد روابط عمومی در هدایت افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست و این واحد با اطلاع‌رسانی پویا، هوشمند، مؤثر، شفاف و صادقانه خود، بیش‌ازپیش در ترویج روحیه امیدواری، نشاط، همدلی و همکاری می‌کوشد و ضمن ارتقای اعتماد و تفاهم متقابل مردم و مسئولان، میزان سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی جامعه را به نحو مؤثری افزایش می‌دهد.

بخش اعظمی از وظیفه و رسالت نهادینه شدن فرهنگ رونق تولید و بهره‌گیری از تولید ملی، بر دوش روابط عمومی‌هاست و فعالان این عرصه با اطلاع‌رسانی خود در نخستین مرحله، تلاش می‌کنند تا با آگاه‌سازی، توانمندی‌ و تلاش‌های هدفمند حوزه تولید را به تصویر بکشند و آن را به استماع و اطلاع افکار عمومی و ذی‌نفعان برسانند؛ علاوه بر این، با آموزش و ترویج فرهنگ تولید و ضرورت‌های آن، نقش راهنما را در جامعه ایفا می‌کنند و در نهایت با تجمیع دغدغه‌ها و نیازمندی‌های مرتبط با تولید، همگرایی و همبستگی را پی می‌گیرند.

واکاوی فرایندها از منظر کنشگران، متخصصان و همچنین افکار عمومی و نگاه نقادانه به مسائل و بررسی آسیب‌ها، نواقص و کاستی‌های تولید، از دیگر وظایفی است که روابط عمومی به‌عنوان همراه و همیار تولید ملی بر عهده دارد و درنهایت با فرهنگ‌سازی، توسعه روابط و مناسبات، اطلاع‌رسانی، نظارت، آموزش و تبیین بایدها و نبایدها، به‌عنوان پیشگام اصلی توانمندسازی سازمان در پشتیبانی از تولید ملی فعالیت می‌کند.

هادی نباتی نژاد - مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر


  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


  تفاوت تبلیغات با روابط عمومی چیست


  چرا استراتژی جدید روابط عمومی آمازون ناکارآمد است


  داستان‌گویی را فراموش نکنید


  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا


  انتخاب یک کانال توزیعی برای مقالات رسانه ای


  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی


  نشر اجتماعی و موبایلی، اولویت امروز روابط‌عمومی‌ها


  عزل و نصب روابط عمومی دستگاه های تابعه وزارت راه منوط به هماهنگی با مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود