درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 10:34   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47502صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 27 تیر 1400 - 10:22
3 درس روابط‌عمومی از المپیک توکیو
در زمان مواجهه با بحران، شفافیت، ثبات، دقت و سرعت پیام رسانی بسیار مهم است. در مقیاس های بزرگتر، مانند رویداد ورزشی بین المللی و تلویزیونی جهانی در اواسط همه گیری کرونا و چرخه خبری، اهمیت این موضوع بیشتر می شود.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| در زمان مواجهه با بحران، شفافیت، ثبات، دقت و سرعت پیام رسانی بسیار مهم است. در مقیاس های بزرگتر، مانند رویداد ورزشی بین المللی و تلویزیونی جهانی در اواسط همه گیری کرونا و چرخه خبری، اهمیت این موضوع بیشتر می شود.


کمیته بین المللی المپیک و برگزارکنندگان بازی های المپیک توکیو 2020، متاسفانه نشان دادند که چطور عدم مدیریت می تواند بازی ها و مسابقات را تحت تاثیر قرار دهد.


همانطور که خبرنگار بلومبرگ با توجه به هرج و مرج خاطرنشان کرد، تیم های المپیک 2020 توکیو بارها و بارها "در پیام رسانی مرتکب اشتباه شده اند." تلاش های آنها بیشتر درجهت تغییر دستورالعمل ها برای برگزاری این رویداد بزرگ در محلی سالم و ایمن است که در آن تمام پروتکل های بهداشتی رعایت شود، مثلا در مورد زمان و نحوه برگزاری مسابقات، چه کسانی در مسابقات حضور داشته باشند و اینکه چه سیاست های ایمنی باید رعایت شود.


این موضوع خود به تنهایی استانداردی طلایی برای ارتباطات بحران است و نمونه ای که نشان می دهد چه کاری را نباید انجام داد. با این حال، موارد بسیار دیگری وجود دارد که تیم المپیک در آن زمان به سختی از عهده آنها برآمد، از جمله واکنش های گسترده علیه رئیس المپیک ژاپن، یاشیرو موری، به دلیل طولانی بودن جلسات و اینکه او حضور زنان در جلسات هیئت مدیره را شوخی گرفته بود.

1. همه گیری هنوز کنترل چرخه اخبار را در دست دارد.


اگرچه واکسیناسیون انجام شده است (البته به آرامی، طبق گزارش های نیویورک تایمز، تنها 7 درصد از شهروندان ژاپنی کاملا واکسینه شده اند)، و شرایط اضطراری تقریبا به پایان رسیده است، المپیک 2021 نیز از اثرات همه گیری در امان نبوده است.


درنظر داشته باشید که چطور همه گیری می تواند بر سازمان یا استارتاپ ها اثرگذار باشد. چه سیاست هایی را درنظر داشتید اعمال کنید و رهنمودهای سلامت آن را تغییر داده است؟ نگاهی به چرخه خبری بیاندازید و اطمینان حاصل کنید که تیم های شما به بحران پاسخی مناسب داده اند و شما در نقطه ای که باید باشید ایستاده اید.


2. روابط‌عمومی بحران مهارتی است که تیم های ارتباطی و اجرایی برای موفقیت باید داشته باشند.


متاسفانه برگزارکنندگان بازی های المپیک سابقه با تاخیر پاسخ دادن به بحران ها و رسوایی را دارند. این مسئله همیشه نشانه شکست نیست، اما کمیته بین المللی المپیک و روابط‌عمومی به دلیل ضیق وقت بسیار مرتکب این اشتباه می شوند.


البته، در شرایط بحران می خواهید بدانید هر کاری که انجام می دهید و هر حرفی که می زنید عملی و قابل اجراست. اما عدم برقراری ارتباط در فرآیند تصمیم گیری باعث می شود مخاطبان به حدس و گمان و فرضیه سازی روی بیاورند یا علیه شما کمپینی راه بیاندازند! تیم روابط‌عمومی شما باید بر ارتباطات بحران متمرکز شود و باید اطمینان حاصل کنند که این توانایی را دارند که اخبار و اطلاعات را به موقع منتشر کنند و اتفاقات را پیگیری کنند.


برای تصمیم گیری درست، وقت بگذارید، اما منتظر بازخورد ناظران عصبی نباشید.


3. برنامه ریزی بلند مدت برای اطمینان از یک رویداد بزرگ، راه اندازی یا استراتژی رشد بسیار ضروری است.


اگر کمیته بین المللی المپیک و برگزارکنندگان بازی های المپیک توکیو 2020 برنامه ریزی درستی داشته باشند، اقدامات زیادی می توانند در این شرایط بحرانی انجام دهند. شاید این طور تصور شود که این اتفاقات فجایع و بلایای طبیعی هستند، خشونت و ناآرامی، رسوایی و بحران های سلامت مثل اپیدمی و همه گیری. به گزارش آسوشیتدپرس، چین در حالی که خود را برای بازی های المپیک 2008 پکن آماده کرده بود، پنج سال قبل از بازی به دلیل شیوع سارس از فهرست میزبان حذف شد.


بحرانهایی مانند بیماری همه گیر کرونا باید در برنامه آینده توکیو می بود، خصوصاً وضعیتی که در ماه های قبل از اعلام نهایی برای به تعویق انداختن بازی ها در سال 2020 در چین همسایه ایجاد شده بود.


سازمان یا استارتاپ شما به احتمال زیاد خود را در حادثه ای به بزرگی و وسعت بازی های المپیک درگیر نمی کند، اما باید در برنامه های بلند مدت خود انتظار بحران های بزرگ و کوچکی را که ممکن است بوجود آید، داشته باشد. آیا قصد دارید طی سه سال از یک محصول بین المللی رونمایی کنید؟ به تمام اتفاقاتی که ممکن است در آن بازار بیفتد و اینکه چگونه آماده اید تا از پس آن برآیید، فکر کنید. قصد دارید یک همایش بزرگ برگزار کنید یا در آینده نزدیک برای رویدادهای کسب و کار آماده می شوید؟ مراقب باشید که حتما به سلامتی و ایمنی مهمانان خود توجه کنید.

 

نویسنده: Kathryn Arnold

منبع انگلیسی:  www.publicrelationstoday.com

منبع فارسی: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)
زمان انتشار: July 13, 2021

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد